ماسک بای پپ 1403

ماسک بای پپ و سی پپ و قیمت خرید ماسک بای پپ با بهترین کیفیت

ماسک بای پپ و ماسک سی پپ در برندهای متنوع و قیمت های عالی در تجهیزات پزشکی ماهک مدیکال موجود می باشد.

ماسک بینی بای پپ و ماسک بای پپ برای بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند و نیاز به افزایش فشار هوای داخل ریه دارند، بسیار کاربرد دارد. شما می توانید قیمت ماسک بای پپ و انواع ماسک بای پپ را در ماهک مدیکال استعلام و تهیه کنید و مناسبترین قیمت ماسک بای پپ در ماهک مدیکال موجود است.

ماسک بای پپ و استفاده از دستگاه بای پپ یک روش غیرتهاجمی (Non-invasive ventilation) برای درمان بیماری های ریوی است و باید از ماسک های استاندارد استفاده کرد تا از عوارض ناشی از استفاده ماسک های غیر استاندارد، در امان بود. ماسک بای پپ از طریق بند ماسک بای پپ روی صورت بیمار فیکس می شود.

ماسک بای پپ چیست؟

ماسک بای پپ نوعی ماسک ژلاتینی است که در بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند و نیاز به استفاده از دستگاه های کمک تنفسی دارند، بر روی صورت بیمار قرار می گیرد و به اکسیژن رسانی و تهویه هوا در سیستم تنفسی بیمار کمک می کند و مورد استفاده قرار می گیرد. ماسک بای پپ در واقع سبب می شود هوایی که از دستگاه بای پپ خارج شده را به دهان و بینی و سیستم تنفی بیمار وارد می کند.

افرادی که مشکلات تنفسی حاد و مزمن دارند، ممکن است پزشک برای آنها دستگاه بای پپ تجویز کند و ماسک دستگاه بای پپ روی صورت بیمار فیکس می شود و از این طریق به بیمار جهت درمان مشکلات ریه و سیستم تنفسی کمک می شود. انتخاب و خرید ماسک بای پپ، بسیار مهم است زیرا باید نوعی از ماسک بای پپ تهیه شود که از نظر اندازه و سایز، به صورت بیمار بخورد.

خرید ماسک بای پپ

وقتی که از بیماری تنفسی مانند آپنه خواب و یا پنومونی و آسم رنج می برید و پزشک برای شما دستگاه بای پپ را تجویز کرده است، پیدا کردن ماسک BIPAP و CPAP ممکن است مهمترین و حیاتی ترین اقدام در بهینه سازی و اثربخشی بای پپ و سی پپ باشد. با خرید ماسک بای پپ مناسب برای خودتان می توانید راحتی خود را هنگام استفاده از دستگاه bipap تضمین کنید. خرید ماسک بای پپ مناسب و راحت، شما را تشویق می کند که به درمان خود ادامه دهید و هنگام درمان طولانی مدت بیماری خودتان، از ادامه کار خسته نشوید و کلافگی به سراغ شما نیاید و از مزایای یک ماسک بای پپ خوب هنگام درمان بیماری خود بهره مند شوید.

از سوی دیگر، استفاده از یک ماسک بای پپ نامناسب می تواند باعث نشت، ناراحتی شما و حتی تحریک پوستی شما شود که همه  این موارد می تواند درمان بیماری شما را به خطر بیندازد و باعث شود که شما درمان بیماری خود را کامل انجام نداده و در نیمه های راه درمان، خسته و کلافه شوید. به همین منظوراست که ما همیشه شما را به خرید ماسک بای پپ مناسب و مرغوب، تشویق می کنیم.

بسیاری از افراد هستند که به بیماری آپنه خواب مبتلا هستند و شب ها به دلیل انسداد راه هوایی، خروپف می کنند و نیاز به استفاده همیشگی از دستگاه بای پپ در هنگام خواب دارند و اگر از ماسک بای پپ مناسب استفاده نکنند، درمان خود را شروع نکرده، به اتمام می رسانند. استفاده از دستگاه بای پپ به طور مداوم در هنگام خواب، نیازمند خرید ماسک بای پپ بسیار مرغوب  مناسب است و باید از ماسک بای پپ خوب استفاده کرد تا درمان بیماری بخوبی انجام شود.

متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل تهیه کردن ماسک bipap نامناسب، درمان بیماری خود را شروع نکرده به اتمام می رسانند و به بیماری قلبی تنفسی دیگری نیز مبتلا می شوند. به همان مقدار که استفاده از دستگاه بای پپ برای بیماران تنفسی مهم و حیاتی است، خرید ماسک بای پپ مناسب از آن بسیار مهم تر است زیرا اندازه و تناسب مناسب، به راحتی و عملکرد دستگاه BIPAP نیز می افزاید.

