تشک مواج 1403

تشک مواج جهت جلوگیری از زخم بستر و قیمت خرید بهترین تشک مواج با جنس بسیار عالی

خرید تشک مواج سلولی و تشک مواج تخم مرغی برای جلوگیری از زخم بستر و درمان آن، در بیمارانی که محدودیت حرکتی دارند و در منزل تحت مراقبت قرار می گیرند در انواع متناوب و جنس بسیار عالی و قیمت ارزان در تجهیزات پزشکی ماهک مدیکال موجود است. شما می توانید برای خرید تشک مواج سلولی و خرید اینترنتی از ماهک مدیکال با شماره تماس های ما، ارتباط برقرار کنید.

بسیاری از بیماران تنفسی هستند که حتمأ باید به پشت بخوابند و از دستگاه های کمک تنفسی بای پپ و سی پپ یا دستگاه ونتیلاتور استفاده کنند و این مداوم از پشت خوابیدن ها سبب تعریق و ایجاد زخم بستر در فرد می گردد که تشک مواج سلولی و تخم مرغی از ایجاد زخم بستر در این بیماران جلوگیری می کند.

خرید تشک مواج برای بیماران بستری در منزل و کسانی که دچار شکستگی های لگن و پا شده اند و دچار محدودیت حرکتی شده اند بسیار لازم و ضروری است چون در صورتی که بیمار محدودیت حرکت، روی تشک مواج نخوابد حتمآ دچار زخم بستر می شود. تشک مواج از ایجاد زخم بستر در بیماران کم حرکت و بی حرکت جلو گیری می کند.

تشک مواج

خرید تشک مواج

تشک مواج سلولی چیست؟

تشک مواج سلولی، یک نوع تشک مخصوص است که برای بیمارانی که محدودیت حرکتی دارند و باید برای مدت طولانی در بستر باشند، ساخته شده است تا از ایجاد زخم بستر و زخم های فشاری در این بیماران جلوگیری کند. تشک مواج از سلول های توخالی به هم پیوسته درست شده است که در زیر بیمار قرار می گیرد و بیمار بر روی آن، خوابانده می شود.توجه داشته باشید که تشک مواج سلولی از جنس فوم یا پارچه نیست بلکه از سلول های توخالی درست شده است که داخل آن پُر از هوا می شود و در زیر بیمار قرار می گیرد.

تشک مواج سلولی یا تشک مواج ضد زخم بستر، برای کسانی ساخته شده است که زخم بستر یا زخم فشاری دارند. تشک مواج از جنس pvc مرغوب ومخصوص ساخت تجهیزات پزشکی، ساخته شده است. تشک مواج از دو قسمت تشک و پمپ تشک تشکیل شده است. وقتی که تشک مواج را روی تخت پهن می کنیم، باید آن را به پمپ مخصوص خودش وصل کنیم و پمپ را روشن کنیم.

با روشن شدن پمپ تشک مواج، حدود نیم تا یک ساعت طول می کشد تا تشک مواج پُر از هوا شود. وقتی که تشک مواج پُر از هوا شد، بیمار روی تشک می خوابد و دیگر هیچ نقطه ای از بدن فرد بیمار تحت فشار نیست و زخم فشاری و زخم بستر نیز ایجاد نمی شود. دلیل اصلی زخم نشدن بیمار پس از خوابیدن روی تک مواج، سلول های پُر از هوای تشک مواج سلولی است که زیر فرد بیمار قرار گرفته است.

زخم های فشاری و بستر، زمانی ایجاد می گردند که فرد به مدت طولانی در بستر قرار گیرد و نقاطی از پُشت و بدن بیمار که تحت فشار هستند، مستعد ایجاد زخم بستر می شود ولی با قرار گرفتن روی تشک مواج سلولی و خرید تشک مواج سلولی یا تخم مرغی، می توانید از ایجاد زخم بستر در بیمارتان جلوگیری کنید.

بیماری که تحرک محدود دارد و به مدت طولانی در بستر قرار دارد، یکپارچگی پوست ضعیف می شود و نقاط تحت فشار بدن وی، مستعد زخم فشاری و زخم بستر می شود و شما می توانید با خرید تشک مواج سلولی و تخم مرغی، از ایجاد زخم بستر در بیمارتان جلوگیری کنید و هزینه ی درمان زخم بستر را متحمل نشوید زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

توجه داشته باشید که تشک مواج سلولی، برای افزایش راحتی فردی که از زخم فشاری و زخم بستر رنج می برد طراحی شده است. تشک های مواج سلولی و تخم مرغی، با ایجاد لایه ای از هوا بین بدن فرد و سطح سفت تشک معمولی که در زیر بیمار قرار دارد، فشار را از روی نقاط تحت فشار وی کاهش می دهد.

تفاوت تشک مواج سلولی مدیوم ریسک (Medium risk) با تشک مواج سلولی های ریسک (High risk) در چیست؟

تشک مواج سلولی مدیوم ریسک (Medium risk) دارای سلول هایی از جنس pvc مرغوب که مخصوص ساخت تجهیزات پزشکی است، می باشد و ارتفاع هر کدام از سلول های آن به 10 سانتی متر می رسد. این به این معنا هست  که وقتی شما تشک مواج سلولی مدیوم ریسک یا همان medium risk anti bed sore را می خرید، پس از اتصال به پمپ مخصوص تشک مواج و پُر شدن سلول های تشک مواج از هوا، ارتفاع سلول های تشک مواج به 10 سانتی متر می رسد.

در واقع در تشک مواج های مدیوم ریسک، حدود 18 تا سلول پُر از هوا با ارتفاع 10 سانتی متر زیر بیمار قرار می گیرد. همین سلول های پُراز هوا به ایجاد زخم بستر در بیمار، جلوگیری می کند و بیمار با آرامش بیشتری در بستر تخت خود قرار می گیرد.

ولی در تشک مواج سلولی های ریسک (High risk)، ارتفاع هر کدام از سلول ها با حدود 20 سانتی متر می رسد. تشک مواج های ریسک برای بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد که سال ها در بستر هستند و ریسک ایجاد زخم بستر در این افراد بسیار بالا است. جنس سلول های تشک مواج های ریسک از جنس سلول های تشک های مدیوم ریسک بسیار بهتر است. وقتی شما برای بیمارتان اقدام به خرید تشک مواج سلولی های ریسک می کنید و آن را به پمپ مخصوص تشک مواج High risk متصل می کنید، در زیر بیمارتان 10 سلول پُر از هوا با ارتفاع 20 سانتی متر ایجاد می شود و حتی اگر بیمارتان به مدت 10 سال هم در بستر باشد، هیچ گونه رخم بستر یا زخم فشاری در او به وجود نمی آید.

در تشک مواج های سلولی High risk، پس از پُر شدن سلول های تشک مواج از هوا، بیمار کاملآ در سلول های پُر از هوای آن غرق می شود و بستری فوق العاده برای بیمار ایجاد می شود. یکی دیگر از مزیت های تشک مواج سلولی ریسک بالا یا همان High risk، پمپ آن است که کاملآ هوشمند است و با وارد کردن وزن بیمار در پمپ تشک مواج، میزان ورودی و خروجی هوا را کنترل می کند و فشار هوای داخل سلول ها را به نحو احسن، تنظیم می کند.

چرا بیمارستان ها از تشک مواج های سلولی استفاده می کنند؟

افرادی که به بیمارستان مراجعه می کنند و نیاز به بستری در بیمارستان هستند، برای درمان بیماری خود به مراکز بهداشتی و بیمارستان ها مراجعه می کنند و نباید مشکلات ثانویه برای آنها ایجاد شود. یکی از مشکلات ثانویه که برای بیماران بستری در بیمارستان ممکن است ایجاد شود، زخم بستر است. ایجاد زخم بستر در بیماران، نه تنها روند درمانی بیماری زمینه ای انها را مختل می کند بلکه سبب ایجاد بیماری عفونی در پوست و استخوان فرد می شود و بیمارو همراهان بیمار را نیز با مشکلات روحی و روانی مواجهه می کند.

برای جلوگیری از زخم بستر در بیماران بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی، از تشک مواج سلولی و تخم مرغی استفاده می شود. تشک مواج های سلولی با ایجاد لایه ای از هوا در بستر بیمار، باعث بهبود گردش خون و کاهش فشار به نقاط مستعد زخم بستر در فرد می شود. تشک مواج با تغییر فشار هوا در بستر و پشت بیمار، علاوه بر جلوگیری و درمان زخم بستر، حس تازه  نیز به بیمار می دهد و برای همین منظور است که پزشکان، بیمارانی که از بیمارستان ترخیص می شوند و محدودیت حرکتی دارند را به خرید تشک مواج سلولی توصیه می کنند.

در واقع تشک های مواج سلولی و ضد زخم بستر، با ایجاد فشارهای متناوب در بستر بیماران، از ایجاد زخم بستر در بیماران جلوگیری می کنند. تشک های سلولی ضد زخم بستر از ایجاد سایش اصطکاک بین پوست فرد و بستر، جلوگیری می کنند و از ایجاد زخم بستر در این افراد جلوگیری می کنند.

