اجاره بای پپ 1403

اجاره بای پپ به چه علت و در چه بیمارانی انجام می شود؟

با وجود بیماری های تنفسی خصوصآ با شیوع کرونا در سال های اخیر، موارد استفاده از دستگاه بای پپ بسیار افزایش پیدا کرده است، لذا برای نجات حال بیماران و درمان بیماری تنفسی، خرید و یا اجاره بای پپ بسیار اثر بخش است.

دستگاه بای پپ یک دستگاه کمک تنفسی است که در بیمارانی که با مشکلات تنفسی مواجهه هستند کاربرد دارد. دستگاه بای پپ، با فشار هوا، تنفس بیمار را بهبود می بخشد و به بهبود عملکرد ریه ها کمک می کند. بیمارانی که مشکلات تنفسی شدیدی دارند مانند بیماری های مزمن ریه ای و بیماری های عضلانی، از دستگاه بای پپ استفاده می کنند.

دستگاه بای پپ در بیمارانی که آپنه حین خواب (Sleep Apnea) دارند نیز استفاده می شود. آپنه خواب سبب می شود میزان دی اکسید کربن خون افزایش پیدا کند و میزان اکسیژن خون کاهش. این تغییر میزان دی اکسید کربن و اکسیژن درخون عواقب بسیار خطرناکی دارد که حتمآ باید به آن رسیدگی شود.

دستگاه بای پپ در شکل های مختلف که متعلق به شرکت های مختلف سازنده این دستگاه است، در بازار تجهیزات پزشکی دیده میشود که اساس کار همگی آن ها شبیه هم است.

اجاره دستگاه بای پپ

تعریف آپنه خواب طبق گفته استانداردهای آمریکا و FDA:

  • The Greek word “apnea” means “without breath.”  An apnea is defined as a pause in breathing for at least 10 seconds. Obstructive sleep apnea, also called OSA, causes you to stop breathing in your sleep for several seconds, up to many times an hour
  • People diagnosed with OSA have at least five breathing pauses an hour and can have many more. During these breathing pauses, your brain, heart, kidneys, and other essential organs do not get enough oxygen, and carbon dioxide can build up in your body. When your brain notices there is not enough oxygen and too much carbon dioxide in your body, it sends out a signal to take a breath. You wake up enough to take a few breaths, but not enough to remember it the next morning. This cycle repeats itself many times each night, making you feel tired or exhausted in the morning
  • When you have OSA the apnea is caused by an obstruction or blockage. Usually the blockage is tongue muscles, soft palate or parts of your throat that relax too much during sleep and block your airway. A less common form of sleep apnea, called central sleep apnea, happens if the area of your brain that controls breathing doesn’t send the correct signals to the muscles that help you breathe
اجاره دستگاه بای پپ

اجاره دستگاه بای پپ

دستگاه بای پپ چگونه دی اکسید کربن خون را کاهش می دهد؟

دستگاه بای پپ هوای اطراف محیط فرد را با فشار بالاتری نسبت به فشار معمولی اطراف آن، وارد سیستم تنفسی فرد می کند و این کار از مسدود شدن راه هوایی در طی خواب شبانه جلوگیری می کند.

وقتی فرد می خوابد و به هر دلیلی راه هوایی آن مسدود می شود، میزان طبیعی فشار گاز اکسیژن و گاز دی اکسید کربن در خون  فرد، بهم می خورد و میزان جذب اکسیژن کم می شود و در مقابل میزان دی اکسید کربن در خون افزایش می یابد که همین امر خطرات زیادی برای فرد دارد و حیات آن را به خطر می اندازد.

وقتی میزان دی اکسید کربن خون فردی افزایش می یابد و میزان اکسیژن خون کاهش می یابد، به اصطلاح می گویند خون فرد اسیدی شده است. اسیدی شدن خون یعنی اینکه میزان PH خون فرد از حد طبیعی خود، پائین تر آمده است که بسیار خطرناک است و در ایجاد سکته های قلبی نقشی اساسی دارد.

اجاره دستگاه بای پپ و یا خرید دستگاه بای پپ برای این افراد الزامی است تا با استفاده از این دستگاه، بتوانند مسدود بودن راه هوایی حین خواب شبانه را برطرف کرده و از عواقب خطرناک آن جلوگیری کنند. وقتی شخص از دستگاه بای پپ استفاده می کند، فشار هوای بالاتری نسبت به محیط اطرافش وارد سیستم تنفسی او شده و در نتیجه تبادل گازهای اکسیژن و دی اکسید کربن به طور نرمال انجام می شود.

تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن یعنی جذب نرمال اکسیژن و دفع نرمال دی اکسید کربن که خود همین امر، فرد را خطرات و عوارض افزایش دی اکسید کربن خون، نجات می دهد.

اجاره بای پپ

چگونگی ایجاد آپنه حین خواب در افراد را در این فیلم ببینید:

دستگاه بای پپ (BIPAP) چیست؟

بای پپ یک دستگاه کمک تنفسی است که در بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند و با درگیری ریه مواجهه هستند، استفاده خواهد شد.
در بیمارانی که مشکلات ریوی دارند، تبادلات گازی (تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن) بطور نرمال انجام نخواهد شد و با ادامه این روند و بهم خوردن میزان گازهای خونی شریانی (ABG) به راحتی میتواند سبب ایست قلبی و تنفسی و در نتیجه مرگ بیمار گردد.
با استفاده از دستگاه بای پپ در این بیماران میتوان از مرگ حتمی آنها جلوگیری کرد. در واقع دستگاه بای پپ دستگاهی کمک تنفسی است که فشار هوای داخل ریه را افزایش می دهد و سبب افزایش انجام تبادلات گازی در ریه می گردد. بای پپ به معنی ایجاد دو فشار مثبت راه هوایی، هم هنگام دم (IPAP) و هم هنگام بازدم (EPAP)، می باشد.

چرا اجاره دستگاه بای پپ برای درمان اختلالات خواب بسیار مهم است؟

متاسفانه بسیاری از افراد بر این باور هستند که اختلالات خواب و آپنه خواب را می توان با خوردن یک فنجان قهوه یا چایی یا نوشیدنی انرژی زا هنگام صبحانه، برطرف کرد و آن را درمان کرد، اما این مشکلات بسیار فراتر از کمی خواب آلودگی و منگی در زندگی روزمره شماست و حتمآ باید برای درمان اختلالات خواب از دستگاه بای پپ استفاده کرد.

انواع دستگاه بای پپ با برند های متفاوت و در مدل های متفاوت ساخته شده تا مشکلات تنفس و اختلالات خواب بیماران را برطرف کند و با اجاره دستگاه بای پپ بتوانند از عوارض اختلالات خواب به دور باشند و گرنه با خوردن یک نوشیدنی انرژی زا، این مشکلات برطرف نمی شود.

