خرید دستگاه بخور سرد 1403

بخور سرد و قیمت خرید دستگاه بخور سرد و بهترین دستگاه بخور سرد

اگر هوای داخل خانه شما خشک است و این خشک بودن هوا سبب مشکلات تنفسی و پوستی و یا خشکی چشم شما شده است می توانید از دستگاه بخور سرد استفاده کنید. در ماه های سرد سال وقتی که بخاری در محیط خانه شما در حال کار کردن است علاوه بر گرم کردن محیط، سبب خشک شدن محیط اطراف شما نیز می شود که  این خشک شدن هوای محیط عوارضی برای شما در بر دارد و می توانید با خرید دستگاه بخور سرد بر این مشکلات غلبه کنید.

با خرید دستگاه بخور سرد برای محیط زندگی خودتان می توانید علائم سرماخوردگی و آلرژی و خشکی پوست یا حتی خونریزی از بینی هم تسکین دهید. استفاده از دستگاه بخور برای آلرژی بسیار بسیار مفید است و علائم آلرژی را کاهش می دهد.

دستگاه بخور سرد در انواع متفاوت و برند های معتبر اعم از بیورر، زیکلاس مد، زنیت مد، امسیگ و نوع های دیگر در تجهیزات پزشکی ماهک مدیکال با گارانتی معتبر موجود است و شما می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی نیز بخور سرد را خریداری کنید تا برای شما در اولین فرصت ارسال گردد.

شما می توانید برای خرید بخور سرد و بهترین برند بخور سرد و دستگاه بخور ریه، با ماهک مدیکال در تماس باشید و آن را تهیه کنید.

دستگاه بخور سرد چیست؟

دستگاه بخور سرد، دستگاهی است که با رطوبت سازی، به مرطوب شدن هوای اتاق و محیط زندگی ما کمک می کند. دستگاه بخور سرد، برای انسان بسیار مفید است و ما را از عوارض کمبود رطوبت در محیط زندگی در امان می دارد. دستگاه بخور برای ریه، بسیار مفید است و به درمان بیماری های تنفسی مانند پنومونی و عفونت ریه، بسیار کمک می کند.

دستگاه بخور برای بیماران تنفسی، بیمارانی که با مشکلات خشکی چشم و خشکی پوست مواجهه هستند، بسیار کاربرد دارد. دستگاه بخور سرد، دستگاهی است که میزان رطوبت محیط های سربسته مثل اتاق را افزایش می دهد. این میزان رطوبت در اطراف ما، هم برای تنفس ما مفید است هم برای پوست ما.

با آمدن فصل زمستان و روشن کردن بخاری و وسایل گرمایشی، تمام رطوبت هوای محیط خانه از بین می رود و محیطی خشک در اطراف ما ایجاد می گردد که برای همه ما ناخوشایند است. زندگی در هوای خشک، پوست ما را خشک می کند و سینوس های ما پُر از ترشحات می شود و گلوی ما نیز خشک می کند که در این شرایط، بیماری های تنفسی و پوستی ممکن است به ما غلبه کنند و ما می توانیم با خرید دستگاه بخور سرد، شرایط را برای خودمان مساعد کنیم.

استفاده از دستگاه بخور سرد در فصل تابستان نیز برای مبارزه با علائم آلرژی تابستانی نیز بسیار مفید است. با خرید دستگاه بخور سرد و استفاد آن در فصل زمستان میتوان سطح رطوبت را افزایش داد و به خارش گلو و خشکی پوست و چشم نیز کمک کرد. با خرید دستگاه بخور سرد به پیشگیری از پوست و لب های ترک خورده، خراش گلو و گرفتگی بینی کمک می کنید و می توانید از آلرژی و بیماری های تنفسی آینده جلوگیری کنید ولی تآکید می کنیم حتمآ به اندازه کافی از دستگاه بخور سرد استفاده کنید نه بصورت شبانه روزی.

هوای خشک می تواند باعث تبخیر رطوبت از پوست و بدتر شدن علائم تنفسی در طول زمان شود. افزودن رطوبت به هوا با یک مرطوب کننده می تواند با این مشکلات مقابله کند.مرطوب کننده ها رطوبت را به هوا اضافه می کنند که می تواند برای افرادی که علائم تنفسی یا پوست خشک دارند مفید باشد. راه های مختلفی برای استفاده از دستگاه های مرطوب کننده در خانه یا محل کار وجود دارد، اما خطراتی نیز وجود دارد.

خرید دستگاه بخور سرد

کاربرد دستگاه بخور سرد

کاربرد دستگاه بخور سرد متنوع است و می توان گفت که دستگاه بخور سرد برای رفع خشکی پوست، خشکی چشم، خشکی در گلو یا راه های هوایی، آلرژی، سرفه مکرر، خونی دماغ، سردرد و لب های ترک خورده کاربرد فراوان دارد. دستگاه بخور سرد در بخش های ICU و بیمارانی که در بخش های ویژه بستری هستند و اینتوبه یا تراکئوتومی شده اند، بسیار مفید است.

