خرید تخت بیمارستانی 1403

خرید تخت بیمارستانی برای بیمارانی که در منزل تحت مراقبت ویژه قرار دارند و شرایط خاص دارند مورد استفاده قرار میگیرد. تخت بیمارستانی یکی از مهمترین تجهیزاتی است که برای بیماران بستری در منزل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تخت بیمارستانی، مخصوص بیمارانی بستری در بیمارستان و سالمندان یا سایر افرادی که نیاز به مراقبت در منزل دارند طراحی شده است.

تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی برای مراقبت و درمان بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع میتوان گفت که تخت های بیمارستانی برای ارائه هر چه بهتر خدمات پزشکی و پرستاری برای بیماران بستری در بیمارستان و حتی منزل، مورد استفاده قرار می گیرد.

بیمارانی که با مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می کنند و لوله تراکئوستومی برای آنها فیکس شده است و یا اینتوبه شده اند، حتمأ باید از تخت بیمارستانی برای آنها استفاده شود. تخت بیمارستانی حالت های زیر سر و زیر پاهای بیمار را در موقعیت های مناسب قرار می دهد و از ایجاد مشکلات تنفسی جدید مانند پنومونی و عفونت های مکرر ریه، جلوگیری می کند.

اگر بیماران از دستگاه های تنفسی بای پپ و سی پپ استفاده می کنند، برای اینکه زیر سر و بالا تنه ی این بیماران نیز الویت باشد، می توانند از تخت برقی بیمارستانی استفاده کنند.

این تخت ها هم برای آسایش و رفاه بیمار و هم برای راحتی مراقبین و کادر درمان دارای ویژگی های خاصی هستند و طوری طراحی شده اند که بیماران بتوانند بهترین خدمات درمانی را دریافت کنند و همچنین کادر درمان از جمله پزشک و پرستار بتوانند بهترین خدمات را به بیماران، چه در بیمارستان و چه در منزل، ارائه دهند.

اجاره تخت بیمارستانی

ویژگی‌های کلیدی تخت بیمارستانی

  • ارتفاع قابل تنظیم کل تخت
  • قابلیت تنظیم ارتفاع در سر و پایه‌ها
  • ریل‌های جانبی یا همان بِدساید ها (bed side) که از افتادن بیماران جلوگیری می کند
  • دکمه‌های الکترونیکی برای کار با تخت

هنگام خرید انواع تخت بیمار و خرید تخت بیمارستانی برقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • هنگام خرید تخت بیمارستانی به این نکته توجه کنید که تختی را انتخاب کنید که برای بیمارتان کاملآ مناسب باشد مثلأ تختی که برای بیمارانی که مشکل شکستگی دارند با تختی که برای بیمارانی که مشکلات قلبی تنفسی دارند، متفاوت است و باید بیمار کاملأ احساس راحتی در تخت داشته باشد.
  • اگر قصد خرید تخت برقی بیمارستانی را دارید تختی را خرید کنید که از لحاظ ریل های جانبی یا همان بِدساید های جانبی کاملأ استاندارد باشد و به بیمارتان صدمه نزد. بِدساید های غیر استاندارد با کمترین فشاری که از طر وزن بیمار به ان ها اعمال می گردد، باز می شوند و خطر سقوط از تخت را برای بیمارتان افزایش می دهند.
  • اگر بیمارتان مشکل مغزی و قلبی ریوی دارد حتمأ از تخت برقی استفاده کنید که حین تغییر پوزیشن بیمار و بالا آوردن زیر سر و پاهای بیمار با مشکل مواجهه نشوید.
  • قبل از خرید تخت بیمارستانی، از استاندارد بودن چرخ های تخت بیمار نیز مطمئن شوید که کاملأ بتوانید پس از قفل کردن چرخ های تخت، بیمارتان را جابجا کنید. خراب بودن چرخ های تخت سبب حرکت تخت می شود و می تواند به بیمارتان حین خارج شدن از تخت، صدمه بزند.

انواع تخت بیمارستانی

  1. تخت بیمارستانی برقی: تخت بیمارستانی برقی بسته به نوع آن، دارای ۳ یا ۴ عدد موتور برقی است که در پائین تخت تعبیه شده اند و با استفاده از یک پدال در پوزیشن های متفاوت قرار گیرند. این تخت ها طوری طراحی شده اند که استفاده از آن، هم برای بیماران و هم برای کادر درمان بسیار آسان باشد و بیمار بتواند در هر شرایطی که برای آن مناسب است، قرار داده شود. این تخت ها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و از نواحی سر بیمار، کمر، زانوها بالا یا پائین می شوند.
  2. تخت بیمارستانی مکانیکی: تخت های مکانیکی دارای اهرم هایی هستند که با چرخش این اهرم ها، زیر سر بیمار و پاهای بیمار بالا و پائین می شوند. اکثر این تخت ها قابلیت تنظیم ارتفاع ندارند و برای بیماران بستری در منزل توصیه نمی شود.