انواع ماسک بای پپ

  1. ماسک بای پپ دهان – بینی: ماسک بای پپ دهان – بینی، همان طور که از اسمش پیداست، فقط دهان و بینی بیمار را پوشش می دهد و هنگام استفاده از دستگاه بای پپ، غشار مثبت هوا از بای پپ به سیستم تنفسی بیمار، هم از طریق بینی و هم از طریق دهان وارد ریه می شود و همین ایجاد فشار مثبت مداوم راه هوایی، به درمان بیماری فرد کمک می کند. پس از قرار دادن ماسک بای پپ دهان بینی، بند ماسک را به اندازه محکم کرده و از دستگاه بای پپ استفاده کنید. ماسک بای پپ دهان – بینی محدودیت هایی در حین خوردن و آشامیدن برای بیمار ایجاد می کند و اگر بیمار قصد خوردن و آشامیدن را داشته باشد، باید حتمآ ماسک را از روی صورن خودش بردارد و مجددآ آن را روی دهان و بینی خود فیکس کند.
  2. ماسک بای پپ بینی (Nasal mask): ماسک بای پپ نازال فقط بینی فرد را می پوشاند و فشار مثبت مداومی که توسط دستگاه بای پپ و سی پپ ایجاد می شود، تنها از طریق بینی فرد وارد سیستم تنفسی وی می شود. بسیاری از افراد هنگام استفاده از ماسک بای پپ دهانی و تمام صورت، به دلیل ایجاد ترس و یا محدودیت هایی که برای او ایجاد می شود، از ماسک بای پپ بینی استفاده م کنند. اگر ماسک دهان آنطور که فکر می کردید ایمن نیست و برای شما محدودیت هایی را ایجاد می کند و با آن راحت نیستید یا ماسک کامل صورت برای شما خفه کننده است، ماسک بینی بای پپ یا nasal mask بهترین گزینه است. شما مجبور نخواهید بود با احساس پوشاندن نیمی از صورت خود کنار بیایید. همچنین لازم نیست برای تنظیم ماسک خود نگران بیدار شدن در نیمه شب باشید. ماسک بای پپ بینی روی بینی بیمار قرار می گیرد و هیچ گونه محدودیتی برای بیمار ایجاد نمی کند. به هنگام استفاده از ماسک بینی، بیمار می تواند به راحتی صحبت کند و در صورت گرسنه شدن نیاز به در اوردن ماسک بینی نمی باشد و به راحتی می تواند تغذیه خود را شروع کند و از دستگاه بای پپ و یا سی پپ نیز استفاده کند. مزیت دیگر استفاده از ماسک بای پپ بینی در این است که، بسیاری از بیماران تنفسی، ترشحات و خلط ته حلق آنها زیاد است و باید مرتب آن را تخلیه کنند و اگر از ماسک بای پپ بینی استفاده کنند دیگر محدودیتی جهت تخلیه آن ندارند و می توانند هم از دستگاه بای پپ براحتی استفاده کنند و هم ترشحات خود را تخلیه کنند.
  3. ماسک بای پپ بالش بینی (Nasal pillow mask): ماسک بای پپ بالش بینی یا همان Nasal pillow mask یکی دیگر از انواع ماسک بای پپ است که مورد استفاده بیماران قرار می گیرد. ماسک بای پپ بالش بینی، درست زیر پایه بینی بیمار قرار می گیرد و هوا را مستقیمآ از طریق دو بالش نرم و انعطاف پذیر به سوراخ های بینی وارد می کند.  ماسک بای پپ Pillow نیز به دلیل اینکه دهان و بینی را نمی پوشاند، هیچ گونه محدودیت خوردن و آشامیدن و تخلیه ترشحات ریه و دهان برای بیمار ایجاد نمی کند و بیمار هنگام استفاده از ماسک بای پپ پیلو، کمتر احساس ترس و احساس خفگی (کلاستروفوبیا) می کند. ماسک بای پپ پیلو از سایر ماسک های بای پپ، سبک تر هستند وانتخاب خوبی برای افرادی است که قصد خرید ماسک بای پپ را دارند. ماسک بای پپ pillow، از طریق بند مخصوص ماسک، در جای خود قرار می گیرد. یکی از مزیت های مهم ماسک بای پپ پیلو نسبت به بقیه ماسک ها، این است که روی هیچ نقطه ای از بینی و صورت قرار نمی گیرد و هیچ گونه تحریک پوستی و محدودیتی ایجاد نمی کند. بالشتک های ماسک پیلو، وارد سوراخ بینی می شوند و بیمار براحتی از دستگاه بای پپ استفاده می کند.
  4. ماسک بای پپ تمام صورت (Full face mask): متداول ترین نوع ماسک بای پپ، ماسک کامل صورت BIPAP است که هم بینی و هم دهان شما را می پوشاند. ایمن‌ترین نوع از دسته است و باعث می‌شود حتی زمانی که در خواب پرت می‌کنید و می‌چرخانید، از روی صورت شما لیز بخورد. ماسک های کامل صورت bipap برای بیماران مبتلا به آپنه خواب شدید ایده آل هستند، زیرا برای حداکثر اثربخشی به فشار بالاتری نیاز دارند. همچنین برای افرادی که از طریق دهان نفس می کشند بسیار عالی است زیرا هر دو راه هوایی را می پوشاند. با ماسک کامل صورت، در مقایسه با زمانی که از ماسک بینی یا پلاگین استفاده می کنید، مجبور نیستید به طور مکرر با نشت دهان مقابله کنید. این همچنین به این معنی است که دیگر خشکی دهان در صبح وجود ندارد. اما ماسک کامل صورت ممکن است کمی حجیم باشد و در غذا خوردن و نوشیدن برای شما محدودیت ایجاد می کند و همچنین از عینک زدن یا مطالعه قبل از رفتن به رختخواب جلوگیری می کند. همچنین اگر از فکر پوشاندن نیمی از صورت خود برای هشت ساعت آینده احساس ناراحتی می کنید، ایده آل نیست. ماسک بای پپ تمام صورت نیز برای تخلیه ترشحات سیستم تنفسی محدودیت ایجاد می کند. یکی دیگر از موارد استفاده از ماسک بای پپ تمام صورت در افرادی است که از دستگاه بای پپ استفاده می کنند و قصد انجام عمل بینی نیز دارند و باید هنگام استفاده از دستگاه بای پپ، ماسک بای پپ به محل عمل برخورد نکند و سبب ایجاد درد و خونریزی در فرد بیمار نشود. این افراد با خرید ماسک بای پپ تمام صورت و full face به راحتی و آرامش خاطر کامل می توانند عمل بینی خود را انجام دهند و از دستگاه بای پپ خود نیز استفاده کنند.