یک اختلال خواب، نه تنها انرژی شما را در طی روز کاهش می دهد، بلکه زنگ هشداری است برای به وجود آمدن بسیاری از بیماری های خطرناک مانند فشارون بالا، مشکلات قلبی، آریتمی قلبی، سندروم متابولیک و مشکلات کبدی در بدن شما.

بسیاری از افراد که با اختلالات خواب دست و پنجه نرم می کنند، در همان ابتدای بیماری خود به توصیه های پزشک خود، گوش فرا می دهند و با اجاره بای پپ و استفاده از دستگاه بای پپ، از عوارض خطرناک اختلالات خواب جلوگیری می کنند ولی بسیاری از افراد نیز اعتقادی به استفاده از دستگاه بای پپ و اجاره بای پپ ندارند و فکرمی کنند با خوردن قهوه و نوشیدنی انرژی زا، این مشکلات رفع می شود.

افرادی که آپنه خواب دارند و با اختلالات خواب مواجهه هستند و از دستگاه بای پپ استفاده نمی کنند، خطر نارسایی قلبی را در خود 140 درصد و خطر سکته قلبی را 60 درصد افزایش می دهند. توجه داشته باشید چاقی عامل مهمی در ایجاد اختلالات خواب و آپنه خواب است. البته عواملی مانند سیگار کشیدن و مصرف الکل نیز در ایجاد آپنه خواب تآثیر بسزایی دارند.

با وجود یک زندگی ناسالم و تغذیه نامناسب و ورزش نکردن افراد، عوارض اختلالات خواب زودتر تأثیر خودشان را بر بدن فرد می گذارند و عوارضی چون سسکته قلبی و اختلالات قلبی مانند آریتمی ها قلبی، زودتر به سراغ فرد می آیند و آن را از پا در می آورند.

توصیه مهم پزشکان و علم پزشکی در افرادی که آپنه خواب دارند و با اختلالات خواب مواجهه هستند، استفاده از دستگاه بای پپ و اجاره دستگاه بای پپ است که راه درمان قطعی این بیماری ها است.

آیا استفاده از دستگاه بای پپ با اکسیژن درمانی یکی است؟

دستگاه بای پپ یک دستگاه کمک تنفسی است که برای بسیاری از بیماران تنفسی کاربرد مفید دارد و فرد را از عوارض خطرناک بیماری، به دور می سازد. بسیاری از افراد که برای خرید دستگاه بای پپ و یا اجاره دستگاه بای پپ با ماهک مدیکال تماس می گیرند این سؤال را دارند که آیا دستگاه بای پپ اکسیژن تراپی هم برای بیمار انجام می دهد؟! آیا دستگاه بای پپ، میزان اکسیژن فردی که با افت اکسیژن  خون همراه است را بالا می برد؟! ماهک مدیکال بصورت کاملآ تخصصی به این سؤال پاسخ خواهد داد.

توجه داشته باشید که دستگاه بای پپ میزان هوای داخل ریه و سیستم تنفسی را افزایش می دهد و رابطه ی مستقیمی  با اکسیژن تراپی ندارد. یک موتور قوی در دستگاه بای پپ تعبیه شده است که هوا محیط را گرفته و با فشار زیاد وارد سیستم تنفس بیمار می کند. دستگاه بای پپ با موتور دمنده ی قوی خود، هر گونه انسداد راه هوایی (مثل افرادی که بیماری آپنه خواب دارند) را برطرف می سازد.

افراد دیگری نیز هستند که به بیماری تنفسی دیگری مبتلا هستند و علاوه بر اینکه میزان فشار هوا در ریه این افراد پائین است، میزان اکسیژن رسانی مطلوبی نیز ندارند، یعنی فرد علاوه بر اینکه نیاز به دستگاهی دارد که میزان هوای داخل ریه را افزایش دهد نیازمند اکسیژن بیشتر نیز هست که باید از دستگاه اکسیژن ساز نیز استفاده کند. پس می توان گفت برخی بیماری هستند که برای درمان آنها علاوه بر بای پپ به اکسیژن ساز نیز احتیاج دارند مانند بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD).

برای اینکه بخواهیم دستگاه بای پپ را به دستگاه اکسیژن ساز متصل کنیم، حتمآ این کار باید توسط فردی متخصص انجام گردد. اتصال دستگاه بای پپ و اکسیژن ساز به همدیگر، بیمار را از دو طریق کمک رسانی می کند یکی اینکه هم فشار هوای ریه و تهویه در ریه و سیستم تنفس را بالا می برند و هم میزان اکسیژن رسانی به بیمار را چند برابر می کنند.

در واقع دستگاه اکسیژن ساز با تولید اکسیژن با خلوص بالای 95 درصد، به بای پپ تزریق می کند و دستگاه بای پپ نیز هوا و اکسیژن با خلوص 95 درصد را با فشاری بالا، به داخل ریه بیمار می فرستد. انتقال اکسیژن از دستگاه  اکسیژن ساز به دستگاه بای پپ، از طریق رابط اکسیژن صورت می گیرد و انتقال هوای فشرده شده و اکسیژن با خلوص بالای 95 درصد، از طریق لوله خرطومی و ماسک بای پپ انجام می گردد.

حتمآ به این مسأله توجه کنید که بیماری های تنفسی انواع مختلف دارند و درمان آنها نیز در هر فرد، متفاوت است. مثلآ فردی که از بیماری آپنه خواب رنج می برد، باید به پزشک مراجعه کند و پس از انجام تست خواب، مشخص شود که این فرد به چه دستگاه بای پپ نیاز دارد و این دستگاه بای پپ روی چه مُد و حالتی قرار گیرد که روند درمانی بیمار بخوبی انجام گردد. تعیین میزان فشار در بای پپ نیز حتمآ باید توسط پزشک انجام گردد. زیرا پزشک با انجام یکسری آزمایشات و تحلیل آنها، متوجه می شود که چه فشاری باید برای بیمار روی دستگاه بای پپ تنظیم گردد تا به ریه بیمار تروما وارد نشود.