دستگاه بخور سرد خصوصآ در فصل گرما و در تابستان بسیار مفید است و سبب افزایش رطوبت محیط اطراف ما می شود و با استفاده از این دستگاه می توانید از عوارض هوای خشک و گرم تابستان جلوگیری کنید. تاثیر بخور سرد، در روزهای آلوده سال و شهرهای صنعتی، برای همه مشخص است.

سطح رطوبت به طور طبیعی بسته به مکان و فصول متفاوت دارد. برخی از جاها به طور طبیعی مرطوب تر از سایر نقاط هستند و از رطوبت بیشتری برخوردارند. به عنوان مثال، سطح رطوبت را در جنگل ها و نقاط بارانی با بیابان مقایسه کنید و متوجه خواهید شد که جنگل ها رطوبت بسیار بیشتری دارند.

البته میزان رطوبت در فصل های مختلف سال نیز متفاوت است. با روشن کردن وسایل گرمایشی در محیط خانه نیز، میزان رطوبت کاهش چشمگیری خواهد داشت. سوزش بینی و گلو، خشکی پوست و ترک خوردن لب، خارش چشم و خشک شدن مخاط بینی از جمله علائم کم بودن رطوبت در محیط خانه است که شما می توانید با خرید دستگاه بخور سرد و استفاده از آن در منزل، از شدت این علائم بکاهید.

توجه داشته باشید که اتاق و محیط خانه خود را بیش از اندازه مرطوب نکنید زیرا سبب ایجاد خفگی در شما می شود. رطوبت زیاد در محیط خانه، سبب رشد باکتری و قارچ و کنه می شود.

با این حال، افراد در ماه‌های سرد نیز که هوای سرد، ریه‌ها و بینی و لب‌ها و حتی چشم ها را خشک می‌کند، بیشتر از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنند. همچنین برخی از انواع گرمایش مرکزی می توانند هوای داخل خانه را خشک کنند. به عنوان مثال استفاده از بخاری در فصل زمستان.

خرید دستگاه بخور سرد

بهترین برند دستگاه بخور سرد و فواید آن

مزایای خرید دستگاه بخور سرد

  1. پیشگیری از آنفولانزا: استفاده از دستگاه بخور خطر ابتلا به آنفولانزا را کاهش دهند. پس از افزودن ویروس آنفولانزا به هوا با سرفه شبیه‌ سازی شده، محققان دریافتند که رطوبت بالای ۴۰ درصد به سرعت ذرات ویروس را غیرفعال می‌کند و احتمال عفونی بودن آن‌ها را بسیار کمتر می‌کند.
  2. استفاده از دستگاه بخور برای پیشگیری از سرفه زدن: هوای خشک می تواند باعث خشک شدن مجاری تنفسی و ایجاد سرفه خشک در فرد می شود. افزودن رطوبت به هوا می تواند رطوبت بیشتری را وارد مجاری هوایی کند که این کار از سرفه و خشک شدن مجاری هوائی جلوگیری می کند.
  3. کاهش خروپف: افزایش میزان رطوبت هوا نیز می تواند خروپف را کاهش دهد. اگر هوا خشک باشد، مجاری تنفسی فرد کمتر به اندازه کافی روغن کاری می شود، که می تواند خروپف را بدتر کند و همین خروپف عوارض بسیار خطرناکی دارد که یکی از آن ها عدم تبادل موثر گازهای تنفسی است و سبب گیجی و منگی در فرد می شود.
  4. مرطوب نگه داشتن پوست و مو: برخی افراد متوجه می شوند که پوست، لب ها و موهایشان در زمستان خشک و شکننده می شوند. بسیاری از انواع واحدهای گرمایشی هوای گرم و خشک را در خانه یا محل کار پمپاژ می کنند که می تواند باعث خشکی، خارش یا پوسته پوسته شدن پوست شود. هوای سرد بیرون نیز می تواند پوست را خشک کند. استفاده از یک مرطوب کننده مانند دستگاه بخور برای افزودن رطوبت به هوای داخل خانه ممکن است به کاهش بروز خشکی و ترک خوردگی پوست کمک کند.
  5. فواید دستگاه بخور سرد برای خانه: رطوبت دستگاه بخور سرد در خانه بسیار مفید باشد. گیاه آپارتمانی دوستدار رطوبت ممکن است سرزنده تر شود و کفپوش های چوبی یا مبلمان عمر بیشتری داشته باشند. رطوبت همچنین می تواند به جلوگیری از ترک خوردن کاغذ دیواری و ایجاد الکتریسیته ساکن کمک کند.
  6. درمان بیماران کرونا مثبت: بیمارانی که به علت ویروس کرونا ریه آنها درگیر شده است و التهاب در ریه و مجاری تنفسی آنها پیدا کرده است یکی از دستگاه هایی که در درمان این بیماران موثر است دستگاه بخور سرد است. این دستگاه از خشک شده ریه و مجاری تنفسی بیماران جلوگیری کرده و در درمان این بیماران بسیار کارساز بوده است.
خرید دستگاه بخور سرد