تهویه غیرتهاجمی و استفاده از ماسک بای پپ

تهویه غیرتهاجمی (NIV) استفاده از پشتیبانی تنفسی و دستگاه های کمک تنفسی است که از طریق ماسک بای پپ صورت، ماسک بینی بای پپ یا کلاه ایمنی (نوعی از ماسک بای پپ است) انجام می‌شود. هوا معمولاً با اکسیژن اضافه شده و از طریق ماسک صورت (ماسک دهان یا بینی) تحت فشار مثبت قرار می گیرد و به ریه بیمار منتقل می گردد. دستگاه بای پپ دارای دو فشار مثبت راه هوائی یعنی فشار مثبت راه هوائی حین دم (IPAP) و فشار مثبت راه هوائی حین بازدم (EPAP) است و از این طریق فشار هوا را افزایش داده تا با گذر از لوله خرطومی بای پپ به ماسک صورت منتقل و سپس به مجاری تنفسی بیمار وارد شود.

تهویه غیرتهاجمی یا NIV در بیمارانی که دچار نارسائی تنفسی هستند و همچنین افرادی که آپنه خواب دارند استفاده می شود. بدیهی است که استفاده از دستگاه بای پپ و ماسک بای پپ بسیار بهتر از استفاده از روش تهاجمی و استفاده از لوله تراشه جهت اینتوباسیون خواهد بود.

 

خرید ماسک بای پپ به چه علت انجام می شود و در چه بیمارانی کاربرد دارد؟

دستگاه NIV برای نارسایی حاد تنفسی به‌ ویژه برای جلوگیری از تشدید بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) بسیار استفاده می شود اما همچنین برای نارسایی حاد قلبی جبران‌ نشده و سایر شرایط حاد استفاده می‌شود که می توان به صورت حاد و طولانی مدت از روش غیر تهاجمی استفاده کرد.

ماسک بای پپدر برخی از افرادی که با نارسایی حاد تنفسی به پزشک مراجعه کرده اند، نیاز مداوم به استفاده طولانی مدت از NIV در خانه وجود دارد. تهویه غیرتهاجمی و استفاده از دستگاه بای پپ و ماسک بای پپ و ماسک بینی بای پپ در درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس که ممکن است با کمبود تجهیزات پزشکی و کمبود امکانات تهویه تهاجمی مواجهه شدند، پیشنهاد شده است و در بسیاری از بیماران کرونا مثبت استفاده شد و کمک شایانی به درمان این بیماران که ریه آن ها درگیری شدید داشت، کرد. در زیر به تعدادی از بیماری هایی که نیاز مبرم به دستگاه بای پپ و ماسک بای پپ دارند، اشاره می کنیم:

  1. کرونا: یکی از بیماری هایی که در سال های اخیر استفاده از ماسک بای پپ و دستگاه بای پپ را با افزایش چشمگیری مواجهه کرد، ویروس کرونا بود. ویروس کرونا ریه بیماران مبتلا را با التهاب شدید روبرو می کرد و استفاده از ماسک بای پپ بسیار افزایش پیدا کرد. خرید ماسک بای پپ استاندارد کمک بزرگی به این بیماران می کرد ولی بسیاری از ماسک ها که غیر استاندارد بودند به صورت بیماران صدمه می زدند و بیمار با اضطراب مواجهه می شد.
  2. برونشکتازی: برونشکتازی ممکن است منجر به نارسایی حاد تنفسی هیپرکاپنیک (AHRF) شود و ممکن است در این بیماران استفاده از دستگاه کمک تنفسی غیرتهاجمی باشد که مهمترین انتخاب ماسک بای پپ برای این بیماران، ماسک بای پپ با برندهای معتبر خواهد بود.
  3. فیبروز کیستیک: فیبروز کیستیک باعث ایجاد حجم بالایی از خلط در مجاری تنفسی و آلوئول های فرد بیمار می گردد که ممکن است به کمک فیزیوتراپی تخصصی و گاهی اوقات قرار دادن تراکئوستومی کوچک برای رفع آن نیاز داشته باشد. در این بیماران استفاده از ماسک بای پپ که برای بیمار آزاردهنده نباشد و با کمک آن بتواند به راحتی نفس بکشد، بسیار مهم است.
  4. آنرمالی در توراکس: در افراد مبتلا به بدشکلی دیواره قفسه سینه یا بیماری عصبی عضلانی، NIV ممکن است جهت افزایش سطح CO2 شروع شود، حتی اگر بیماری زمینه ای توراکس هنوز باعث اسیدوز نشده باشد. در بیماری عصبی عضلانی، اندازه‌ گیری تنفس که به عنوان ظرفیت حیاتی شناخته می‌شود، برای تعیین نیاز به حمایت تنفسی استفاده می‌شود.
  5. چاقی: سندرم هیپوونتیلاسیون چاقی (OHS) ممکن است باعث نارسایی حاد تنفسی هیپرکاپنیک شود. در این مورد، معیارهای شروع NIV حاد مشابه معیارهای COPD و کاهش pH، افزایش CO2 است، اگرچه سناریوهایی وجود دارد که ممکن است دستگاه بای پپ در افراد بستری با وجود pH طبیعی شروع شود. این افراد شامل افراد مبتلا به خواب‌آلودگی در طول روز، اختلال در تنفس در خواب و یا شواهدی از نارسایی قلبی بطن راست هستند.
  6. ادم ریوی: در ادم ریوی کاردیوژنیک حاد ناشی از نارسایی قلبی جبران ‌نشده، تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن خوب صورت نمی گیرد، از دستگاه بای پپ و یا دستگاه سی پپ استاده می شود. استفاده از دستگاه بای پپ (BIPAP) و دستگاه سی پپ (CPAP) و خرید ماسک بای پپ استاندارد به بیمار کمک می کند که شب آرام و خواب خوبی را تجربه کند.
  7. آسم: آسم حاد شدید ممکن است باعث AHRF شود و در این بیماران استفاده از دستگاه NIV بسیار کمک کننده است. دستگاه غیر تهاجمی در بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند و با کمک دستگاه بای پپ و سی پپ در مکان می شوند به دستگاه ونتیلاتور و اقدامات تهاجمی اولویت دارد.
  8. نارسائی تنفسی: نارسایی تنفسی ممکن است پس از جراحی بزرگ ایجاد شود. دستگاه بای پپ و استفاده از ماسک بای پپ استاندارد در این بیماران بسیار مفید و ضروری است. ممکن است در این تنظیم در طول دوره بهبودی استفاده شود. در افرادی که تحت تهویه مکانیکی در بخش مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند و در معرض خطر بالای عود هستند، NIV ممکن است برای جلوگیری از این مورد استفاده شود. با این حال، اگر نارسایی تنفسی ایجاد شود، شروع مجدد تهویه مکانیکی بیش از NIV برای درمان آن توصیه می‌شود.
  9. استفاده خانگی از ماسک بای پپ و دستگاه بای پپ: بسیاری از بیماران تنفسی که با مشکلات مزمن تنفسی مانند آپنه تنفسی حین خواب، دست و پنجه نرم می کنند به صورت مداوم و طولانی مدت نیازمند استفاده از ماسک بای پپ و سی پپ هستند و در صورتی که ماسک بای پپ برای بیمار آزار دهنده باشد، شخص قادر به تحمل استفاده از ماسک بای پپ نمی باشد و درمان خود را نیمه ی راه به اتمام می رساند و در نتیجه خرید ماسک بای پپ استاندارد و مرغوب به بیمار در روند بیماری اش، کمک می کند.

نکته مهم: اگر با ماسکی که استفاده می کنید راحت نباشید، سرمایه گذاری روی دستگاه BiPAP هیچ ارزشی ندارد. به همین دلیل است که شناخت انواع ماسک های BiPAP بسیار مهم است. قبل از خرید دستگاه BiPAP، بهتر است تحقیقات خود را انجام دهید و ماسکی را بخرید که به بهترین وجه با صورت، سبک زندگی، عادات خواب شما مطابقت داشته باشد، مثلاً اگر به پهلو خوابیده باشید ماسک بای پپ و یا ماسک سی پپ شما را در خواب نرنجاند و به همین منظور به شما پیشنهاد میکنیم در خرید ماسک بای پپ و ماسک سی پپ بسیار دقت کنید.