مدهای دستگاه بای پپ

  1. حالت خودبخودی (S): در حالت spont تمام نفس ها توسط بیمار تحریک و چرخه می شوند. دستگاه فشار از پیش تنظیم شده را در طول دم و بازدم ارائه می دهد. هیچ نفسی که به طور خودکار تحویل داده می شود، استنشاق نمی شود و از طرف دستگاه بای پپ، از نظر تعداد تنفس، هیچ گونه کمکی به بیمار نمی شود. در مد s، کلیه ی نفس های بیمار خودبه خودی و دستگاه فقط در میزان فشار راه هوایی به بیمار کمک می کند نه تعداد تنس بیمار. بیمار تعداد تنفس را انجام می دهد و دستگاه در پاسخ به دم و بازدم، میزان فشار راه هوایی را بالا می برد.
  2. حالت زمان‌بندی شده با خودبخودی (S/T): در مد زمان بندی شده با خودبخودی، نفس‌های بیمار راه‌اندازی می‌شوند و دستگاه بای پپ نیز راه‌اندازی می‌شود، بیمار چرخه تنفس را انجام می دهد و دستگاه بای پپ نیز چرخه ی تنفس تنظیمی را انجام می دهد. در مد S/T هم بیمار تنفس های خود را انجام می دهد و هم بای پپ،تعداد تنفس هایی را که بر روی آن تنظیم شده است را، به بیمار تحویل می دهد و میشه گفت این مد تلفیقی از تنفس بیمار و دستگاه بای پپ است که ما تنفس پشتیبان و همچنین Ti را تنظیم می کنیم. اگر بیمار در طول زمان تعیین شده تنفس را شروع نکند، دستگاه به طور خودکار نفس را تحویل می دهد.
  3. حالت زمان‌دار (T): دستگاه بای پپ در حالت T به تلاش برای تحریک تنفس بیمار متکی نیست. تمام تنفس ها به طور خودکار تحویل و تنظیم می شوند. بنابراین این یک حالت چرخه‌ای و ماشینی است. تهویه Bi-PAP یک نوع تهویه غیرتهاجمی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از تهویه تهاجمی بیماران از خطرات و عوارض آن دارد. Bi-PAP همیشه بر تهویه تهاجمی ارجحیت دارد و اولین قدم درمانی در نارسایی های تنفسی است و نقش عمده ای در نارسایی حاد تنفسی دارد.
اجاره بای پپ

نحوه نصب و راه اندازی دستگاه بای پپ

دستگاه بای پپ چگونه به بیماران تنفسی کمک می کند؟

بای پپ یک دستگاه کمک تنفسی است که هوا را با فشار بالا به ریه بیماران تنفسی میفرستد و باعث بالا رفتن فشار هوای داخل ریه و در نتیجه باز شدن آلوئول ها و برونش ها میشود و این کار سبب بهبود تبادلات گازی میشود.

دستگاه بای پپ با استفاده از موتور دمنده ای که در آن تعبیه شده است، هوا را از محفظه ی مرطوب کننده عبور میدهد و از طریق لوله خرطومی مخصوص به ماسک مخصوص بای پپ میفرستد و از طریق هوا با فشار بالا وارد دهان و سپس دستگاه تنفسی بیمار میگردد و تنفس بیمار و تبادلات گازی به حالات عادی خود بر خواهند گشت.

اجاره دستگاه بای پپ مقرون به صرفه است یا خرید دستگاه بای پپ؟

چرا باید بعضی افراد، از دستگاه بای پپ (Bipap) استفاده کنند؟

بسیاری از انسان ها، بنا به دلایل مختلف، دچار مشکلات و بیماری های تنفسی می شوند و در نتیجه بافت ریه دیگر توانایی و کاربرد قبل از بیماری را ندارد و مهمترین وظیفه ریه که انجام تبادلات گازی (جذب اکسیژن و دفع دی اکسید کربن) است، به راحتی صورت نخواهد گرفت و فرد در معرض کمبود اکسیژن قرار خواهد گرفت.

وقتی ریه یک فرد به بیماری های تنفسی مثل کرونا مبتلا می شود دیگر ریه فرد بیمار قادر به انجام تبادلات گازی  (جذب اکسیژن و دفع دی اکسید کربن) نخواهد بود و در نتیجه بافت های بدن آن فرد با کمبود اکسیژن مواجهه خواهد شد و به راحتی می تواند بیمار را به کام مرگ بکشاند.

در حالت طبیعی، ریه ها، هنگام نفس کشیدن فرد، منبسط می شوند و برونش ها و کیسه های هوایی، پر از هوای اکسیژن دار می شوند و جذب اکسیژن و دفع دی اکسید کربن به راحتی صورت خواهد گرفت و اکسیژن مورد نیاز بدن تأمین می گردد اما هنگامی که فرد به بیماری تنفسی مثل پنومونی و یا کرونا مبتلا می شود برونش ها و کیسه های هوایی از حالت طبیعی خارج شده و حالت ارتجاعی خود را از دست می دهند.

در این زمان کیسه های هوایی قدرت انبساط خود را از دست داده و در نتیجه هوای اکسیژن دار، به میزان کافی وارد ریه ها نمی شود و فرد دچار افت اکسیژن می شود. اینجاست که خرید دستگاه بای پپ مناسب می تواند حیات فرد را از خطر مرگ نجات دهد.

دستگاه بای پپ

تفاوت دستگاه بای پپ با دستگاه ونتیلاتور

عملکرد دستگاه بای پپ چگونه است؟

دستگاه بای پپ با موتور دمنده ای که دارد یک فشار مثبت راه هوایی هنگام دم (IPAP) و یک فشار مثبت راه هوایی حین بازدم (EPAP) اعمال می کند تا از این طریق، میزان فشار هوا در ریه ها افزایش پیدا کند و میزان اکسیژن خون اشباع شده در فرد بیمار افزایش پیدا کند.

اعمال فشار مثبت هوا از طریق موتور دمنده دستگاه بای پپ ایجاد می شود و این فشار مثبت هوا، از طریق لوله خرطومی و ماسک صورت به دستگاه تنفس بیمار انتقال پیدا می کند و این فشار مثبت راه هوایی پس از اینکه وارد ریه های فرد مبتلا گردد، سبب انبساط برونش ها و کیسه های هوایی و در نتیجه افزایش تبادلات گازی می گردد.

دستگاه بای پپ فشار مثبت هوا را از طریق ماسک صورت یا ماسک بینی (که به مجاری تنفسی بیمار متصل می شوند) به دستگاه تنفسی بیمار منتقل می کند و در نتیجه فشار داخل ریه بیمار را افزایش می دهد و به همین دلیل است که به این نوع تهویه با دستگاه بای پپ، تهویه فشار مثبت می گویند زیرا دستگاه بای پپ با فشار هوای مثبت، به باز شدن برونش ها و کیسه های هوایی ریه کمک می کند.

هنگام استفاده از دستگاه بای پپ، هم هنگام دم و هم هنگام بازدم، فشار مثبت هوا وارد ریه ها می شود ولی هنگام دم این فشار مثبت هوا، بسیار بیشتر است.

اجاره بای پپ

فرق دستگاه بای پپ (BIPAP) و دستگاه سی پپ (CPAP) در چیست؟

دستگاه سی پپ CPAP (Continuous positive airway pressure) و یا به عبارتی فشار مثبت پیوسته مسیر جریان هوا بیشتر برای درمان آپنه انسدادی خواب استفاده می شود. هوای تحت فشار برای باز نگه داشتن راه هوایی و عاری از انسداد در راه هوایی به سمت پایین هدایت می شود. این از بروز آپنه خواب (sleep apnea) جلوگیری می کند.