خواص دستگاه بخور سرد هنگام خواب

  • ناراحتی های تنفسی را کاهش می دهند: یکی از خواص دستگاه بخور سرد هنگام خواب این است که با رطوبت سازی، می تواند سیستم تنفسی فرد را مرطوب کند و از عوارض خشکی در سیستم تنفسی، جلوگیری کند. مزایای دستگاه بخور سرد هنگام خواب این است که، با تولید رطوبت، مخاط تنفسی را شُل می کند و هنگام سرفه زدن، فرد راحتتر می تواند خلط و ترشحات خود را تخلیه کند. از موارد استفاده از بخور سرد خارج کردن ترشحات تنفسی و دفع آن با کمک سرفه است که به درمان بیماری های تنفسی بسیار کمک می کند.
  • خشکی پوست و چشم را کاهش می دهد: یکی دیگر از مزایای دستگاه بخور سرد و فوايد دستگاه بخور سرد، جلوگیری از خشکی پوست و چشم است. بسیاری از افراد هستند که با خشکی چشم و پوست مواجهه می شوند ولی با کمک دستگاه بخور، این مشکل حل می شود. جلوگیری از خشک شدن پوست و چشم، از دیگر موارد استفاده از بخور سرد است.
  • خون ریزی از بینی کاهش می یابد: از دیگر موارد استفاده از بخور سرد و فوايد دستگاه بخور سرد این است که با مرطوب کردن محیط خانه، از خشکی مخاط بینی جلوگیری می کند و خون ریزی از بینی کاهش می یابد. تاثیر بخور سرد بر سیستم تنفسی و جلوگیری از خون ریزی بینی، بسیار مهم و زیاد است.
  • ناراحتی لوزه ها  را کاهش می دهد: تاثیر بخور سرد برای کودکانی که مشکل لوزه دارند و خشکی سبب تورم و درد گلو در این کودکان می شود، فراوان است. فوايد دستگاه بخور سرد و تاثیر بخور سرد برای کودکانی که التهاب لوزه دارند به این صورت است که با مرطوب کردن سیستم تنفسی و دهان و محیط اتاق کودکان، به کاهش درد گلو کمک می کنند.

دستگاه بخور سرد چگونه بخار سرد تولید می کند؟

مکانیسم عمل دستگاه بخور سرد به این صورت است که با کمک ارتعاشات اولتراسونیک، مولکول های آب را به ذرات کوچک تر تبدیل می کند و با کمک یک فن که در دستگاه بخور سرد تعبیه شده است، این ذرات کوچک آب که به شکل بخار درآمده اند در هوا پخش می شوند.

در همه ی دستگاه های بخور سرد، از آب استفاده می کنیم و مکانیسم عمل تمامی دستگاه های بخور سرد به این صورت است که مولکول های آب را به ذرات کوچک تبدیل کنند و به شکل بخار در بیاورند. این بخار نیز با کمک فن دستگاه بخور سرد وارد محیط خانه ما خواهد شد و اثرات مثبتی را بر سیستم تنفسی و پوست و چشم ما خواهد گذاشت.

دستگاه بخور سرد از طریق ارتعاشات صوتی با فرکانس بالا برای شکستن آب به قطرات استفاده می کند و این قطرات را از طریق فن، به فضای اطراف پَرتاب می کند و در محیط اطراف پخش می شوند و سبب مرطوب شدن محیط خانه و اتاق می شوند.

چه مدت می توان از دستگاه بخور سرد استفاده کرد؟

دستگاه بخور سرد و دستگاه های رطوبت ساز، برای درمان خشکی پوست، بینی، گلو و سیستم تنفسی و لب ها بسیار مفید هستند و استفاده از دستگاه بخور سرد می تواند برخی از علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و کرونا را کاهش دهد ولی استفاده همیشگی و 24 ساعته از دستگاه بخور سرد مفید نیست. استفاده همیشگی و 24 ساعته از دستگاه بخور سرد می تواند به طرز بالقوه مشکلات تنفسی را بدتر کند و باعث ایجاد بیماری های دیگر نیز بشود.

خرید دستگاه بخور سرد برای افرادی که با مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می کنند بسیار مفید است و استفاده از دستگاه بخور سرد، تنفس را آسانتر و راحت تر می کند و به آرام کردن و کاهش سرفه در بیمار کمک کند و مخاط سینه را شُل کند که بیمار به راحتی بتواند آنها را تخلیه کند ولی اگر استفاده از دستگاه بخور سرد بیش از اندازه باشد می تواند علائم بیماری را تشدید کند و برای منظور است که توصیه می شود هر شخصی برای استفاده از دستگاه بخور سرد با پزشک یا کارشناس تجهیزات پزشکی مشورت کند.