پرسش و پاسخ درباره خرید ماسک بای پپ

1- من قصد خرید ماسک بای پپ را دارم و میخوام جنس بسیار مرغوب خریداری کنم، میشه راهنمایی م کنید؟

سلام، اگر قصد خرید ماسک بای پپ مرغوب و بسیار با کیفیت دارید می توانید ماسک بای پپ رسمد خریداری کنید.

2- فرق ماسک بای پپ و ماسک سی پپ چی هست؟

ماسک بای پپ با ماسک سی پپ هیچ فرقی با هم ندارند، فقط دستگاه بای پپ با دستگاه سی پپ تفاوت دارند.

3- من از ماسک بای پپ استفاده می کنم ولی متاسفانه روی تیغه ی بینی بنده زخم شده، چکار کنم؟

می توانید از ماسک بای پپ پیشانی دار استفاده کنید تا فشار روی تیغه ی بینی شما وارد نشود.

4- حدود قیمت خرید ماسک بای پپ چنده؟

قیمت ماسک بای پپ بستگی به نوع برند و کیفیت ماسک بای پپ از یک میلیون و نهصد هزار تومان شروع میشه تا حدود 7 میلیون تومان.

5- ارسال ماسک بای پپ به شهرستان هم دارید؟

بله، ارسال ماسک بای پپ به تمامی نقاط کشور انجام میشه.

6- سایزهای ماسک بای پپ در چه اندازه هایی هست؟

ماسک های بای پپ در سایزهای لارج، مدیوم و اسمال دسته بندی می شود.

7- طریقه بستن ماسک بای پپ را چطور یاد بگیریم؟

کارشناسان ما با مشاوره های حضوری و یا با آماده کردن فیلم هایی جهت یادگیری شما، طریق بستن ماسک بای پپ و سی پپ را به شما آموزش میدن.

8- ماسک بای پپ بی ام سی هم موجود دارید؟

بله ما انواع ماسک بای پپ موجود داریم.

9- اگر ماسک بای پپ خریدیم و روی صورت خود قرار دادیم و اندازه ی آن مناسب نبود، قابل تعویض هست؟

ماسک بای پپ استریل است و پس از باز شدن، قابل استفاده برای هیچ شخص و بیمار دیگری نیست، حتمآ قبل از خرید ماسک بای پپ، اندازه صورت خود را دقیق اعلام فرمائید. با اندازه گیری دقیق صورت میتوان مناسبترین ماسک بای پپ را تهیه کنید.

10- چرا از کنار ماسک بای پپ هوا رد میشه؟

اگر از کنار ماسک بای پپ هوا رد میشه و به اصزلاح لیک هوا دارید، حتمآ ماسک را درست روی صورت خودتان فیکس نکرده اید.

11- قیمت بند ماسک بای پپ، چند هست؟

قیمت بند ماسک بای پپ، از 420 هزار تومان تا 660 هزار تومان

12- ماسک بای پپ برای چه مواردی استفاده می شود؟

افرادی که مشکلات تنفسی دارند و از دستگاه بای پپ یا سی پپ استفاده می کنند نیازمند ماسک بای پپ هستند. ماسک بای پپ هوا را از دستگاه بای پپ و سی پپ به دستگاه تنفسی بیمار وارد می کنند و به اصطلاح به آن تهویه غیرتهاجمی با فشار مثبت می گویند.

13- تفاوت بین ماسک بای پپ و ماسک سی پپ در چیست؟

ماسک BIPAP و ماسک CPAP هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو به دستگاه کمک تنفسی بای پپ و سی پپ متصل می شوند و هوای پُرفشار را وارد سیستم تنفسی بیمار می کنند. تفاوت بین دستگاه بای پپ و سی پپ است نه بین ماسک های این دو دستگاه. سی پپ فشار مثبت مداومی را با سطح ثابت وارد دستگاه تنفس بیمار می کند ولی دستگاه بای پپ فشار مثبت راه هوایی دو سطحی را به بیمار تحویل می دهد.

14- چه نوع ماسکی با دستگاه بای پپ مورد استفاده قرار می گیرد؟

بسته به نوع بیماری فرد و راحت بودن فرد در حین استفاده از دستگاه بای پپ دارد ولی فرد می تواند هم از ماسک بینی استفاده کند و هم از ماسک دهان و بینی. ماسک تمام صورت نیز در برخی بیماران که از دستگاه بای پپ استفاده می کنند و عمل جراحی بینی را انجام می دهند مورد استفاده قرار می گیرد.

15- انواع ماسک بای پپ کدامند؟

سه نوع ماسک بای پپ وجود دارد که عبارتنداز: 1-ماسک بینی 2- ماسک تمام صورت یا full face 3- ماسک دهان و بینی

16- اندازه ماسک بای پپ در بزرگسالان چه سایزی است؟

بسته با میزان اندازه ی صورت دارد ولی در بزرگسالان سایز مدیوم یا لارج استفاده می شود.