جعبه تشک مواج سلولی شامل چه وسایلی است؟

پک کامل تشک مواج سلولی شامل:

  • یک عدد پمپ الکتریکی تشک مواج سلولی
  • لوله تغذیه هوا که از طریق این لوله، هوا از پمپ الکتریکی وارد سلول های تشک مواج می شود
  • بستر تشک مواج سلولی که از یک لایه برزنتی و حدود 18 سلول جداگانه برای پُر شدن از هوا تشکیل شده است
  • یک عدد سلول اضافه برای مواقعی که یکی از سلول های هوا سوراخ می شوند
  • کیت تعمیر شامل سه عدد پد و یک عدد چسب برای تعمیر سلول تشک مواج در مواقعی که سوراخ می شود

جعبه تشک مواج تخم مرغی شامل چه وسایلی است؟

پک کامل تشک مواج تخم مرغی شامل موارد زیر است:

  1. یک عدد پمپ الکتریکی جهت پر کردن تشک مواج تخم مرغی
  2. لوله تغذیه هوا که سبب می شود هوا از پمپ الکتریکی وارد تشک مواج تخم مرغی شود
  3. بستر یکپارچه تشک مواج تخم مرغی

فواید استفاده از تشک مواج سلولی و تخم مرغی

تشک مواج با قرار گرفتن در زیر بیمارانی که با محدودیت حرکتی همره هستند سبب می شود که لایه هایی از هوا در زیر بیمار قرار گیرد و از ایجاد زخم بستر جلوگیری کند. تشک مواج، میزان فشار را در نقاط تحت فشار وزن خود بیمار، کم می کند و سبب افزایش خونرسانی به تمامی نقاط در نواحی پشت بیمار می شود.

تشک مواج سلولی و تخم مرغی، برای درمان زخم بستر نیز بسیار مناسب هستند. اگر زخم بستر در نواحی پشت بیمار بوجو آید، انجام درمان زخم بستر و روند درمانی زخم بستر با کمک تشک مواج بسیار سریعتر صورت می پذیرد تا بدون تشک مواج. تشک مواج میزان فشار برروی نقاط پر خطر در پشت بیمار را کم می کند و زخم زودتر تسریع می یابد.

تفاوت تشک مواج سلولی با تشک مواج تخم مرغی در چیست؟

  • تشک مواج سلولی از سلول های جدا از هم تشکیل شده است که با اتصالات، به همدیگر وصل شده اند و پس از روشن شدن پمپ الکتریکی، سلول ها یکی در میان، شروع به پر شدن از هوا می کنند ولی تشک مواج تخم مرغی، بستری یک تیکه دارد و پس از اتصال به پمپ هوای خود، شروع به پُر شدن می کند.
  • تشک مواج سلولی در صورت سوراخ شدن، قابل تعمیر است و به راحتی می توان یکی از سلول های یدک را در جای آن قرار داد ولی تشم مواج تخم مرغی بعلت اینکه دارای بستری یک تیکه و متصل به هم است، قابل تعمیر نیست.
  • تشک مواج سلولی، از سلول های جدا از هم که قطر هر سلول 10سانتی متر است، تشکیل شده است ولی قطر بستر تشک مواج تخم مرغی، بیشتر از 5 سانتی متر نیست.
  • بیمارانی که وزن آنها تا 70 کیلوگرم است می توانند از تشک مواج تخم مرغی استفاده کنند ولی بیمارانی که وزن بالا و تا 130 کیلوگرم دارند، حتمأ باید از تشک مواج سلولی استفاده کنند.

نحوه نصب تشک مواج سلولی

عملکرد تشک مواج چگونه است؟

سیستم تشک مواج، فشار متناوب هوا را از طریق پمپی که در کنار آن قرار دارد و به آن متصل می گردد، به داخل کانال ها و سلول های تشک مواج می فرستد و از این طریق فشار نواحی پُرفشار را کم کرده و از زخم بستر جلوگیری می کند. تشک مواج برای تسکین زخم بستر و یا جلوگیری از ایجاد زخم های ناشی از استراحت طولانی مدت در بستر طراحی شده است.

تشک مواج دارای کانال‌ها و یا سلول هایی است که توسط پمپ مخصوص پر از هوا می شود و به طور متناوب، تشک مواج پر شده و خالی می شود تا وزن را از نواحی خاصی که تحت فشار بوده و مستعد ایجاد زخم بستر هستند، برداشته شود و از این طریق رفع فشار انجام می شود و از ایجاد زخم بستر جلوگیری می کند. تشک مواج، جریان خون را به نواحی مختلف بدن بیماران بی‌حرکت یا ضعیفی که نمی‌توانند وزن خود را مرتباً جابجا کنند، می رساند.