سطح فشار وارد شده توسط دستگاه CPAP بستگی به سختی باز شدن راه هوایی شما دارد. این معمولاً در طی یک مطالعه خواب (تست خواب) مشخص می شود و سپس توسط پزشک شما تجویز می شود. برخی از ماشین‌ها با هر فشاری که برای اطمینان از اینکه همیشه نفس می‌کشید، تنظیم می‌شوند.

این نوع ماشین ها معمولاً با فشار کمتری شروع به کار می کنند و به الگوهای تنفسی شما واکنش نشان می دهند تا از باز ماندن راه هوایی اطمینان حاصل کنند.

دستگاه های بای پپ BiPAP (Bilevel Positive Airway Pressure) یا به عبارتی فشار مثبت راه هوایی دو سطحی، نوع پیچیده تری از دستگاه خواب درمانی است که در مواقعی استفاده می شود که CPAP قابل تحمل نباشد، راه هوایی نمی تواند به اندازه کافی با CPAP باز شود یا زمانی که بیمار آپنه مرکزی خواب دارد.

BiPAP با CPAP متفاوت است زیرا دو فشار دارد یکی برای دم و دیگری برای بازدم . برای اینکه بیماران در BiPAP قرار بگیرند، یک پزشک باید ثابت کند که بیمار به آن نیاز دارد تا بیمه بتواند پوشش را تأیید کند. دستگاه بای پپ برای بیمارانی که با مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می کنند مانند کرونا نیز بسیار مفید است و بسته به میزان درگیری و التهاب ریه و با تشخیص پزشک متخصص ریه مورد استفاده است.

چه بیمارانی نیاز به اجاره دستگاه بای پپ و استفاده از آن را دارند؟

برخی بیماری های تنفسی هستند که سبب اختلال در تنفس فرد می شوند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. اختلال انسدادی مزمن ریوی (COPD)
  2. آپنه انسدادی خواب (Sleep Apnea)
  3. پنومونی
  4. آسم
  5. تنفس ضعیف بیمار که به هر علت زمینه ای ایجاد شده باشد مثلا در بیماران ضربه مغزی این اتفاق به وفور دیده می شود.
  6. بیماری عصبی که سبب اختلال در تنفس می شود.
  7. اگر تنفس بیمار بسیار ضعیف باشد و یا اینکه ضریب هوشیاری بیمار اینقدر پائین باشد که تنفس بیمار به مقدار زیاد مختل شده باشد، دستگاه بای پپ ممکن است گزینه ی مناسبی برای این بیماران نباشد و این دستگاه نتواند جوابگوی تنفس طبیعی و تبادلات اکسیژن و دی اکسید کربن بیمار نباشد، باید بیمار را اینتوبه (لوله گذاری داخل مجاری تنفسی) و یا تراکئوستومی (روشی تهاجمی برای سوراخ کردن تراشه در جلوی گردن بیمار و فیکس کردن لوله تنفسی در آن ناحیه) کرد و به دستگاه ونتیلاتور قویتری متصل کرد تا عمل دم و بازدم بیمار را انجام دهد.
ماسک بای پپ

دستگاه بای پپ از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

  1. موتور دمنده دستگاه
  2. ماسک صورت یا ماسک بینی
  3. لوله خرطومی که جریان هوا را از موتور دستگاه به ماسک و مجاری تنفسی منتقل می کند.
  4. مرطوب کننده

پس از اجاره دستگاه بای پپ، چه مدت باید از بای پپ استفاده کرد تا شرایط بیمار مناسب شود؟

اگر فرد آپنه خواب دارد و دچار وقفه تنفسی می شود، ممکن است پس از چند روز تا چند هفته احساس بهتری داشته باشد و احساس انرژی بیشتری کند ولی اگر فردی دچار مشکلات تنفسی بیشتری مانند COPD است باید مدت زمان بیشتری از دستگاه بای پپ استفاده کند تا شرایط بهتری داشته باشد.

منظور از Ramp یا سطح شیبدار در دستگاه بای پپ چیست؟

وقتی فردی با بیماری تنفسی مانند آپنه خواب یا هر بیماری حاد و مزمن دیگری مواجهه و مبتلا است و نیازمند اجاره دستگاه بای پپ و خرید دستگاه بای پپ است، با تنطیماتی در دستگاه بای پپ مواجهه می شود که یکی از این حالات و تنظیمات، Ramp یا سطح شیبدار است.

رَمپ یا سطح شیب دار در بای پپ، دوره ای است که طی آن فشار درمانی از فشار کم شروع شده و با فشار درمانی تجویز شده افزایش می یابد. در نمودار رمپ، فشار از حداقل شروع می شود و به فشار درمانی تجویز شده توسط پزشک می رسد. استفاده از Ramp سبب می  شود فشار هوا بصورت ملایم و به حالت سطح شیبدار وارد سیستم تنفس شود و بیمار راحت تر بتواند دستگاه بای پپ را استفاده و تحمل کند.

عوارض و خطرات دستگاه بای پپ

  1. آسیب موضعی پوست صورت: بسیار از بیماران، بند ماسک صورت را بیش از اندازه محکم می کنند که در طویل المدت سبب ایجاد زخم بر روی صورت بیمار می شود.
  2. نفخ ضعیف معده
  3. خشک شدن دهان
  4. نشت ماسک که باعث می شود فشار کمتری از هوا وارد مجاری تنفسی گردد.
  5. سوزش چشم
  6. درد سینوس ها یا احتقان سینوس ها
دستگاه بای پپ

در حین استفاده از دستگاه بای پپ به نکات زیر توجه کنید:

  • از مرطوب کننده ی دستگاه استفاده کنید، این کار میزان خشکی دهان و بینی شما را کاهش می دهد.
  • به جای ماسک بینی از ماسک صورت استفاده کنید، این کار میزان عوارض بای پپ بروی سینوس ها را کاهش می دهد.
  • اگر حین استفاده از دستگاه بای پپ دچار سردرد شده اید، ممکن است به علت احتقان سینوس ها باشد که میتوانید به پزشک مربوطه خود مراجعه کنید تا به احتمال برایتان آنتی هیستامین تجویز کند.
  • اگر ماسک را به طور مناسب روی صورت قرار ندهید و محکم نکنید، هوا از کنار ماسک لیک می کند و خارج می شود، برای این کار بند ماسک بای پپ را محکم تر کنید تا هوا از کنار ماسک خارج نشود.
  • اگر هنگام استفاده از دستگاه بای پپ دچار نفخ شدید معده شده اید، میتوان با پزشک و یا کارشناس تجهیزات پزشکی خود مشاوره کنید تا میزان فشار هوای دستگاه را کاهش دهند.
  • ممکن است استفاده از دستگاه بای پپ برای بیمار ناخوشایند باشد، ولی برای اینکه بیمار بتواند روند درمانی خود را به نحو احسن به مرحله اجراء بگذارد، باید حتمآ با تیم درمانی خود همکاری های لازم را داشته باشد.
اجاره دستگاه بای پپ

شاخص آپنه – هیپوپنه (AHI) در دستگاه بای پپ چیست و به چه معناست؟

شاخص آپنه – هیپوپنه (AHI = Apnea-Hypopnea Index) یک ابزار تشخیصی برای تعیین وجود و شدت آپنه انسدادی خواب (Obstructive Sleep Apnea) است. افراد مبتلا به آپنه خواب، در هنگام خواب دچار انسداد راه های هوایی می شوند و این عمل سبب می شود که تبادل هوا با مشکل مواجهه شود و میزان گازهای خونی از حالت طبیعی خارج شود.