راهنمای اصلاح سیستم های تخت های بیمارستانی و استفاده از لوازم جانبی برای کاهش خطر برای بیماران طبق استانداردهای آمریکا و طبق گفته FDA:

In April 1999, the Food and Drug Administration (FDA) in partnership with representatives from the hospital bed industry, national healthcare organizations, patient advocacy groups and other federal agencies formed the Hospital Bed Safety Workgroup. The workgroup’s goal is to improve the safety of hospital beds for patients in all health care settings who are most vulnerable to the risk of entrapment. The workgroup developed additional resources including dimensional guidelines, measurement tools, and educational materials to assist manufacturers, caregivers and consumers

This Guide for Modifying Bed Systems is provided for discussion and educational purposes only and should not be used or in any way relied upon without consultation with and supervision of a qualified practitioner based on the case history and medical condition of a particular patient. The Hospital Bed Safety Workgroup, their heirs, executors, administrators, successors, and assigns hereby disclaim any and all liability for damages of whatever kind resulting from the use, negligent or otherwise, of this guide

The contents of this publication may be reproduced without permission. Credit to the Hospital Bed Safety Workgroup as the source is appreciated but not required

For information about the Hospital Bed Safety Workgroup, see the FDA’s Hospital Bed website

خرید تخت بیمارستانی در تهران

اگر ساکن تهران هستید و بیمارتان را در منزل مراقبت می کنید و قصد خرید تخت بیمارستانی را دارید، می توانید با ماهک مدیکال تماس گرفته تا کارشناسان ما سریعأ جهت نصب و راه اندازی بهترین تخت برقی و یا مکانیکی بیمارستانی در منزلتان، اقدام کنند.

مزیت مراقبت بیماران در منزل در مقایسه با بیمارستان

انتقال بیمار از بیمارستان به منزل شما و مراقبت از آن در منزل، چندین مزیت بسیار بزرگ برای شما و بیمارتان دارد:

  1. شما دغدغه ی دوری از بیمارتان را ندارید و خیالتون راحت هست که بیمارتان در یکی از اتاق های منزل توسط بهترین تجهیزات پزشکی و کادر درمان مجرب حمایت خواهد شد.
  2. هزینه ی مراقبت از بیماران درمنزل حتی بیماران ICU با هزینه بستری بیمار شما در بیمارستان قابل مقایسه نیست و در منزل بسیار کمتر خواهد بود.
  3. سطح مراقبتی و پرستاری از بیمار شما در منزل بسیار بالاتر از سطح مراقبتی در بیمارستان است به این دلیل که نرس (پرستار) در منزل شما، اقدامات پرستاری را برای فقط بیمار شما انجام می دهد ولی در بیمارستان پرستار در بهترین حالت اقدامات پرستاری چندین بیمار را انجام خواهد داد.
  4. وقتی بیمار شما در منزل با وجود کلیه ی امکانات به روز، تحت درمان است دیگر از عفونت های بیمارستانی که امروزه یکی از معضلات انتقال عفونت به بیماران بستری در بیمارستان است، در امان خواهد ماند.
  5. یکی از مشکلاتی که بیماران بستری در بیمارستان خصوصآ کسانی که به مدت طولانی در بیمارستان تحت مراقبت هستند، بهم خوردن حالت روحی روانی بیمار است. هنگامی که بیمار ادامه ی درمانش در منزل و در کنار خانواده اش (با رعایت کردن نکات ایزوله و نکات بهداشتی) صورت می گیرد، از نظر عاطفی و روند درمان بسیار موثر خواهد بود.
  6. اگر بیمار شما در منزل بستری باشد، از نظر تغذیه نیز بسیار بهتر کالری دریافت می کند و غذاهای مقوی تری را دریافت می کند که همین تغذیه مناسب بیمار شما را از نظر ابتلا به زخم بستر حمایت و محافظت خواهد کرد.
  7. یکی دیگر از مزیت های مراقبت از بیمار در منزل این است که بیمار شما، حداکثر یک روز در میان حمام می شود در صورتی که چنین برنامه بهداستی و مراقبتی در بیمارستان (به علت حجم بالای بیماران نسبت به پرسنل کادر درمان) امکان پذیر نیست.

فواید استفاده از تخت بیمارستانی برقی برای بیماران بستری در منزل

یکی از تجهیزات پزشکی مهمی که برای بیماران بستری در منزل که در روند بهبودی آنها تأثیر بسزایی دارد، تخت بیمارستانی برقی است. خرید تخت بیمارستانی برای بیماران سکته مغزی، شکستگی اندام ها، بیماران تنفسی و بسیاری از بیماران دیگر بسیار مفید است. تخت بیمار برقی، هم راحتی بیمار را فراهم می سازد و هم برای پرستاران و تیم مراقبتی بیمار نیز بسیار مفید است و مانور روی بیمار را برای آنها، ساده و آسان می کند.