تشک مواج

چرا استفاده از تشک مواج برای بیماران ضروری است؟

چگونگی عملکرد تشک مواج به روایت تصویر:

زخم بستر چیست؟

آسیب دیدن بافت های بدن همچون درم، ایپدریم، ماهیچه و پوست در اثر قرار گرفتن در فشار دراز مدت برای یک یا چند نقطه از بدن زخم بستر گفته می شود. به زبان ساده تر می توان گفت: خوابیدن به مدت طولانی در وضعیت ثابت، سائیدگی در صندلی یا بستر، استفاده از لگن بیمار نامناسب و یا کشیدگی با ملحفه می تواند به بخشی از پوست و بافت های بدن آسیب برساند.

زخم بستر چهار مرحله دارد که در مرحله اول و دوم زخم بستر با مراقبت های منظم در طی هفته ها یا ماه ها درمان پیدا می کند. اما در مرحله سوم و چهارم زخم بستر درمان در شرایط سخت و دشوارتری قرار می گیرد. قاعدتآ زخم های بستر (زخم های فشاری) به خاطر گستردگی ابعاد با زیر نظر چند پزشک متخصص و کارشناس زخم، درمان شود.

برای درمان اصولی و علمی زخم بستر در منزل، بعد از استفاده از تشک مواج حتمآ مراحل زیر را باید رعایت کرد:

  • پزشک ارشد که برنامه درمانی برای زخم بستر تنظیم می کند.
  • پرستارانی که در زمینه زخم بستر تحصیل یا تجربه دارند برای مراقبت و التیام زخم.
  • مشاور یا مدد کار اجتماعی به دلیل طولانی بودن بیماری و فرایند درمان آن به شما کمک کند.
  • پزشک فیزیوتراپ که به تحرک و حرکت شما کمک کند.
  • متخصص تغذیه که رژیم غذایی روزانه جهت بهبود فرایند درمان را به شما پیشنهاد کند.
  • متخصص ارتوپد، متخصص اعصاب و یا جراح پلاستیک که در صورت نیاز در فرایند بهبود به شما کمک کند.

جابجا کردن بیمار در جلوگیری از ایجاد زخم بستر

در صورت بروز زخم بستر باید به طور منظم در حالت های مختلف جابجا شوید و اگر از ویلچر استفاده می کنید وزن خود را در هر ۱۵ دقیقه یک بار به طرف دیگر صندلی بیندازید و یا از اطرافیان و پرستاران بخواهید که در جابجا شدن شما در هر یک ساعت کمک کنند و اگر بروی تخت بستری هستید، طی مدت هر ۲ ساعت یک بار جابجا شوید.

پانسمان زخم‌ و پاکسازی آن

پانسمان کردن زخم به شما این اطمینان را خواهد داد که زخم ها به طور قابل قبولی مرطوب باشند و در برابر عفونت زخم ها محافظت می کنند و باقی نواحی پوست را خشک نگه می دارند.

پاک سازی یکی از مهم ترین کار ها در ترمیم زخم ها است، با انجام این کار از عفونی شدن زخم ها جلوگیری می کنید. هنگامی که پوست تحت تاثیر زخم شکافته نشده اند ( مرحله اول زخم ) آن را به آرامی با آب و صابون ملایم شستشو دهید و خشک کنید، زخم های باز را با محلول سالین یا سرم نمکی در هر بار تعویض پانسمان شستشو دهید.

برداشتن بافت آسیب‌دیده

برای درمان سریع تر زخم ها باید هرگونه بافت مرده، آسیب دیده و عفونی را جدا سازی و برداشت کرد که براساس نوع زخم و سرسختی آن روش های متعددی را دارد.

برداشت بافت های آسیب دیده گاها با عمل جراحی امکان پذیر است و در برخی موارد نیز بصورت مکانیکی و توسط دستگاه آب با فشار بالا و یا با پانسمان های مخصوص امکان پذیر است.

گاها زخم های کوچک تر و غیر عفونی برداشت و جداسازی بافت آسیب دیده را بصورت طبیعی انجام می دهند که به بدن در راستای استفاده از آنزیم ها برای جداسازی بافت مرده جدا می کند. این روش همان طور که گفتیم برای زخم های کوچک و غیر عفونی است و با استفاده از پانسمان های مخصوص که زخم را تمیز و مرطوب نگه می دارند.

پرسش و پاسخ در مورد خرید تشک مواج و تشک ضد زخم بستر

1- چند نوع تشک مواج وجود دارد؟

دو نوع، تشک مواج سلولی و تشک مواج تخم مرغی

2- تفاوت تشک مواج سلولی و تخم مرغی در چیست؟

تشک مواج سلولی از سلول های جدا از هم درست شده است که داخل انها هوا قرار می گیرد و از هوا پُر می شوند ولی تشک مواج تخم مرغی یک تیکه و یکپارچه است. ضخامت سلولهای پُر از هوا در تشک مواج سلولی به 10 سانتی متر می رسد ولی ضخامت تشک مواج تخم مرغی که از هوا پُر شده است، حداکثر 5 سانتی متر است.