در واقع می توان گفت که شاخص آپنه-هیپوپنه یا همان AHI میزان شدت آپنه خواب شما را اندازه گیری می کند. به زبان ساده می توان گفت AHI یعنی تعداد آپنه یا هیپوپنه ای است که در هر ساعت فرد در خواب تجربه می کند. هنگامی که انسداد راه هوایی در سیستم تنفسی فرد ایجاد می شود، تنفس فرد بطور کامل بمدت 10 ثانیه قطع می شود و به این حالت، آپنه یا قطع تنفس می گویند.

هیپوپنه زمانی رخ می دهد که راه های هوایی تنفسی فرد تا حدودی مسدود می شود و تنفس کم عمق و غیرفعال ایجاد می شود و جریان هوای فرد بیش از 30 درصد برای حداقل 10 ثانیه کاهش مس یابد و می توان آن را هیپوپنه در نظر گرفت.

شاخص آپنه-هیپوپنه یا همان AHI ، میزان آپنه و هیپوپنه را اندازه گیری می کند و این شاخص به پزشکان و کارشناسان تجهیزات پزشکی کمک می کند تا دستگاه بای پپ بیمار را تنظیم کنند. در واقع می توان گفت AHI با بررسی وقایع آپنه و هیپوپنه، پزشکان را برای تجویز و اجاره دستگاه بای پپ به بیماران کمک می کنند.

وقایع آپنه و هیپوپنیک، خواب را مختل می کنند و و منجر به کاهش سطح اکسیژن خون می شوند و به ایجاد عوارض در دراز مدت منجر می شوند.

شاخص آپنه – هیپوپنه یا AHI چگونه اندازه گیری می شود؟

شاخص آپنه – هیپوپنه نشان دهنده ی میانگین تعداد و هیپوپنه ای است که فرد در هر ساعت در طول خواب تجربه می کند. با انجام تست خواب می توان شاخص AHI را بدست آورد. با انجام تست خواب، پزشکان تعداد کل آپنه و هیپوپنیک را بر تعداد کل ساعات خواب تقسیم می کنند. توجه داشته باشید که آپنه یا هیپوپنه باید حداقل 10 ثانیه یا بیشتر طول بکشند.

با استفاده از شاخص آپنه – هیپوپنه، می توان افرادی که با آپنه انسدادی خواب دست و پنجه نرم می کنند، را یاری داد. با اجاره دستگاه بای پپ و استفاده از آن، می توانند از خطرات و عوارض آپنه انسدادی خواب در امان باشند.

میزان AHI معمولی و نرمال چقدر است؟

اگر میزان AHI زیر 5 بود، شاخص آپنه – هیپوپنه، نرمال است. اگر میزان AHI بین 5 تا 15 باشد، آپنه خواب خفیف است. اگر میزان AHI بین 15 تا 30 باشد، آپنه خواب متوسط است و اگر عدد AHI بالای 30 باشد، آپنه خواب شدید است. با توجه به این اعداد است که دستگاه بای پپ را تنظیم می کنند و از عوارض آپنه انسدادی خواب جلوگیری می کنند.

پرسش و پاسخ درباره اجاره دستگاه بای پپ

1- بنده هیچ اطلاعی در مورد مراحل و نحوه اجاره دستگاه بای پپ ندارم، میشه برام توضیح بدید؟

برای اجاره دستگاه بای پپ، پس از تماس با ماهک مدیکال، دستگاه بای پپ برای شما توسط کارشناس ارسال می گردد. پس از اینکه کارشناس در منزل شما حضور پیدا کرد، تمامی آموزش های لازم به شما داده می شود و تنظیمات دستگاه را انجام می دهد. شماره تماس کارشناس مربوطه، به شما داده خواهد شد تا در صورت سوالات دیگر بتوانید بصورت شبانه روزی با ما در ارتباط باشید.

2- حدود قیمت اجاره دستگاه بای پپ چقدر است؟

اجاره ماهانه دستگاه بای پپ سه میلیون تومان است.

3- برای اجاره دستگاه بای پپ در تهران، چه مدارکی لازمه؟

برای اجاره دستگاه بای پپ، یک فرم خدمت شما ارائه داده می شود تا مشخصات خودتان را بنویسید و یک مدرک شناسایی از شما اخذ می گردد تا پایان اجاره دستگاه بای پپ. توجه داشته باشید در پایان روز استفاده از دستگاه بای پپ، مدرک شناسایی به شما برگردانده می شود و دستگاه بای پپ از شما تحویل گرفته می شود.

4- شما اجاره دستگاه بای پپ شبانه روزی دارید؟

بله، ماهک مدیکال بصورت شبانه روزی به بیماران محترم خدمات ارائه می دهد.

5- بنده آپنه خواب دارم و در خواب خروپف می کنم، اجاره دستگاه بای پپ لون اشتاین هم دارید؟

بله، اجاره دستگاه بای پپ لون اشتاین هم داریم.

6- برای اجاره دستگاه بای پپ، چند ساعت طول می کشد که دستگاه به دست ما برسه؟

از زمان تماس شما با ماهک مدیکال جهت اجاره دستگاه بای پپ، حداکثر یک ساعت طول می کشد تا دستگاه به شما تحویل داده شود.

7- برای اجاره دستگاه بای پپ، نیاز به نسخه پزشک داریم؟

برای اجاره دستگاه بای پپ نیاز به نسخه پزشک ندارید ولی باید تنظیمات بای پپ را از پزشک معالج خود، اخذ کنید زیرا بیماریهای تنفسی و همچنین کاربرد دستگاه بای پپ در افراد مختلف متفاوت است و تنظیمات دستگاه بای پپ در هر فرد، متنوع و متفاوت است.

8- اجاره دستگاه بای پپ در کرج هم دارید؟

بله، اجاره دستگاه بای پپ در کرج و اطراف تهران هم داریم.

9- اگر بعد از اجاره دستگاه بای پپ و استفاده از بای پپ به مدت یک ماه، بیماری ما کاملآ درمان نشد و نیاز مجدد به دستگاه بای پپ بود، باید چکار کنیم؟

در صورت اینکه نیاز شما به دستگاه بای پپ بیشتر از یک ماه بود، با ماهک مدیکال تماس گرفته تا برای ماه دوم، اجاره دستگاه بای پپ شما را تمدید کنند.