در حالی که تخت های معمولی خانگی، به طور دائم صاف هستند، تخت برقی بیمارستانی به بیمار و مراقب بیمار این امکان را می دهد که بخش های سر و بالا تنه بیمار را بالا بیاورد و بخش های پا و پائین تنه بیمار را بالا و پائین بیاورد. نتیجه می گیریم استفاده از تخت بیمارستانی برقی، برای بیماران بسیار مفید و ضروری است و به روند درمانی بیمار بسیار کمک می کند. فواید مهم استفاده از تخت بیمارستانی برقی عبارتست از:

  1. بخش پا در تخت بیمارستانی: بخش پا یا پائین تنه در تخت بیمارستانی برای منزل، این امکان را به بیمار می دهد که پاها را الویت یا بالاتر از تنه قرار دهیم. مثلأ در بیمارانی که مبتلا به آسیب پا و یا زانو هستند و در شرایط معمولی پای آنها ورم می کند، می توان قسمت پا را بالا آورد و از تورم پا جلوگیری کرد. توانایی بالا بردن پاها برای بیماران مبتلا به آسیب های پا و اندام های تحتانی، که سبب جلوگیری از تورم پاها به علت برگشت جریان خون بیشتر به قلب می شود، فقط یکی از فواید خرید تخت بیمارستانی است.
  2. بخش سر در تخت بیمارستانی برقی: یکی دیگر از فواید استفاده از تخت برقی بیمارستانی، بخش بالا تنه و بخش سر تخت بیمار است. هنگامی که بیمار می خواهد تلویزیون نگاه کند به راحتی می تواند از طریق ریموت کنترل، زیر سر خود را تا 90 درجه بالا بیاورد و به راحتی به تماشای تلویزیون بپردازد و بعد از تماشای تلویزیون، مجددأ به حالت اولیه برگرداند. تخت بیمارستانی برای منزل این امکان را به بیمار می دهد تا در هر پوزیشنی سر خود را قرار دهد و به استراحت بپردازد. بسیاری از بیماران هستند که در شرایط کما به سر می برند و با کمک تیم های مراقبت های بهداشتی، در منزل مراقبت می شوند و این بیماران نیز بسیار به تخت بیمارستانی نیازمند هستند. استفاده از تخت بیمارستانی برقی برای این بیماران با ضریب هوشیاری پائین، سبب جلوگیری از آسپیراسیون و پیشگیری از ایجاد پنومونی است.
  3. آرامش و راحتی بیمار: یکی دیگر از فواید استفاده از تخت بیمارستانی برای منزل و خرید تخت بیمارستانی، راحتی بیماران است.  تخت های بیمارستانی برقی، قابل تنظیم هستند و روی آنها تشک هایی از جنس فوم و تشک مواج قرار می گیرد که این شرایط، سبب ایجاد محیطی آرام و راحت برای استراحت بیمار می شود.
  4. مانور و انتقال آسانتر بیمار: از آنجایی که تخت های بیمارستانی  را می توان به صورت عمودی بالا و پائین کرد، در مقایسه با تخت های معمولی، انتقال بیماران با ویلچر و وسایل کمک حرکتی مثل واکر، بسیار آسانتر می کند. خرید تخت بیمارستانی و استفاده آن در منزل، به بیماران این امکان را می دهد تا ساده تر و راحتتر بتوانند از تخت خود خارج شوند. استفاده از بالابر برقی و انتقال از تخت برقی بیمارستانی بر روی ویلچر یا سطحی دیگر، در بیمارانی که از تخت بیمارستانی استفاده می کنند، بسیار راحت است.
  5. ساخت و ساز محکم و سنگین: تخت برقی بیمارستانی، به دلیل دارا بودن شاسی های محکم از جنس آهن، سرتخت ها، بِدساید ها و ریل های جانبی، موتورهای متنوع و باکس موتور و ریموت کنترل، از وزن بالایی برخوردار است و تحمل وزن بیماران تا وزن 180 کیلوگرم را دارند. تخت بیمارستانی برقی، دارای چهار عدد چرخ می باشد که به جابجایی تخت کمک می کند.
  6. نیاز به پریز برق: پس از خرید تخت بیمارستانی برقی، به اولین چیزی که برای راه اندازی تخت لازم داریم، پریز برق است. موتورها و ریموت کنترل تخت برقی بیمارستانی برای کارکرد و ارائه خدمات، نیاز مبرم به برق شهری و پریز برق دارد.

کلام آخر

در صورتی که بیمارتان نیاز به مراقبت در منزل دارد و نیاز به خرید تجهیزات پزشکی و یا خرید انواع تخت بیمار خرید تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی در منزل دارید، با شرکت هایی در تماس باشید که در این زمینه متخصص باشند و با توجه به شرایط بیمارتان، بهترین تجهیزات و تخت را بریتان در نظر داشته و برایتان نصب کنند که در این زمینه ماهک مدیکال بهترین گزینه ی شما می باشد.

ماهک مدیکال با تجربه ی بیش از 12 سال در زمینه هوم کر (home care) و تجهیزات پزشکی را در منزل دارد. راه های تماس با ماهک مدیکال شماره تماس های 09126823070 و 09108160357 و همچنین شماره تلفن 02165862016 می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت mahakmedical.com از دیگر خدمات ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

has been added to your cart.
پرداخت