استفاده بیش از اندازه در شبانه روز از دستگاه بخور سرد می تواند باعث پرورش کپک و قارچ گردد و نه تنها برای درمان بیماری تنفسی و پوستی مفید نباشد بلکه باعث ایجاد بیماری تنفسی دیگری در افراد خانواده گردد.

با استفاده از دستگاه رطوبت سنج می توان از ایجاد رطوبت بیش از اندازه در منزل جلوگیری کرد. دستگاه رطوبت سنج دیجیتالی برای تعیین میزان رطوبت اتاق شما بسیار کمک کننده است و این کمک را به شما می کند که اگر رطوبت اتاق و منزل شما بیش از حد استاندارد بالا رفت، دستگاه بخور سرد را خاموش کنید.

نکات مهم در خرید دستگاه بخور سرد و استفاده از دستگاه بخور ریه

  1. هنگام خرید دستگاه بخور سرد برای منزل، دستگاهی را انتخاب کنید که مناسب متراژ منزل شما باشد و بتواند میزان رطوبت را در منزل شما به حد نرمال برساند.
  2. میزان رطوبت را در حد 50 درصد نگه دارید و برای کنترل میزان رطوبت می توانید از دستگاه رطوبت سنج استفاده کنید تا میزان رطوبت در منزل شما بیش از حد نرمال نباشد. زیاده از حد بودن رطوبت در محیط شما سبب رشد کپک ها و قارچ شود و باعث ایجاد آلرژی و حسایت شود.
  3. دستگاه بخور سرد یا همان دستگاه رطوبت ساز را هنگامی که لازم دارید روشن کنید و از روشن کردن بیش از حد آن خودداری کنید.
  4. هنگام خرید دستگاه بخور سرد و استفاده از این دستگاه، حتمآ از آب مقطر در داخل مخزن استفاده کنید.
  5. دستگاه بخور سردی تهیه کنید که برند معتبر داشته باشد و دارای گارانتی شرکتی باشد.
  6. اگر برای مدت زیادی (حدود یک ماه) نیاز به استفاده از دستگاه بخور سرد ندارید، حتمآ مخزن را از آب تخلیه کنید و پس از خشک کردن مخزن، آن را در جای مناسب قرار دهید. ماندن آب مقطر در مخزن دستگاه بخور سرد و عدم استفاده از آن، محیط خوبی برای رشد باکتری ها است.
  7. اگر مخزن دستگاه بخور شما پس از مدتی دچار رسوب یا سفیدک شده است حتمأ آن را تمیز کرده و سپس از آن استفاده کنید. عدم پاک کردن و تمیز کردن این رسوب ها در دراز مدت، سبب ایجاد بیماری تنفسی می گردد.
  8. هنگام خرید دستگاه بخور سرد ریه، فیلتر یدک را از فروشنده بخواهید تا هنگام رسوب زدن یا سفیدک زدن بتوانید آن را به راحتی تعویض کنید.
  9. اگر قصد خرید دستگاه بخور سرد و استفاده آن در اتاق کودک را دارید برای جلوگیری از رطوبت بیش از اندازه، درب اتاق را باز بزارید و دستگاه بخور ریه را در جایی دور از دسترس کودک قرار دهید.

بهترین روش تمیز کردن دستگاه بخور سرد چگونه است؟

برای تمیز کردن دستگاه بخور سرد، ابتدا دستگاه رطوبت ساز را از پریز برق جدا کنید و مخزن آب و پایه را کاملآ خالی کنید. سپس یک یا دو فنجان سرکه ی سفید رقیق نشده را به مخرن پایه اضافه کنید و بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند. از یک برس اسکراپ نرم یا یک اسفنج برای شستن مواد معدنی رسوب شده در پایه دستگاه بخور سرد استفاده کنید و آن را کامل پاک کنید. بعد از انجام این کار، سرکه را خالی کنید و با آب، تمیز بشویید و سپس دستگاه بخور سرد را کاملآ خشک کنید.

توجه داشته باشید که بیشترین محلی از دستگاه بخور سرد که رسوب مواد معدنی در آن اتفاق می افتد، قسمت پایه دستگاه است و با پاک کردن این قسمت از دستگاه رطوبت ساز، عملکرد دستگاه نیز بهتر می شود. با تمی کردن دستگاه بخور سرد به صورت مرتب و ماهانه، از خراب شدن دستگاه بخور خودتان، پیشگیری کنید.

برای جلوگیری از رسوب مواد معدنی حاصل از آب که در داخل دستگاه بخور سرد می ریزم، به این نکته توجه داشته باشید که در صورت عدم استفاده از دستگاه بخور سرد، حتمآ آب داخل مخزن آن را خالی کنیم.