10- چرا دستگاه بای پپ از دستگاه سی پپ بهتر است؟

دستگاه بای پپ فشار هوای بالاتری را به دستگاه تنفس بیمار وارد می کند و هنگام تنفس بیمار، با تنفس او هماهنگ است. دستگاه بای پپ هم برای آپنه خواب و هم برای بیماریهای تنفس دیگر مانند پنومونی و بیمارانی که لوله تراکئوستومی دارند مورد استفاده قرار می گیرد ولی سی پپ این مزیت ها را ندارد و همیشه افراد را توصیه به اجاره دستگاه بای پپ می کنیم نه CPAP.

11- برای افرادی که بیماری تنفسی دارند، اجاره دستگاه بای پپ بهتر است یا دستگاه اکسیژن ساز؟

دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه بای پپ دو دستگاه تنفسی متفاوت هستند و کاربرد و استفاده ی آنها متفاوت است. دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژن با خلوص بالا تولید می کند و دستگاه بای پپ، هوا را با فشار بالا وارد سیستم تنفسی بیمار می کند. ممکن است افرادی فقط نیاز به اجاره دستگاه بای پپ داشته باشند و افرادی نیز نیازمند دستگاه اکسیژن ساز. استفاده از دستگاه بای پپ یا اکسیژن ساز بستگی به نوع بیماری تنفسی فرد دارد و حتی در برخی بیماران ممکن است از هر دو دستگاه BIPAP و اکسیژن ساز استفاده شود. در افرادی که مشکلات تنفسی شدیدی دارند از هر دو دستگاه بای پپ و اکسیژ ساز استفاده می شود.

12- افرادی که اقدام به اجاره دستگاه بای پپ می کنند، چند ساعت در شبانه روز باید از دستگاه بای پپ استفاده کنند؟

میزان استفاده از دستگاه بای پپ در شبانه روز، بستگی به نوع بیماری تنفسی فرد و آزمایشات وی مانند ABG و میزان اکسیژن خون و دی اکسید کربن خون دارد ولی استفاده از دستگاه بای پپ در شبانه روز کمتر از 4 ساعت نیست. افرادی هستند که در کما هستند و باید 24 ساعته از دستگاه بای پپ استفاده کنند و افرادی نیز آپنه خواب دارند باید فقط حین خواب از آن استفاده کنند. به این نکته توجه داسته باشید که میزان استفاده از دستگاه بای پپ در دو فرد متفاوت، یکسان نیست و باید توسط پزشک و بعد از انجام آزمایشات خاص تنفسی انجام گردد و تعیین گردد.

13- چه زمانی استفاده از دستگاه بای پپ برای افراد توصیه می شود؟

افرادی که در حالت عادی تنفسشان مختل است و یا قادر به نفس کشیدن نیستند و یا اگر نفس می کشند تنفس آنها مؤثر نیست باید از دستگاه بای پپ استفاده کنند. افرادی هستند که در کما هستند و تنفس آنها مختل است که از دستگاه های کمک تنفسی مانند بای پپ و یا ونتیلاتور استفاده می کنند و افرادی دیگر هستند که بیدار و هوشیار هستند و یا آپنه خواب دارند و یا بیماری آسم و COPD دارند و میزان اکسیژن خون و دی اکسید کربن در آنها بالانس و نرمال نیست و باید از دستگاه بای پپ استفاده کنند.

14- آیا دستگاه بای پپ Co2 را کاهش می دهد؟

دستگاه بای پپ تهویه ی دقیقه ای را افزایش می دهد و تلاش تنفسی بیمار را کاهش می دهد اما همیشه میزان PaCo2 را کاهش نمی دهد.

15- پس از خرید دستگاه بای پپ باید اعداد را روی چه عددی تنظیم کنیم؟

تنظیم دستگاه بای پپ  باید بر اساس تست خواب بیمار و نوع بیماری ایشان تعیین و تنظیم گردد. به عنوان مثال میزان IPAP و EPAP در فردی که آپنه خواب دارد با فردی که در کما است و باید از دستگاه بای پپ استفاده کند، بسیار متفاوت است.

16- آیا دستگاه بای پپ می تواند سبب ایجاد عفونت شود؟

اگر دستگاه بای پپ خود و محفظه آب یا همان مرطوب کننده دستگاه را هر چند روز یکبار تمیز نکنید، ممکن است باکتری و قارچ رشد کند و سبب ایجاد عفونت ریوی گردد.

17- آیا بای پپ به رفع هیپوکسی کمک می کند؟

دستگاه بای پپ با ایجاد فشار مثبت در راه های هوایی، سبب ایجاد تهویه مناسب در سیستم تنفسی می شود ولی اکسیژن تولید نمی کند و هوایی را که در محیط است را با فشار بیشتری وارد ریه بیمار می فرستد. در بسیاری افراد ممکن است با تشدید بیماری تنفسی و کاهش میزان اکسیژن اشباع خون یا همان Spo2 نیاز به دستگاه اکسیژن ساز هم داشته باشند.

18- بیشترین فشار بای پپ چقدر باید باشد؟

بالا بردن فشار در بای پپ بیشتر از 30 سانتی متر آب، مجاز نیست زیرا باعث صدمه به بیمار می گردد. افزایش بیش از حد فشار دربای پپ سبب تروما به ریه می شود.

19- آیا استفاده از دستگاه بای پپ برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مفید است؟

دستگاه بای پپ به عنوان وسیله ای برای حمایت از تهویه مورد استفاده قرار می گیرد و برای بیماران تنفسی و قلبی و برای کاهش تلاش تنفسی و بهبود و تبادل گازهای تنفسی مفید است و در بیماران نارسایی قلبی نیز بسیار مفید و کارآمد است.

حرف آخر

در صورتی که شما به دستگاه بای پپ نیازمندید و تصمیم به اجاره بای پپ را دارید میتوانید با شماره تماس ۰۲۱۶۵۸۶۲۰۱۶ و ۰۹۱۲۶۸۲۳۰۷۰ و یا با شماره ۰۹۱۰۸۱۶۰۳۵۷ که متعلق به شرکت ماهک مدیکال می باشد تماس گرفته تا کارشناسان مجرب ما جهت نصب دستگاه بای پپ در منزلتان اقدام کرده و شما را در درمان بیماریتان یاری دهند.

دیدگاه (71)

  • عباس پاسخ

    سلام، بنده از ماهک مدیکال بای پپ اجاره کردم و از بهترین خدمات شما ممنون هستم. انشالله خدا ازتون راضی باشه

    6 اسفند 1401 در 3:35 ب.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      سالم. خوشحالیم که شما از خدمات ما رضایت داشته اید.