17- چگونه می توانیم به طور دقیق اندازه ماسک بای پپ یا سی پپ صورت خود را پیدا کنیم؟

برای اینکه متوجه شویم از ماسک بای پپ کوچک یا متوسط یا بزرگ استفاده کنیم باید کارهای زیر را انجام دهیم:

با استفاده از خط کش از پُل بینی تا فرورفتگی چانه (دقیق زیر لب) را اندازه بگیرید. اگر فاصله ی پُل بینی تا فرورفتگی چانه حداکثر 6/8 سانتی متر باشد، سایز مورد استفاده شما سایز کوچک یا اسمال (small) است.

اگر فاصله پُل بینی تا زیر لب و فرورفتگی چانه بین 6/8 سانتی متر و 8/9 سانتی متر باشد شما نیازمند ماسک متوسط یا مدیوم (medium) هستید.

اگر فاصله ی پُل بینی تا فرورفتگی چانه بیشتر از 9/9 سانتی باشد شما نیاز به ماسک بای پپ یا سی پپ لارج و بزرگ (large) دارید.

18- افرادی که مشکل تنفسی دارند و از دستگاه بای پپ استفاده می کنند، می توانند از ماسک بینی بای پپ بجای ماسک دهان و بینی استفاده کنند؟

استفاده از ماسک بای پپ بینی برای افرادی که از دستگاه بای پپ و سی پپ استفاده می کنند، اگر مشکل بینی مانند گرفتکی بینی و پولیپ بینی نداشته باشند، بلامانع است.

چگونه اندازه ماسک دستگاه بای پپ خود را انتخاب کنیم؟

یکی از سؤالاتی که ذهن بسیاری از افرادی را که از دستگاه بای پپ استفاده  می کنند را درگیر می کند، انتخاب سایز ماسک دستگاه بای پپ است. افراد ممکن است از انواع ماسک بای پپ استفاده کنند ولی اولین سؤالی که برایشان پیش می آید این است که چه سایز از ماسک دستگاه بای پپ را خریداری کنند، که به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند بطوری که نه هوا از اطراف ماسک خارج شود و نه سبب فشار بیش از حد روی صورت و بینی شود.

انواع ماسک بای پپ موجود است ولی ماسک دستگاه بای پپ زمانی برای فرد مناسب و مفید است که روی دهان و بینی فرد را احاطه کرده و هیچ هوایی از کنار ماسک بای پپ خارج نشود و هیچ نقطه از صورت و بینی را تحت فشار قرار ندهد.

طبق استانداردهای جهانی، اندازه ماسک دستگاه بای پپ و ماسک دستگاه سی پپ به سه دسته تقسیم شده است:

  1. سایز کوچک یا small
  2. سایز متوسط یا Medium
  3. سایز بزرگ یا Large

برای انتخاب ماسک دستگاه بای پپ حتمآ باید قبل از سفارش آنلاین ماسک بای پپ، اندازه ماسک را تعیین کنید تا متوجه شوید که سایز اسمال یا مدیوم یا لارج، مناسب صورت شما است. برای اندازه گیری سایز ماسک بای پپ، با توجه به شکل زیر، از نقطه A تا B را با خط کش اندازه بگیرید. حتمآ به این نکته مهم توجه داشته باشید که اندازه گیری سایز صورت را زمانی انجام دهید که صورت شما ورم نداشته باشد.

یعنی اگر صورت شما به علت خوردن غذاهایی که به آن حساسیت دارید و یا بوتاکس تزریق کرده اید، اندازه گیری کنید، سایز صورت شما ماسک بای پپ شما کاذب  خواهد بود و شما را با مشکل مواجهه خواهد کرد.

همانطور که گفته شد با توجه به شکل زیر، با استفاده از خط کش از پل بینی تا چین چانه را اندازه گیری کنید و اندازه ی آن را به سانتی متر، دقیق ثبت کنید که فراموش نکنید. سپس اندازه ی صورت خود را با استانداردهای جهانی مقایسه کنید و سایز خود را انتخاب کنید.

استانداردهای جهانی برای تعیین سایز ماسک دستگاه بای پپ و ماسک دستگاه سی پپ به شرح زیر است:

  1. اگر فاصله نقطه A تا B حداکثر 8/6 سانتی متر باشد، سایز ماسک دستگاه بای پپ متناسب با صورت فرد، کوچک یا اسمال یا small است.
  2. اگر فاصله نقطه A تا B بین 8/6 سانتی متر تا 9/8 سانتی متر باشد، سایز ماسک بای پپ متناسب با صورت فرد، متوسط یا مدیوم یا Medium است.
  3. اگر فاصله نقطه A تا B بیشتر از 9/9 سانتی متر باشد، سایز ماسک دستگاه بای پپ متناسب با صورت بیمار، سایز بزرگ یا لارج یا Large است.

ماسک دستگاه بای پپ

نظر استانداردهای آمریکا و طبق گفته FDA برخی از ماسک های بای پپ و سی پپ نیاز به اصلاح دارند:

 

Today, the U.S. Food and Drug Administration is alerting patients, caregivers and health care providers that Philips Respironics (Philips) has recalled certain masks used with bilevel positive airway pressure (also known as Bilevel PAP, BiPAP or BPAP) machines and continuous positive airway pressure (CPAP) machines due to a serious safety concern. More than 17 million masks are impacted by this recall. BiPAP and CPAP machines help people with obstructive sleep apnea, respiratory insufficiency or respiratory failure — health conditions that cause pauses in breathing during sleep

What you need to know 

  • The recalled masks are worn by a person when using a BiPAP or CPAP machine and have magnets that connect the mask components to hold the device in place
  • The magnets can potentially affect the functioning of or cause movement of certain implanted metallic medical devices, which could result in injury or death to the mask user or people near the patient wearing the recalled mask, such as a bed partner, who have such devices. Medical devices that could potentially be affected by these magnets include brain stents, aneurysm clips, pacemakers, implantable cardioverter defibrillators, ventriculoperitoneal shunts, ocular implants, magnetic denture attachments, insulin pumps, certain neurostimulators used in and around the neck, cochlear implants or any metallic implanted medical device affected by magnets
  • The magnets could also affect mask users who have metallic objects in their body, such as shrapnel or splinters in their eyes, including people near the patient wearing the affected mask, such as a bed partner
  • Five mask types are affected by this recall: the DreamWisp, DreamWear, Amara View, Wisp and Wisp Youth masks
  • To date, Philips reported 14 serious injuries, including pacemaker failure, arrhythmia, seizures and irregular blood pressure related to use of the recalled masks. The FDA is providing recommendations in a safety communication for patients, caregivers and health care providers concerning use of the recalled masks with magnets, which patients may be using with Philips BiPAP and CPAP machines or those of other manufacturers

طریقه بستن ماسک بای پپ

یکی از مهمترین مسئله ای که بعد از خرید دستگاه بای پپ یا اجاره دستگاه بای پپ برای بیماران وجود دارد، طریقه بستن ماسک  بای پپ یا بستن کِش ماسک بای پپ است. اگر ماسک بای پپ به درستی روی صورت فرد فیکس نشود، هوا از کنار ماسک بای پپ نشت می کند و اثرات درمانی بای پپ کاهش می یابد. بنابراین برای افراد لازم و ضروری است که طریقه بستن ماسک بای پپ و طریقه بستن بند ماسک بای پپ را بدانند.

برای بستن صحیح ماسک بای پپ ابتدا باید افراد یک ماسک مناسب صورت خود را از آن مرکز تجهیزات پزشکی تهیه کنند که بروی صورت آنها فیکس باشد و نه اندازه ی بزرگتر یا کوچکتری نسبت به سایز صورت فرد داشته باشد. بعد از تهیه ماسک مناسب صورت، اقدام به بستن صحیح ماسک بای پپ بر روی صورت کنند.

خرید ماسک بای پپطریق بستن ماسک بای پپ به این صورت است که ماسک را روی صورت خود قرار داده و سپس بند ماسک بای پپ را پشت گردن خود قرار می دهیم. توجه داشته باشید که بند ماسک بای پپ از چهار شاخه کش مانند تشکیل شده است که دو بند آن بلندتر از دو بند دیگر می باشد. دو شاخه از بند ماسک بای پپ را که بلند تر هستند باید روی پیشانی قرار گرفته و دو شاخه از بند ماسک بای پپ که کوتاه تر هستند، قسمت گونه فرد را پوشش می دهند و به ماسک بای پپ متصل می شوند.

حتمآ توجه داشته باشید که ماسک بای پپ نه خیلی محکم روی صورت فیکس شود نه خیلی شُل که هوا از کنار آن خارج گردد.

استفاده از ماسک بای پپ یا ماسک سی پپ، برای چه افرادی منع مصرف و منع استفاده دارد؟

  • افرادی که در نواحی صورت، زخم دارند نباید از ماسک بای پپ استفاده کنند و باید از ماسک بینی بای پپ استفاده کنند.
  • افرادی که اختلال در رفلاکس سرفه دارند، نمی توانند از ماسک بای پپ استفاده کنند.
  • افرادی که خونریزی گوارشی دارند، نمی توانند از ماسک بای پپ استفاده کنند زیرا باعث تشدید خونریزی می شود.
  • افرادی که دچار انسداد راه هوایی فوقانی شده اند، نمی توانند از ماسک بای پپ استفاده کنند.