پرسش و پاسخ در مورد خرید دستگاه بخور سرد

1- شما دستگاه بخور خانه، چه دستگاهی را چه یشنهاد میدین؟

خرید دستگاه بخور خانه، بستگی به متراژ محیط دارد ولی دستگاه بیورر بسیار عالی و دستگاه بخور زنیت مد و وکتو، برای منزل مناسب هستند.

2- آیا استفاده از دستگاه بخور برای آلرژی هم مفید است؟

دستگاه بخور برای آلرژی تنفسی و پوستی هم بسیار مفید است.

3- من قصد خرید دستگاه بخور سرد بزرگ، دارم. از کجا باید تهیه کنم؟

برای خرید بخور سرد بزرگ با ماهک مدیکال تماس بگیرید تا سریعأ دستگاه بخور سرد را برای شما ارسال کنند.

4- برای خرید بخور سرد، باید حضوری اقدام کنیم؟

خرید بخور سرد، هم به صورت حضوری و هم بصورت اینترنتی انجام می شود.

5- بهترین برند بخور سرد چه برندیه؟

بهترین برند بخور سرد، دستگاه بخور سرد بیورر است.

6- دستگاه بخور برای بیماران تنفسی، باید شبانه روزی استفاده شود؟

استفاده از دستگاه بخور برای بیماران تنفسی، بستگی به نوع بیماری، شدت بیماری و میزان آلودگی هوای محیط دارد ولی در اکثریت مواقع باید دستگاه بخور برای بیماران تنفسی را در شب ها و هنگام خواب استفاده کرد تا علائم تنفسی را کاهش دهد.

7- من از دستگاه بخور برای ریه  استفاده می کنم، ولی الان دستگاه بخور من با مشکل برخورده، تعمیرات هم انجام میدین؟

بله تعمیرات دستگاه بخور سرد هم انجام خواهیم داد.

8- دستگاه بخور ریه مناسب اگر بخواهیم تهیه کنیم باید سرد تهیه کنیم یا دستگاه بخور گرم؟

دستگاه بخور ریه، باید دستگاه بخور سرد باشد.

9- مرکز فروش دستگاه بخور کجاست؟

مرکز فروش دستگاه بخور سرد خیابان جمهوری است ولی شما می توانید برای خرید دستگاه بخور سرد، بدون حضور در خیابان های تهران و تحمل شلوغی و آلودگی هوا، با ماهک مدیکال تماس بگیرید تا بهترین دستگاه بخور سرد را برایتان ارسال کند.

10- فروش دستگاه بخور سرد بصورت حضوری انجام میدید یا آنلاین؟

فروش دستگاه بخور سرد، هم بصورت حضوری داریم هم آنلاین

11- استفاده از دستگاه بخور سرد بهتر است یا استفاده از دستگاه بخور گرم؟

ساده ترین راه برای انتخاب خرید دستگاه بخور سرد و یا گرم این است که به سادگی بدانیم کدام نوع هوا برای تنفس ما بهتر است. اگر در سونا خوب استنشاق می کنید، یک مرطوب کننده گرم لازم است ولی اگر آلرژی و آسم دارید می توانید از دستگاه بخور سرد استفاده کنید.

12- چگونه دستگاه بخور سرد، بخار تولید می کند؟

ارتعاشات اولتراسونیک آب مقطر را در داخل دستگاه بخور سرد، به مه و بخار تبدیل می کنند و بخور با استفاده از فن که در دستگاه بخور تعبیه شده است، در هوای اطراف ما پخش می شود.

13- آیا دستگاه بخور سرد می تواند بخوبی یک اتاق را خنک و مرطوب کند؟

بله، دستگاه بخور سرد با انتشار مه خنک در هوای گرم و خشک مخصوصآ در فصل تابستان، می تواند به خنک شدن هوای اتاق و خانه کمک می کند.

14- چرا بیشتر افراد، میل به خرید دستگاه بخور سرد دارند نه دستگاه بخور گرم؟

از آنجایی که دستگااه مرطوب کننده و بخورهای سرد در حین استفاده گرم نمی شوند، برای کودکان و افراد خانواده نیز ایمن تر هستند و برای همین است که اکثریت افراد میل به خرید دستگاه بخور سرد دارند نه بخور گرم. دستگاه بخور گرم با افزایش دمای آب داخل محفظه ی خروجی دستگاه، برای کودکان خطرناک است و ریسک سوختگی را بالا می برد. دستگاه بخور سرد انرژی کمتری در حین کار مصرف می کند و برای فضاهای بزرگتر، مفیدتر است.

15- آیا می توانیم از آب لوله کشی در دستگاه بخور سرد استفاده کنیم؟

آب لوله کشی احتمال رشد کپک و عفونت ریه را افزایش می دهد، برای همین منظور است که همیشه به استفاده از آب مقطر در دستگاه های بخور توصیه می کنیم. مشکل دیگر استفاده از آب لوله کشی برای دستگاه بخور، رسوب املاح موجود در آب به داخل دستگاه است و از عملکرد دستگاه می کاهد.