      7 اسفند 1401 در 1:52 ق.ظ
  • م. بیاتی پاسخ

    خیلی خوشحالیم که از تجربیات ارزنده شما بهره مند شدیم.

    8 اسفند 1401 در 9:12 ب.ظ
  • ر. شمشیرگران پاسخ

    بهترین دستگاه بای پپ برای اجاره چه دستگاهیه؟

    10 اسفند 1401 در 1:09 ق.ظ
  • ر. علائی پاسخ

    سلام، دستگاه بای پپ از ماهک مدیکال خریداری کردم خدا را شکر الان خوب شدم و نیازی به دستگاه بای پپ ندارم ، ازم خریداری میکنید؟

    10 اسفند 1401 در 10:19 ب.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      بله با شرکت تماس بگیرید و مشخصات و میزان کارکرد دستگاه رو اعلام کنید، راهنماییتون می‌کنند.

      10 اسفند 1401 در 10:31 ب.ظ
  • ر. خوشقول پاسخ

    سلام، پدرم تست خواب دادند و پزشکشون به من یک برگه داده که سه چهار تا پارامتر روش نوشته شده، کارشناس دارید برای من تنظیمات بای پپ رو تغییر بده؟

    13 اسفند 1401 در 9:29 ق.ظ
  • پیام پاسخ

    من از شما دستگاه بای پپ اجاره کردم و خدا را شکر و به لطف مشاوره های شما خواهرم خوب شد. بسیار ممنون هستیم از مشاوره های ماهک مدیکال.

    1 فروردین 1402 در 2:35 ب.ظ
    • mmdin پاسخ

      خدا را شکر.ممنونیم

      15 فروردین 1402 در 8:22 ب.ظ
  • رشید روحی پاسخ

    خواهرم از دستگاه بای پپ استفاده میکنه و بعلت اینکه ترشحات ریه داره و نیاز به ساکشن ریه داره، هر روز دو یه بار ساکشن میشه، برای ساکشن ریه حتما باید ماسک بای پپ رو برداریم یا نه راهی هم هست که بدون جابجایی ماسک، ریه رو ساکشن کنیم تا اکسیژن خون افت نکنه؟!

    8 خرداد 1402 در 9:04 ق.ظ
    • mmdin پاسخ

      سلام.میتونید از ماسک بای پپ نازال که فقط روی بینی نصب می شود استفاده کنید تا محدودیت دسترسی به دهان بیمارتان رفع شود.

      8 خرداد 1402 در 7:42 ب.ظ
  • خزاعی پاسخ

    سلام، برای بیمار من در بیمارستان چست تیوپ نصب شده است، استفاده مدام از دستگاه بای پپ میتونه سبب این عارضه شده باشه؟

    13 خرداد 1402 در 5:15 ب.ظ
  • رحیم پاسخ

    من از دستگاه بای پپ استفاده میکنم و پزشک به دلیل عفونت گفته که از اسپیرومتری تشویقی استفاده کنم.اسپیرومتری تشویقی چه ارتباطی با عفونت ریه داره؟

    14 خرداد 1402 در 4:15 ب.ظ
  • mmdin پاسخ

    سلام،این عارضه میتونه پیش بیاد در صورتی که تنظیمات دستگاه بای پپ توسط افراد غیر کارشناس و بدون توجه به آزمایشات و عکس قفسه سینه بیمار انجام شده باشد.

    19 خرداد 1402 در 1:02 ب.ظ
  • mmdin پاسخ

    اسپیرومتری تشویقی برای ریه بسیار مفید است و سبب می شود آلوئول های ریه گشاد شده و ترشحات ریه و عفونت بهتر و سریعتر از ریه خارج گردد.

    19 خرداد 1402 در 1:03 ب.ظ
  • محمد حسین پاسخ

    مانیتورینگ قلبی برای بیمارانی که از بای پپ استفاده میکنند، ضروریه؟؟

    19 خرداد 1402 در 9:14 ب.ظ
    • mmdin پاسخ

      بستگی به نوع بیماری شخص داره مثلا در افرادی که آپنه خواب دارند نیاز نیست ولی در افرادی که فیبروز ریه یا بیماری های حاد تنفسی دارند لازم و ضروری است.

      19 خرداد 1402 در 9:16 ب.ظ
  • رحمان سیدی پاسخ

    بای پپ لون اشتاین دستگاه خوبیه؟

    20 خرداد 1402 در 9:57 ب.ظ
  • رحمان سیدی پاسخ

    بای پپ لون اشتاین دستگاه خوبیه؟

    20 خرداد 1402 در 9:57 ب.ظ
    • mmdin پاسخ

      بله بسیار دستگاه خوبیه مخصوصا بای پپ لون اشتاین 30st

      20 خرداد 1402 در 9:58 ب.ظ
  • رضامنش پاسخ

    برای اجاره بای پپ حتما باید بیمار لوله تنفسی داشته باشه یا اینتوبه ریه شده باشه؟؟

    21 خرداد 1402 در 8:46 ق.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      سلام،خیر .استفاده از دستگاه بای پپ نیاز به اینتوبه بیمار ندارد و دستگاه بای پپ برای تهویه غیرتهاجمی طراحی و ساخته شده است.

      21 خرداد 1402 در 8:50 ق.ظ
  • ماکان پاسخ

    سلام، پدر بنده عفونت ریه داشته و در بیمارستان یک ماه بستری بوده، طبق گفته پزشک هم نیاز به اجاره دستگاه بای پپ یا خرید دستگاه بای پپ داره هم گفتن که باید بطور مرتب ساکشن ریه انجام بشه براشون در منزل،علت ساکشن ریه چی هست؟؟

    25 خرداد 1402 در 1:59 ب.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      ساکشن ریه جهت تخلیه ترشحات دهان و حلق و تراشه و دستگاه تنفس است. اسن کار حتما باید توسط افراد متخصص انجام گردد.

      27 خرداد 1402 در 11:52 ب.ظ
  • بهزاد پاسخ

    میشه از آب معمولی برای مرطوب کننده بای پپ استفاده کرد؟؟

    28 خرداد 1402 در 9:51 ب.ظ
    • mmdin پاسخ

      سلام. میشه استفاده کرد ولی استفاده از آب مقطر بهتره به این دلیل که از رسوب املاح آب در مرطوب کننده جلوگیری می کند.

      29 خرداد 1402 در 9:58 ب.ظ
  • رمضانی پاسخ

    سلام، مادر بنده عفونت ریه داره گفتن باید دستگاه بای پپ اجاره کنم،چه دستگاهی براشون خوب هست؟؟

    28 خرداد 1402 در 11:49 ب.ظ
    • mmdin پاسخ

      درود بر شما.دستگاه های بای پپ انواع و اقسام با برندهای متفاوتی داره ولی شما میتونید از دستگاه بای پپ اس تی فشار 30 استفاده کنید.همکاران بنده در بیمارستان و یا منزلتان نصب میکنند و اگر جواب نداد براتون تعویض می کنند.