3- تشک مواج چگونه از هوا پُر می شوند؟

تشک مواج ها با استفاده از پمپ مخصوصی که دارند و همیشه به آنها متصل است از هوا پُر می شوند.

4- تشک مواج سلولی بهتر است یا تشک مواج تخم مرغی؟

استفاده و خرید تشک مواج سلولی از تشک مواج تخم مرغی بسیار بهتر است زیرا هم قطر سلول های تشک مواج سلولی از تشک مواج تخم ممرغی بیشتر است و هم در صورت سوراخ شدن می توان سلول تشک مواج سلولی را تعویض کرد ولی تشک مواج تخم مرغی این قابلیت ندارد.

5- تشک مواج سلولی و تشک مواج تخم مرغی برای چه اوزانی مورد استفاده قرار می گیرند؟

تشک مواج تخم مرغی برای بیمارانی با وزن حداکثر 60 کیلوگرم ولی تشک مواج سلولی قابلیت استفاده در بیماران با وزن 130 کیلوگرم مورد استفاده قرار می گیرد.

6- نصب تشک مواج چگونه انجام می شود؟

تشک مواج را بهتر است روی تخت های مخصوص بیمارستانی استفاده کرد ولی اگر شرایط استفاده از تخت بیمارستانی در منزل را نداشته اید می توانید تشک مواج را روی تخت های معمولی استفاده کنید. برای این کار تشک مواج را روی تخت بندازید و پمپ تشک مواج را به برق بزنید و به تشک مواج وصل کنید تا پُر از هوا شود. پس از این کار باید روی تشک مواج از ملحفه های نخی استفاده کنید تا از تعریق جلوگیری کنید.

7- تشک مواج چگونه از ایجاد زخم بستر جلوگیری می کند و در درمان رخم بستر مؤثر است؟

تشک مواج با کاهش دادن فشار روی نقاطی از بدن که هنگام خوابیدن بیمار تحت فشار هستند و مستعد ایجاد زخم بستر هستند، از ایجاد زخم بستر و در درمان آن بسیار مؤثر است. بهترین تشک مواج ها باید خیلی نرم نباشند.

8- چرا از تشک مواج برای جلوگیری از زخم بستر استفاده می کنند؟

تشک مواج با ایجاد هوای متناوب در بستر بیمار از ایجاد زخم بستر جلوگیری می کند. حرکت مداوم هوا در زیر بیمار باعث توزیع مجدد فشار می شود و احتمال ایجاد زخم های فشاری در قسمت های استخوانی و سفت و سخت بدن را کاهش می دهد.

9- تشک مواج ضد زخم چیست؟

تشک ضد زخم بستر برای تسکین زخم بستر در افرادی که زخم بستر دارند و همچنین برای بیمارانی که با توجه به بیماری زمینه ای خود، نیاز به بستری طولانی مدت در بستر دارند مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع با خرید تشک مواج سلولی می توان از ایجاد زخم بستر در بیماران نیز جلوگیری کرد. تشک مواج با قرار دادن حباب هایی از هوا در بستر بیمار، از ایجاد زخم در بیماران جلوگیری می کند.

10- تشک مواج ضد زخم بستر برای چه بیمارانی توصیه می شود؟

تشک مواج ضد زخم بستر برای افراد مسن که پوست آنها حساس است و در معرض زخم بستر قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از بیماران هستند که دچار شکستگی پا یا لگن شده اند و آنها نیز به دلیل اینکه نیاز به استراحت طولانی مدت دارند نیاز به تشم مواج بیمارستانی دارند. بیمارانی دچار سکته سکه مغزی شده اند و مراقبت های بهداشتی و درمانی آنها برای مدت طولانی انجام می گردد نیز باید برای خرید تشک مواج ضد طخم بستر اقدام کنند.

11- آیا بیمار می تواند 24  ساعت شبانه روز بر روی تشک مواج سلولی بخوابد؟

تشک مواج های سلولی برای استفاده بیمار بصورت 24 ساعته طراحی شده اند و فرد بیمار که نیزا به استراحت طولانی مدت دارد و یا با محدودیت حرکتی مواجهه است، باید از تشک مواج سلولی و یا تشک مواج تخم مرغی استفاده کند ولی اگر هر سه ساعت بیمار تغییر پوزیشن داده شود بسیار بهتر خواهد بود.

12- آیا تشک مواج برای سلامتی بیمار مفید است؟

خرید تشک مواج بیمارستانی و خرید تشک مواج ضد زخم بستر، با افزایش جریان خون و تحریک گردش خون در پشت و بستر بیمار، به جلوگیری از تخریب پوست و ایجاد زخم بستر کمک می کند.

13- چه قسمت هایی از بدن، مستعد ایجاد زخم فشاری و زخم بستر است؟

باتکس، آرنج، پاشنه، پشت سر، پشت استخوان های کتف و دنبالچه از قسمت هایی از بدن هستند که تحت تآثیر فشار قرار می گیردند و در این نواحی زخم بستر به راحتی ایجاد می شود. در واقع می توان گفت که زخم های فشاری و زخم بستر در نواحی از بدن ایجاد می شوند که بافت چربی در آن نواحی کم است.

14- فشار ایده آل برای استفاده از تشک مواج سلولی چقدر باید باشد؟

همه ی شرکت های تولید کننده  تشک های ضد زخم بستر بر روی پمپ خود، میزان خروجی هوا را درجه بندی کرده اند و این میزان در تشک های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال برای سلولی با تخم مرغی متفاوت است و برای همین منظور توصیه می کنیم پس از اندازه گیری وزن بیمارتان یا حتی تعیین وزن بیمارتان بصورت حدودی، از کارشناس تجهیزات پزشکی بخواهید تا تنیمات پمپ تشک مواج سلولی بیمارستانی را برایتان تنظیم کند.

15- آیا تشک های مموری فوم برای درمان و پیشگیری زخم بستر مناسب هستند؟

تشک های مموری فوم از جنس فوم نرم هستند و ممکن است برای جلوگیری از زخم بستر به مقدار بسیار پائینی تآثیر داشته باشند ولی به هیچ عنوان جایگزین تشک مواج بیمارستانی و ضد زخم بستر نمی شوند به این دلیل که تشک مموری فوم فشار را در بستر و پشت بیمار توزیع نمی کند ولی تشک مواج سلولی از پمپ هوا و سلول های پُر از هوا تشکیل شده و فشار را به صورت 100 درصدی از نقاط مستعد زخم بستر برمی دارد.

16- چه پمادی برای درمان زخم بستر مناسب است؟

برای درمان زخم بستر حتمآ از کارشناس زخم کمک بگیرید زیرا زخم ها و درجه بندی زخم بستر از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و درمان های متفاوتی نیز دارند و از مالیدن پماد برروی زخم بستر بیمار بدون کمک گرفتن و مشاوره با کارشناس زخم خودداری کنید.

17- آیا علاوه بر استفاده از تشک مواج بیمارستانی برای درمان زخم بستر، مالیدن عسل برروی زخم می تواند به درمان زخم بستر کمک کند؟

عسل برای کنترل عفونت و بهبود زخم بستر برای زخم های فشاری می تواند مؤثر باشد ولی به هیچ عنوان بدون کمک گرفتن از کارشناس زخم این را انجام دهید زیرا همه ی زخم های فشاری و زخم های بستر، درمان های متفاوتی دارند.

18- علاوه بر خرید تشک مواج سلولی بیمارستانی برای استفاده در منزل و درمان زخم بستر، چه ویتامینی برای درمان زودتر زخم فشاری مناسب است؟

ویتامین های روی، آرژنین، ویتامین A و ویتامین C برای درمان زخم بستر مفید هستند.

19- آیا استفاده از تشک مواج سلولی یا تشک مواج تخم مرغی و خرید تشک ضد زخم بستر برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر راه حل خوب و مناسبی است و ارزشش را دارد؟

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و برای زخم بستر هم همین مَثَل صِدق می کند. ایجاد زخم بستر در فرد، نه تنها باعث ایجاد عفونت و درد و آزار بیمار می شود بلکه حیات و زندگی بیمار را به راحتی به خطر می اندازد و درمان آن نیز هزینه ی بسیار بیشتری نسبت به خرید تشک مواج سلولی دارد. همیشه توصیه می کنیم که با خرید تشک مواج سلولی ضد زخم بستر، از ایجاد زخم در بیمارتان جلوگیری کنید تا هزینه های درمان زخم بستر را متحمل نشوید.

20- تشک مواج سلولی و تخم مرغی حتمآ باید روی تخت بیمارستانی قرار گیرند؟

خیر، تشک مواج سلولی و تخم مرغی را می توان روی تختخواب های منزل نیز استفاده کرد ولی اگر روی تخت بیمارستانی قرار گیرند، عملکرد مناسب تری را برای بیمار دارند.

21- در چه سنی باید از تشک مواج سلولی بیمارستانی یا تخم مرغی استفاده کرد؟

استفاده و خرید تشک مواج سلولی بیمارستانی و تشک مواج تخم مرغی هیچ ربطی به سن بیمار ندارد. خرید تشک مواج سلولی برای بیمارانی است که در منزل به علت کهولت سن یا بیماری های مغزی و شکستگی های لگن و اندام ها، دچار محدودیت حرکتی شده اند.