16- آیا استفاده از دستگاه رطوبت ساز و دستگاه بخور سرد در تمام طول شب، مشکلی ندارد؟

استفاده از دستگاه بخور سرد در تمام طول شب کاملآ بی خطر است ولی در نظر داشته باشید که میزان رطوبت مطلوب در اتاق و منزل باید بین 40 تا 60 درصد باشد و اگر رطوبت بیشتر از این مقدار باشد شرایط برای رشد قارچ در خانه و اتاق شما فراهم می گردد.

17- میزان رطوبت اتاق را چطور بسنجیم؟

با استفاده از دستگاه رطوبت سنج، به راحتی می توان میزان رطوبت اتاق و محیط را اندازه گیری کرد.

18- آیا استفاده از دستگاه بخور سرد برای پوست نیز مفید است؟

استفاده از دستگاه بخور سرد در ماه های خشک زمستان هم به مرطوب کردن محیط کمک می کند و هم برای لب های ترک خورده و پوست های خشک نیز بسیار مفید است. خرید دستگاه بخور سرد برای افرادی که گرفتگی بینی نیز دارند، بسیار مفید است.

19- استفاده از دستگاه بخور سرد برای سرفه نیز مفید است؟

هوای خشک محیط، مجاری تنفسی مانند بینی و گلو را تا ریه ها خشک می کند و دهان و گلوی خشک وقتی تحریک می شوند، سبب بیدار شدن فرد از خواب می شود و حالات ناخوشایندی را برای فرد ایجاد می کند. استفاده از دستگاه بخور سرد به تسکین سرفه و احتقان بینی کمک می کند. افزایش رطوبت موجود در هوا سبب شُل شدن و رقیق شدن مخاط می شود و به فرد کمک می کند تا سرفه مؤثرتری داشته باشد.

20- آیا می توان از یخ در محفظه ی دستگاه بخور سرد استفاده کرد؟

خیر، فقط از آب مقطر خنک در دستگاه بخور سرد استفاده کنید.

21- آیا خرید دستگاه بخور سرد برای افرادی که سرفه دارند، مفید است؟

هوای خشک خانه، مجاری بینی را تا انتهای ریه ها خشک می کند و و باعث می شود با دهان خشک و گلوی تحریک شده، از خواب بیدار شوید. با خرید دستگاه بخور سرد می توانید به تسکین علائم سرفه و احتقان آن کمک کنید.

22- سالم ترین نوع دستگاه رطوبت ساز چیست؟

دستگاه بخور سرد، سالم ترین نوع دستگاه رطوبت ساز است و برای سیستم تنفس و خشکی چشم و پوست، کاربرد فراوان دارد.

23- آیا می توانم دستگاه بخور سرد را روی زمین قرار دهم؟

حین استفاده از دستگاه بخور سرد حتمآ دستگاه را روی میز قرار دهید که از سطح زمین ارتفاع داشته باشد زیرا دستگاه بخور سرد هر چه از سطح زمین بالاتر قرار گیرد، غباری را که تولید می کند با محیط اطراف مخلوط می گردد و زودتر در گردش هوای محیط اطراف قرار می گیرد ولی اگر به اشتباه دستگاه بخور سرد را روی زمین قرار دهید، غبار و بخور تولید شده توسط دستگاه بخور سرد روی زمین و سطح پائین قرار می گیرد و فقط باعث خیس شدن کف اتاق می شود.

24- تفاوت دستگاه بخور گرم با دستگاه بخور سرد چیست؟

دستگاه بخور سرد، با کمک امواج اولتراسونیک و امواج با ارتعاشات بالا، مولکول های آب را به قطرات کوچک تر تبدیل می کند و آن را با کمک یک فَن، به محیط خانه پَرتاپ می کند ولی مکانیسم عمل دستگاه بخور گرم به این صورت است که یک بخار و مه گرم تولید می کند. دستگاه بخور گرم، با کمک المنت برقی که در آن تعبیه شده است، آب را می جوشاند و از شکل مایع به بخار تبدیل می کند. در نتیجه بخار گرم وارد محیط می شود و سبب مرطوب شدن محیط اطراف می شود.

25- دستگاه بخور سرد تا چه زمانی خوب کار می کند؟

دستگاه بخور سرد تا زمانی که مولکول های آب را به مولکولهای کوچک تر تبدیل می کند و مه سرد را از خود تراوش کند و به بیرون از خود و داخل محیط اطراف وارد کند، خوب کار می کند.