نکاتی که افراد هنگام استفاده از ماسک بای پپ و ماسک سی پپ، باید رعایت کنند عبارتنداز:

  1. دریچه خروجی ماسک بای پپ را به هیچ وجه مسدود نکنید، زیرا این کار باعث تنگی شما می شود و برای جریان مداوم هوا، نیازمند وجود این دریچه ها هستید.
  2. اگر از دستگاه اکسیژن ساز با دستگاه بای پپ، در کنار هم استفاده می کنید، پس از خاموش کردن بای پپ، اکسیژن ساز را هم خاموش کنید. باز بودن دستگاه اکسیژن ساز می تواند سبب انباشته شدن اکسیژن در لوله خرطومی بای پپ شود و با کوچکترین جرقه، آتش سوزی رخ می دهد.
  3. ممکن است اتفاده بیش از اندازه از ماسک دستگاه سی پپ یا ماسک دستگاه بای پپ، سبب قرمزی و خارش در نواحی صورت شود که در این صورت باید از پماد مناسب برای چرب کردن نواحی صورت استفاده کنند.
  4. اگر حین استفاده از ماسک دستگاه بای پپ دچار درد قفسه سینه و تنگی نفس، درد معده، سردرد شدید داشتید، حتمأ با پزشک خودتان تماس بگیرید و از او، راه حل بخواهید.
  5. اگر افرادی که رفلاکس معده دارند و هوشیاری آنها پائین است، نباید از ماسک بای پپ استفاده کنند زیرا با استفراغ کردن این بیماران، ترشحات وارد ماسک می شود و مجددأ وارد دهان بیمار می شود. برگشت ترشحات از ماسک بای پپ به داخل دهان، می تواند وارد سیستم تنفسی بیمار و ریه بیمار شود و سبب عفونت ریه و پنومونی آسپیراسیون شود.
  6. ماسک بای پپ خود را از نظر ترک خوردگی مورد بررسی قرار دهید و اگر لاستیک ماسک بای پپ تخریب شده است، جهت خرید ماسک بای پپ اقدام کنید.
  7. برای تمیز کردن ماسک بای پپ، چه اقداماتی باید انجام بدهیم؟
  8. تمیز کردن ماسک بای پپ باید روزانه انجام شود.
  9. هدگیر پیشانی ماسک بای پپ باید هفتگی تمیز شود.
  10. ماسک بای پپ را با آب گرم و صابون بشوئید و آن را کامل خشک کنید.
  11. برای خشک کردن ماسک بای پپ، آن را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید زیرا این کار سبب تخریب ماسک بای پپ می شود.
  12. در صورت ترک خوردگی و آسیب ماسک بای پپ، حتمأ برای خرید ماسک بای و سی پپ اقدام کنید زیرا ماسک ترک خورده و خراب نه تنها کارایی ندارد بلکه سبب تخریب بافت صورت نیر می شود.

ختم کلام

در صورت نیاز به خرید ماسک بای پپ و یا ماسک دستگاه سی پپ شما می توانید با مراجعه به سایت mahakmedical.com  و یا تماس با شماره تلفن های 02165862016 و 09126823070 ماسک خود را سفارش داده تا در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین و ارزانترین ماسک بای پپ برایتان ارسال گردد.

دیدگاه (14)

  • رضایی پاسخ

    سلام.ارسال ماسک بای پپ به اهواز دارید؟

    21 آذر 1402 در 9:10 ب.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      سلام بله ارسال به تمامی شهرها داریم.

      21 آذر 1402 در 9:31 ب.ظ
    • حشمتی پاسخ

      قیمت ماسک بای پپ رسمد چند هست؟

      22 آذر 1402 در 11:16 ق.ظ
      • ماهک مدیکال پاسخ

        سلام. بستگی به سایز ماسک بای پپ و همچنین دهانی و یا بینی بودن آن داره. با پشتیبانی ماهک مدیکال تماس بگیرید تا دقیق راهنمائیتون کنند.

        23 آذر 1402 در 12:54 ق.ظ
  • رادین پاسخ

    سلام، ماسک بای پپ سایز اسمال میخوام، موجود دارید؟

    24 آذر 1402 در 12:00 ق.ظ
  • ادریس پاسخ

    سلام، ماسک بای پپ میخوام بخرم، ماسک بینی خوبه یا ماسک دهان و بینی؟

    26 آذر 1402 در 11:32 ب.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      سلام، برای استفاده از ماسک بینی حتما باید مشکلات پولیپ بینی یا انسداد بینی نداشته باشید.

      27 آذر 1402 در 9:09 ق.ظ
  • شاکریان پاسخ

    سلام من آپنه خواب دارم. ماسک بای پپ بینی استفاده کنم یا ماسک بای پپ دهان و بینی؟

    2 دی 1402 در 2:35 ب.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      سلام.مزیت ماسک بای پپ دهان بینی، این است که اگر انسداد بینی داشته باشید هوا از طریق دهان وارد سیستم تنفسی می شود ولی ماسک بینی برای بیمارانی که انسداد بینی دارند، آزار دهنده است.

      2 دی 1402 در 9:37 ب.ظ
  • منوچهر پاسخ

    سلام،برای استفاده طولانی از دستگاه بای پپ، ماسک بای پپ پیشانی دار خوبه یا ساده؟

    20 بهمن 1402 در 5:49 ب.ظ
  • فارابی پاسخ

    با تجربه ترین در مشاوره دستگاه های تنفسی.ممنون ازتون

    27 اسفند 1402 در 10:31 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

has been added to your cart.
پرداخت