22- آیا به جز بیمار که روی تشک مواج سلولی می خوابد، همراه بیمار نیز می تواند در کنار تخت و روی تشک مواج بنشیند؟

نشستن فرد دیگری به جز بیمار در کنار تخت و تشک مواج سبب از بین رفتن اتصالات بین سلول های تشک مواج می شود و به تخریب هر چه زودتر تشک مواج، کمک می کند.

23- تشک مواج سلولی برای بیماران با چه وزنی مناسب است؟

تشک مواج سلولی برای بیماران تا حداکثر وزن 120 کیلوگرم مناسب است.

24- تشک مواج تخم مرغی برای بیماران با چه وزنی مناسب است؟

بیماران تا حداکثر وزن 70 کیلوگرم می توانند از تشک مواج تخم مرغی استفاده کنند.

25- تشک مواج تخم مرغی چه مدت طول می کشد تا کامل باد شود؟

پس از انداختن تشک مواج تخم مرغی برروی تخت بیمار و اتصال پمپ تشک مواج به آن، حدود 60 تا 40 دقیقه طول می کشد تا تشک مواج تخم مرغی پُر از باد شود و مورد استفاده فرد بیمار قرار گیرد.

26- آیا تشک مواج تخم مرغی قابل شست و شو است؟

در صورت کثیف شدن تشک مواج تخم مرغی می توانید آن را با کمک مواد ضد عفونی کننده و دستمال کاملآ پاک کنید.

27- تشک مواج سلولی چند دقیقه طول می کشد تا باد شود؟

پس از انداختن تشک مواج سلولی برروی تخت بیمار و اتصال پمپ باد تشک مواج سلولی به آن، حدود 45 دقیقه طول می کشد تا تمامی سلول های تشکمواج سلولی پُر از باد شود و برای بیمار قابل استفاده باشد.

28- چند نفر می توانند روی تشک مواج سلولی یا تخم مرغی بخوابند؟

فقط یک فرد بیمار می تواند روی تشک مواج سلولی و تخم مرغی بخوابد.

29- چگونه تشک مواج سلولی بیمارستانی و ضد زخم بستر به حیات بیمار کمک می کند؟

ایجاد زخم بستر در هر فرد بیماری، سبب ایجاد عفونت در محل زخم فشاری و زخم بستر می شود که بعد از مدت کوتاهی، این عفونت وارد خون بیمار می شود و به اصطلاح به آن سپسیس می گویند. استفاده و خرید تشک مواج سلولی برای بیماران بستری در منزل، از ایجاد زخم بستر جلوگیری می کند و مانع از عفونت و سپسیس در فرد بیمار می شود.

30- صدای پمپ تشک مواج بیمارستانی و ضد زخم بستر زیاد است؟

خیر، صدای پمپ تشک مواج ضد زخم بستر زیاد نیست و برای بیمار آزار دهنده نمی باشد.

31- بهترین فشار هوای تشک مواج سلولی برای بیماران چه اندازه است؟

با توجه به وزن بیمار می توان درجه پمپ تشک مواج سلولی و تخم مرغی را بین عدد 3 تا 5 تنظیم کرد. تشک های مواج های ریسک با داشتن پمپ هوشمند و با دادن وزن بیمار به پمپ تشک مواج سلولی، به صورت خود به خودی میزان هوای داخل سلول های تشک مواج را تنظیم می کنند.

32- اگر پس از خرید تشک مواج سلولی و استفاده از آن به مدت حدود 3 تا 4 ماه، سلول های تشک مواج سلولی پُر از باد نشود، مشکل از کجاست؟

در صورت باد نشدن تشک مواج سلولی و پُر نشدن سلول های هوا، یا پمپ تشک مواج خراب شده است که قدرت پُر کردن سلول های تشک مواج را ندارد یا اینکه یکی یا دو تا از سلول های تشک مواج سوراخ شده است.

33- فرق تشک طبی با تشک مواج سلولی ضد زخم بستر که در منازل استفاده می شود در چیست؟

تشک های طبی با استفاده از فوم مخصوص یا فنر داخلی و یا ژل ترکیبی درست شده است ولی تشک مواج سلولی ضد زخم بستر از مواد برزنتی و سلول های جدا از هم درست شده است که داخل آنها از هوای فشرده پُر می شود و برای درمان و پیشگیری زخم بستر بسیار مناسب است.

34- تشک مواج سلولی و تخم مرغی خود را روی چه چیزی باید قرار دهیم؟

تشک مواج سلولی و تخم مرغی ضد زخم بستر باید روی تخت مخصوص بیمارستانی در منزل قرار گیرند و اگر اقدام به خرید و یا اجاره تخت بیمارستانی نکرده اید، می توانید آن را روی تختخواب معمولی خود قرار دهید.