26- یک دستگاه بخور سرد چند ساعت در شبانه روز می تواند کار کند؟

اگر دستگاه بخور سردی که شما خریداری کرده اید دارای فیلتر اولتراسونیک باشد می توانید تا هشت ساعت مداوم از آن استفاده کنید ولی مراقب باشید که آب مخزن دستگاه رطوبت ساز، تمام نشده باشد. اگر دستگاه بخور سرد دارای مخزن کوچک تری بود، مجددآ آن را پُر کنید و از ن آآآن استفاده کنید ولی مراقب باشید که رطوبت محیط منزلتان بیش از اندازه بالا نرود.

27- آیا خرید دستگاه بخور سرد برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند، مفید است؟

بله، دستگاه بخور سرد با بالا بردن رطوبت محیط اطراف ما، خشکی هوا را برطرف می کند و از تَرَک خوردن لب و پوست جلوگیری می کند. دستگاه بخور سرد موجب رقیق شدن ترشحات ریه در بیماران تنفسی حاد نیز می شود. با رقیق شدن ترشحات ریه، فرد راحت تر می تواند خلط و ترشحات خود را تخلیه کند.

28- برای افرادی که مبتلا به بیماریهای تنفسی و عفونت ریه هستند، خرید دستگاه بخور سرد بهتر است یا بخور گرم؟

برای بیمارانی که پنومونی و آسم دارند و مبتلا به عفونت ریه هستند، استفاده از دستگاه بخور سرد بسیار بهتر است یرا کمک به تخلیه ترشحات ریه می کند.

29- استفاده از دستگاه بخور سرد به صورت شبانه روزی مشکلی ندارد؟

استفاده از دستگاه بخور سرد به طور 24 ساعته مشکلی ندارد ولی باید آن را مدیریت کنید. درجه دستگاه بخور سرد را به اندازه ای تنظیم کنید که میزان رطوبت در هوای اطراف شما از حد نرمال نگذرد.

30- استفاده از دستگاه بخور سرد برای ریه بی خطر است؟

خرید دستگاه بخور سرد برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند بسیار مفید است ولی باید به بهداشت دستگاه بخور سرد نیز توجه کرد. به این معنی که با نظافت مرتب دستگاه بخور سرد هفته ای یکبار، از رشد قارچ و کپک در مخزن دستگاه رطوبت ساز جلوگیری کنید.

31- اگر مخزن آب و مخزن پایه دستگاه بخور سرد را تمیز نکنیم، چه اتفاقی می تواند بیفتد؟

اگر ما از دستگاه بخور سرد استفاده کنیم ولی حداقل هفته ای یکبار مخزن دستگاه بخور سرد را تمیز نکنیم، در مخزن پایه و مخزن آب دستگاه، کپک و قارچ رشد می کند و با روشن کردن دستگاه مه ساز و رطوبت ساز، کپک و قارچ وارد هوای محیط اطراف ما می شود و برای ریه ما بسیار خطرناک است.

32- چه زمانی از دستگاه بخور سرد استفاده نکینم؟

استفاده از دستگاه بخور سرد برای خشکی سینوس ها و خشکی پوست، بسیار مید است ولی اگر بیش از اندازه هوای اطراف خود را مرطوب کنیم، موجب رشد باکتری و قارچ و کپک می شود. اگر رطوبت محیط اطراف ما در حد نرمال رسید، حتمآ دستگاه بخور سرد را خاموش کنید.

33- آیا استفاده از دستگاه بخور سرد برای پوست شما مفید است؟

بله، متخصصان پوست بر استفاده از دستگاه بخور سرد برای افرادی که خشکی پوست دارند یا مستعد ایجاد اگزما در پوست خود هستند، تآکید دارند. خشک بودن پوست سبب ایجاد تَرَک در بافت پوست می شود که عواقب خطرناکی را به دنبال دارد.

34- سطح رطوبت داخل اتاق و منزل خود را چگونه بسنجیم؟

اگر از دستگاه بخور سرد در منزلتان استفاده می کنید، می توانید از دستگاه رطوبت سنج دیجیتالی نیز استفاده کنید تا میزان رطوبت اتاق و منزل خود را در حد نرمال نگه دارید.

35- با روشن بودن دستگاه بخور سرد، میزان رطوبت اتاق و منرل را در چه حدی نگه داریم؟  

سطح رطوبت را بین 30 تا 50 درصد نگه دارید. با دستگاه رطوبت سنج می توانید این اندازه را مدیریت کنید. اگر سطح رطوبت منزل شما کمتر از 30 درصد باشد، یعنی رطوبت هوای اطراف شما پائین است و همین مسئله می تواند سبب بروز خشکی در بینی و گلو و سینوس ها و همچنین پوست شما شود.

36- آیا رطوبت 70 درصد برای اتاق خوای زیاد است؟

بله، رطوبت اتاق اگر 70 درصد باشد یعنی میزان آن بسیار بالا است و این بالا بودن میزان رطوبت در اتاق شما، سبب رشد کپک و قارچ می شود که برای شما بسیار خطرناک است.