      29 خرداد 1402 در 10:02 ب.ظ
  • اردلان پاسخ

    سلام، من شب ها خروپف میکنم.دستگاه سی پپ خوبه بخرم یا دستگاه بای پپ

    30 خرداد 1402 در 9:27 ق.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      سلام.بستگی داره به تست خواب شما ولی در هر صورت دستگاه بای پپ با بیمار هماهنگ تر خواهد بود و مدها و پارامتر های بیشتری نسبت به سی پپ داره.

      31 خرداد 1402 در 11:11 ب.ظ
  • حمزه پاسخ

    سلام.فیلتر دستگاه بای پپ هم تعویض میکنید شما؟

    25 تیر 1402 در 4:36 ب.ظ
  • ارسلان پاسخ

    برای اجاره و یا خرید دستگاه بای پپ، باید دستگاه اکسیژن ساز هم تهیه کنیم؟؟

    30 تیر 1402 در 5:21 ب.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      سلام،بستگی به نوع بیماری تنفسی شما و آزمایشات تنفسی مانند تست خواب و عکس ریه و ABG دارد

      2 مرداد 1402 در 4:23 ب.ظ
  • بهنام شومنه پاسخ

    دوست عزیز نصب دستگاه بای پپ برای شهر تبریز هم دارید؟

    11 شهریور 1402 در 11:31 ب.ظ
  • عدنان پاسخ

    سلام.مریض ما زیر گردنشو سوراخ کردن و تراک داره، میشه از دستگاه بای پپ استفاده کرد برای ایشون.؟دکتر گفته میشه ولی میگن باید از ونتیلاتور استفاده کرد.

    12 آذر 1402 در 9:48 ق.ظ
    • mmdin پاسخ

      سلام.بله میشه از دستگاه بای پپ هم در بیماران تراکئوستومی هم استفاده کرد که بستگی به شرایط تنفسی بیمار دارد

      13 آذر 1402 در 2:51 ب.ظ
  • مژده ای پاسخ

    سلام.برای اجاره دستگاه بای پپ در تهران چطور باید اقدام کنم؟دستگاه رو کجا تحویل بگیرم؟

    19 آذر 1402 در 8:22 ق.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      سلام. در صورت نیاز با ماهک مدیکال تماس بگیرید تا سریعآ جهت نصب بای پپ در منزل شما اقدام کنند.

      19 آذر 1402 در 9:20 ق.ظ
  • آروین پاسخ

    سلام. اجاره دستگاه بای پپ رسمد هم موجود دارید؟

    22 آذر 1402 در 3:15 ب.ظ
  • انوشیروان پاسخ

    سلام، من آپنه خواب دارم خواستم ازتون بپرسم که اجاره دستگاه بای پپ بصرفه تره برای من یا خرید دستگاه بای پپ؟

    23 آذر 1402 در 12:32 ق.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      سلام. چون برای مدت طولانی باید از دستگاه بای پپ استفاده کنید، خرید دستگاه بای پپ برای شما توصیه می شود.

      23 آذر 1402 در 12:51 ق.ظ
  • علیزاده پاسخ

    سلام، خواهر من مشکلات تنفسی زیادی دارن و پزشک گفته که دستگاه بای پپی تهیه کنید که هم حالت فشاری داشته باشه و هم حالت حجمی، کدام دستگاه را شما پیشنهاد میدین؟

    25 آذر 1402 در 11:00 ب.ظ
  • رضانژاد پاسخ

    سلام. قیمت دستگاه آپنه خواب برای اجاره چقدر هست؟

    29 آذر 1402 در 8:36 ق.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      قیمت دستگاه آپنه خواب یا همان دستگاه بای پپ برای اجاره، ماهیانه 3 میلیون تومان است.

      29 آذر 1402 در 3:29 ب.ظ
  • احسان پاسخ

    مبلغ اجاره دستگاه تست خواب را میشه اعلام کنید به من.!

    29 آذر 1402 در 2:18 ب.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      سلام، اجاره ماهانه دستگاه تست خواب نداریم فقط اجاره بای پپ داریم که ماهانه 3 میلیون تومان است.

      29 آذر 1402 در 3:19 ب.ظ
  • آراد پاسخ

    اجاره بای پپ دو هفته ای هم موجود دارید؟

    2 دی 1402 در 5:32 ب.ظ
  • زندی پاسخ

    بنده مریضم کیش هست و نیاز به اجاره دستگاه بای پپ داریم، اجاره بای پپ برای کیش هم دارید؟

    6 دی 1402 در 1:02 ب.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      دوست عزیز سلام. میتونیم دستگاه بای پپ و آموزش های لازم را در تهران به شما بدیم و بعد خود شما دستگاه بای پپ را به کیش ارسال کنید.

      7 دی 1402 در 7:26 ب.ظ
  • اسکندری پاسخ

    سلام. برای اجاره بای پپ، میشه دستگاه را در بیمارستان نصب کنید؟ بیمار بنده بیمارستان مسیح دانشوری بستریه.

    7 دی 1402 در 5:18 ب.ظ
  • ریاحی پاسخ

    اجاره بای پپ ارزان چقدره؟

    8 دی 1402 در 12:27 ق.ظ
  • مهدی حاج بابایی پاسخ

    اجاره بای پپ رسمد هم دارید؟

    10 دی 1402 در 5:46 ب.ظ
  • اگریجه پاسخ

    ممنون از ماهک مدیکال. بهترین دستگاه بای پپ با کمترین قیمت رو به من اجاره دادن

    14 دی 1402 در 3:29 ب.ظ
  • شریفی پاسخ

    من از ماهک مدیکال دستگاه وای پپ اجاره کردم بسیار عالی بودن ممنون از همتون

    18 بهمن 1402 در 11:58 ق.ظ
  • گل نژاد پاسخ

    من آپنه خواب دارم و در خواب، خروپف میکنم و دکتر گفته باید دستگاه بای پپ تهیه کنم. میخوام دستگاه بای پپ به مدت یک ماه اجاره کنم اگر مناسب بود، تهیه کنم، اجاره دستگاه بای پپ چه نوعی دارید؟

    27 اسفند 1402 در 12:17 ق.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      برای اجاره دستگاه بای پپ، همه نوع دستگاه بای پپ موجود داریم و قیمت های متفاوتی دارند.

      28 اسفند 1402 در 8:10 ب.ظ
  • نمازی پاسخ

    من از ماهک مدیکال بای پپ اجاره کردم و بسیار راضی بودم.ممنون از اینکه همیشه در دسترس بودید.ممنون

    27 فروردین 1403 در 5:32 ب.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      ممنون از شما. امیدواریم همیشه تندرست باشید و نیاز با استفاده از دستگاه های کمک تنفسی نباشید.

      29 فروردین 1403 در 10:53 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *