اجاره و فروش تجهیزات پزشکی 1403

برای اجاره و فروش تجهیزات پزشکی و انتخاب نوع دستگاه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • توجه داشته باشید که با توجه به نوع بیماری زمینه ای و میزان شدت آن،  استفاده از تجهیزات پزشکی نیز فرق می کند به عنوان مثال بیماری که به مبتلا به کرونا است نیاز به دستگاه های کمک تنفسی مثل دستگاه اکسیژن ساز و یا دستگاه بای پپ و ونتیلاتور دارد و بیماری که دچار شکستگی لگن شده است قاعدتأ نیازی به اجاره دستگاه اکسیژن ساز ندارد و باید تجهیزات توانبخشی مثل واکر و تخت برقی بیمارستانی برای آن فراهم گردد.
  • اجاره تجهیزات پزشکی در شرکت هایی انجام دهید که اولآ معتبر باشند و ثانیآ متخصص اینکار باشند و بتوانند مشاوره ای به شما بدهند که بر اساس علم و معتبر باشد و به صورت کاملآ علمی بتوانند شما را متقاعد کنند به عنوان مثال اگر بیمارتان نیازمند دستگاه کمک تنفسی بای پپ است بتوانند به صورت کاملآ علمی به شما توضیح دهند که راه اندازی دستگاه چگونه است و دارای چه پارامترهایی است و نیز بتوانند با توجه به آزمایشات تنفسی بیمارتان، دستگاه را ست کنند و گرنه دستگاه بای پپ در تمام شرکتهای تجهیزات پزشکی موجود است و روشن کردن آن با یک دکمه ی power انجام می شود ولی اینکه چگونه دستگاه ست شود با توجه به شرایط بیمارتان، آن مهم است.
  • دستگاه و تجهیزاتی پزشکی که در اختیار شما قرار می گیرد باید کاملآ استریل شده و از تجهیزات بروز دنیا باشد تا بیمارتان با مشکلات ثانویه در روند درمانش، مواجهه نشود و جان وی به خطر نیفتد.
دستگاه ونتیلاتور

مهمترین تجهیزاتی که برای راه اندازی آی سی یو در منزل ممکن است استفاده شود،چیست؟

1- تخت بیمار: تخت بیمار یکی از تجهیزات مهمی است که هنگام اجاره تجهیزات پزشکی باید به آن توجه کرد و بسته به شرایط بالینی بیمار، تخت برقی و یا مکانیکی باید فراهم گردد تا روند درمانی بیمار دچار اختلال نشود. برای بیمارانی که هوشیاری پائین دارند و تحت مراقبت پرستار هستند، تخت برقی مناسب تر است.

اجاره تجهیزات پزشکی

2- تشک مواج: تشک مواج نوعی تشک است که از سلولهای جداگانه هوا که در کنار هم قرار گرفته اند و توسط پمپ مخصوص هوا، پر از هوا می شود تشکیل شده است تا در نقاطی از بدن بیمار که تحت فشار است و مستعد ایجاد زخم بستر است، فشار برداشته شود و بیمار دچار زخم بستر نشود.

تشک مواج

3- پالس اکسیمتر: پالس اکسیمتر دستگاهی است که روی انگشتان دست و یا پای بیمار و یا لاله ی گوش قرار می گیرد تا درصد اشباع اکسیژن خون شریانی بیمار را اندازه گیری کند و اگر مقدار آن پائین است اقدامات لازم برای بیمار انجام گردد. البته دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی تعداد ضربان قلب بیمار را نیز روی مانیتور بسیار کوچکی که دارد، نشان می دهد.

پالس اکسیمتر

4- دستگاه اکسیژن ساز: یکی دیگر از تجهیزاتی که حین اجاره تجهیزات پزشکی به آن باید توجه خاص نمود، دستگاه اکسیژن ساز است.دستگاه اکسیژن ساز در اکثریت بیماران تنفسی، قلبی و مغزی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا اکسیژن یکی از مهمترین گازهای مورد نیاز بدن موجود زنده است. دستگاه اکسیژن ساز در سه حجم ۵ و ۸ و۱۰ لیتری موجود است که بسته به میزان اکسیژن خون بیمار، نوع آن انتخاب می گردد.