37- سطح رطوبت بد در هوای اطراف ما چه اندازه ای است؟

میزان رطوبت ایده آل در هوای اطراف ما بین 30 تا 50 درصد است و اگر میزان رطوبت هوای خانه بیشتر از 50 درصد باشد، میزان رطوبت بالا رفته است و اگر میزان رطوبت کمتر از 30 درصد باشد، میزان رطوبت پائین تر از حد معمول است.

نکات مهم و اساسی در استفاده از دستگاه بخور سرد

  • آب دستگاه بخور سرد را مرتباً تمیز کنید و از آبی استفاده کنید که حاوی مواد شیمیائی مانند وایتکس نباشد زیرا وجود مواد شیمیائی به ریه و مجاری تنفسی شما آسیب می رساند.
  • دستگاه بخور سرد را مرتباً تمیز کنید تا از جلبک زدگی جلوگیری شود.
  • دستگاه بخور آب را به بخار قابل تنفس در هوا تبدیل می کنند. اگر مخزن آب دستگاه کثیف باشد، بخاری که فرد تنفس می کند نیز کثیف خواهد بود.
  • یک مخزن تاریک و مرطوب محیطی است که میکروب ها را پرورش می دهد، اما تمیز کردن منظم می تواند به جلوگیری از هر گونه مشکل کمک کند.
  • همیشه یک رطوبت ساز را طبق دستور سازنده کاملاً تمیز کنید. آب نباید برای مدت طولانی در دستگاه مرطوب کننده بماند. اگر رطوبت ساز فیلتر دارد، حتما آن را مرتباً تعویض کنید.
  • رطوبت بیش از حد برای افراد مفید نیست مقداری رطوبت در هوا می تواند چیز خوبی باشد، اما سطوح بیش از حد آن می تواند تنفس را دشوار کرده و برخی علائم آلرژی را بدتر کند. به عنوان مثال، آلرژن های رایج، از جمله کنه های گرد و غبار، کپک و کپک در محیط های مرطوب رشد می کنند پس میزان رطوبت نرمال بسیار مهم است.
  • یکی دیگر از مواردی که در خرید دستگاه بخور سرد باید رعایت کنید این است که فقط از آب مقطر یا آب تصفیه شده استفاده کنید که حاوی مواد معدنی نیست، زیرا استفاده از آب شهری سبب رسوب مواد معدنی در دستگاه می شود و عمر آن را کاهش می دهد. بسیاری از تولید کنندگان توصیه می کنند که فقط از آب خالص و تمیز در مرطوب کننده های خود استفاده کنند. چند دلیل برای این وجود دارد زیرا آب لوله کشی فیلتر نشده می تواند حاوی سطوح بالاتری از مواد معدنی و سایر ذرات نسبت به آب تصفیه شده یا مقطر باشد که مواد معدنی از آب لوله کشی سخت می تواند در دستگاه جمع شود و باعث فرسودگی آن سریعتر از حد انتظار شود. دستگاه بخور سرد همچنین می تواند مواد معدنی موجود در آب شهری را به هوا فشار دهد و فرد ممکن است آنها را استنشاق کند. ذرات ممکن است به صورت گرد و غبار در اطراف اتاق بنشینند.
  • هنگام استفاده از دستگاه بخور در اطراف کودکان احتیاط کنید و آن را در محلی قرار دهید تا از دست زدن کودکان به دستگاه جلوگیری شود.

سخن پایانی

اگر میخواهید از عوارض تنفس هوای خشک در ریه و مجاری تنفس خودتان در امان باشید و تصمیم دارید جهت خرید دستگاه بخور سرد اقدام کنید و قصد خرید بهترین دستگاه بخور سرد و دستگاه بخور ریه را دارید، می توانید با تجهیزات پزشکی ماهک مدیکال تماس بگیرید. شماره تماس های 02165862016 و 09126823070 مربوط به ماهک مدیکال هستند و همچنین می توانید با مراجعه به سایت mahakmedical.com از محصولات دیگر ما دیدن فرمائید.

دیدگاه (6)

  • ماهان پاسخ

    برای مشکلات تنفسی دستگاه بخور سرد خوبه یا گرم.؟

    18 بهمن 1402 در 12:45 ق.ظ
  • ثریا پاسخ

    خاموش کردن دستگاه بخور سرد برای چیست؟

    1 اسفند 1402 در 9:52 ق.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      علت های مختلفی می تواند داشته باشد از جمله سوختن برد دستگاه، سوختن سوئیچ دستگاه بخور سرد

      2 اسفند 1402 در 11:46 ب.ظ
  • شیما پاسخ

    مزایای دستگاه بخور سرد برای ریه بیشتره یا دستگاه بخور گرم؟

    3 اسفند 1402 در 10:57 ق.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      مزایای دستگاه بخور سرد برای ریه بسیار مفیدتر و بیشتر است.

      5 اسفند 1402 در 10:25 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

has been added to your cart.
پرداخت