35- آیا پمپ تشک مواج سلولی ضد زخم بستر بصورت اتوماتیک عمل می کند یا باید بعد از پُر شدن تشک مواج سلولی از هوا، پمپ را خاموش کنیم؟

اگر برای خرید تشک مواج سلولی ضد زخم بستر اقدام کردید و آن را در منزل راه اندازی کردید توجه داشته باشید که پمپ تشک مواج بصورت اتوماتیک عمل می کند و پس از پُر شدن تشک مواج از هوا، خود بخود متوقف می شود و مجددآ پس از کم شدن هوا در سلولهای تشک مواج، شروع به پُر کردن سلول های تشک مواج ضد زخم بستر می کند.

36- پمپ تشم مواج ضد زخم بستر با استفاده از برق کار می کند؟

بله، تمامی تشک های سلولی و تخم مرغ که برای پیشگیری از ایجاد زخم بستر مورد استفاده قرار می گیرند، با استفاده از برق شهری کار می کنند.

37- آیا روی تشک مواج های سلولی و تخم مرغی باید از ملحفه استفاده کنیم؟

پس از پُر شدن تشک مواج از هوا، روی آن ها باید یک ملحفه ی پارچه ای از جنس نخ قرار دهید تا از تعریق بیش از حد پشت بیمار جلوگیری کنید.

مکمل درمان برای درمان زخم بستر

  1. کنترل درد: زخم های بستر بسیار دردناک هستند داروهای ضد درد و التهاب، مانند ایبوپروفن و ناپروکسن می‌توانند درد را کاهش دهند.
  2. آنتی‌بیوتیک: برای زخم‌ بستر عفونی که با کمک روش‌های دیگر رو به بهبود نمی‌روند، می‌توان از داروهای آنتی‌بیوتیک موضعی یا خوراکی استفاده کرد.
  3. کنترل اسپاسم و گرفتگی عضلات: گرفتگی عضلات به دلیل ایجاد سایش و بریدگی می توانند زخم بستر ایجاد کرده یا آنها را وخیم‌تر کنند.
  4. درمان با فشار منفی: در این روش درمانی از یک دستگاه مکنده برای پاکسازی زخم استفاده می‌شود. این روش در درمان برخی از زخم‌های فشاری موثر است و به درمان آنها کمک می‌کند.

برای خرید تشک مواج سلولی و تشک مواج تخم مرغی چگونه باید اقدام کنید؟

خرید تشک مواج سلولی و تخم مرغی با کیفیت و خوب برای بیماران کم حرکت و بی حرکت بسیار مهم و ضروری است زیرا همانطور که در بالا توضیح دادیم درمان زخم بستر بسیار پُرهزینه تر و دردناک تر از خرید یک تشک مواج خوب است. پس برای این منظور باید از مراکزی خرید تشک مواج را انجام دهید که یک تشک مواج خوب و با کیفیت به شما معرفی کرده و مشاوره های لازم برای جلوگیری از زخم بستر، به شما ارائه دهد و برای این منظور ماهک مدیکال بهترین گزینه برای شما است.

ماهک مدیکال با ارائه ی تشک مواج مناسب برای بیمارتان، بهترین خدمات را به بیمارتان ارائه می دهد و شما را در روند درمانی بیمارتان یاری می کند. در صورت نیاز به خرید تشک مواج خوب و با کیفیت می توانید با شماره ی ۰۲۱۶۵۸۶۲۰۱۶ و یا شماره ی همراه ۰۹۱۲۶۸۲۳۰۷۰ و ۰۹۱۰۸۱۶۰۳۵۷ تماس حاصل فرمائید. با خرید اینترنتی تشک زخم بستر از ماهک مدیکال می توانید بسته خود را بصورت رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاه (4)

  • شروین پاسخ

    از ماهک مدیکال ۲ سال پیش تشک مواج خریدم بسیار راضی هستم.ممنون

    8 اسفند 1402 در 12:43 ق.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      خدا را شکر که از ما راضی هستید. ممنون از شما

      8 اسفند 1402 در 12:55 ق.ظ
  • پیشگام پاسخ

    پدر من از تشک مواج سلولی استفاده میکنه متاسفانه سرسوزن آمپول تشک رو سوراخ کرده، باید چطور درستش کنم؟

    26 اسفند 1402 در 10:12 ب.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      باید از سلول های یدک تشک مواج استفاده کنید و آن سلول سوراخ شده و خراب را تعویض کنید.

      28 اسفند 1402 در 8:09 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

has been added to your cart.
پرداخت