5- دستگاه ساکشن ریه: دستگاه ساکشن ریه همان طور که از اسمش پیداست سبب مکش ترشحات ریوی می گردد. بسیاری از بیماران که با درگیری ریه مواجهه هستند، نیاز به این دستگاه دارند. هدف از انجام ساکشن ریه برقراری، تخلیه عفونت و ترشحات ریوی و در نتیجه برقراری بهتر تبادلات گازی در ریه و تأمین اکسیژن مورد نیاز بافت های بدن است.

دستگاه ساکشن ریه

6- دستگاه بای پپ: دستگاه بای پپ یک دستگاه کمک تنفسی است که در بیماران با مشکلات تنفسی، مورد استفاده قرار می گیرد. بای پپ با استفاده از موتور دمنده ای که در ان تعبیه شده است سبب افزایش فشار هوای داخل ریه بیمار و درنتیجه افزایش تبادلات گازی در ریه (جذب اکسیژن بیشتر و دفع دی اکسید کربن) می گردد. به عنوان مثال در بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند با درگیری ریوی دست و پنجه نرم می کنند، تبادلات گازی به خوبی انجام نمی گردد و دستگاه بای پپ به مقدار زیادی فشار هوای داخل ریه را در این بیماران بالا می برد و تبادلات گازی را افزایش می دهد و در نتیجه بیمار را از مرگ حتمی نجات می دهد.

دستگاه بای پپ

7- دستگاه ونتیلاتور: دستگاه ونتیلاتور یک دستگاه کمک تنفسی قوی است که در بیماران با درگیری بسیار شدید ریوی که توانایی تنفس خود به خودی ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه ونتیلاتور دم و بازدم بیمار را برعهده گرفته و این وظیفه را به نحو احسن انجام میدهد. بیمارانی که به عفونت های شدید ریوی مبتلا می شوند تنفس آنها به شدت مختل شده و به مرحله ای خواهند رسید که باید لوله تنفس مصنوعی (اینتوباسیون و یا تراکئستومی) در داخل ریه این بیماران تعبیه گردد. پس از اینتوباسیون بیمار، نیاز است که مددجو برای عبور از بحران، به ونتیلاتور متصل گردد و تا بازگشت به حالت عادی، تنفسش از طریق دستگاه ونتیلاتور صورت گیرد.

دستگاه ونتیلاتور

8- دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی: مانیتورینگ علائم حیاتی جهت نمایش سیگنال های حیاتی بیمار مثل فشار خون، تعداد تنفس بیمار، میزان اکسیژن خون شریانی بیمار یا همان spo2، ریتم قلبی بیمار و تعداد ضربان قلب بیمار را در بخش های مراقبت های ویژه NICU ,ICU و CCU، اورژانس و اتاق های عمل نشان می دهد و به عنوان یکی از تجهیزات ضروری و لازم به کار می‌رود. این دستگاه برای نمایش علائم حیاتی بیمار به طور مستمر به کار می‌رود و اطلاعات مربوطه علائم حیاتی بیمار را جمع آوری کرده و آنها را برروی صفحه نمایش ظاهر می‌سازد و در شرایط نامطلوب بیمار هشدارهای لازم را به تیم پزشکی می‌دهد تا اقدامات درمانی برای بیمار سریعأ انجام گردد.

دستگاه مانیتور علائم حیاتی

سخن پایانی

شما اگر نیاز به اجاره تجهیزات پزشکی در تهران دارید و اطلاعات کافی در این زمینه را ندارید که از کجا و چگونه جهت تأمین تجهیزات پزشکی بیمارتان، باید شروع کنید، میتوانید با شرکت ماهک مدیکال تماس گرفته تا پس از مشاوره و راهنمایی شما، سریعأ جهت نصب این تجهیزات اقدام گردد. شماره تماس ماهک مدیکال ۰۹۱۲۶۸۲۳۰۷۰ و ۰۲۱۶۵۸۶۲۰۱۶ و ۰۹۱۰۸۱۶۰۳۵۷ است.