خرید دستگاه قند خون 1403

دستگاه قند خون و قیمت بهترین دستگاه چک قند خون ارزان و قیمت دستگاه قند خون خانگی

بهترین دستگاه قند خون خانگی و خرید دستگاه قند خون یا خرید دستگاه تست قند خون با گارانتی معتبر و قیمت مناسب در تجهیزات پزشکی ماهک مدیکال موجود است. دستگاه قند خون دستگاهی است جهت چک کردن میزان قند خون بیماران دیابتی. خرید دستگاه قند خون و خرید دستگاه گلوکومتر برای تمامی بیماران دیابتی الزامی است تا به کمک این وسیله بتوانند در هر زمانی که خواستند، سطح قند خون خود را چک کرده و در صورت بالا قند خون اقدامات لازم را انجام دهد.

شما می توانید برای خرید دستگاه تست قند خون و خرید دقیقترین دستگاه تست قند خون و بهترین دستگاه قند خون موجود در بازار، با ماهک مدیکال تماس بگیرید. خرید دستگاه اندازه گیری قند خون برای افرادی که دیابت دارند بسیار لازم و ضروری است. شما دقیق ترین دستگاه قند خون را از ما بخواهید.

دستگاه اندازه گیری قند خون خانگی، این امکان را به فرد می دهد که در منزل سریعآ میزان سطح قند خون خود را چک کند و در صورت بالا یا پائین بودن قند خون، اقدامات لازم را انجام دهد. خرید انواع دقیق ترین دستگاه تست قند خون و بهترين دستگاه تست قند خون در فروشگاه تجهیزات پزشکی ماهک مدیکال موجود است.

دستگاه قند خون

دستگاه قند خون چیست؟

گلوکز متر که به آن گلوکومتر نیز می گویند یک وسیله پزشکی برای تعیین غلظت گلوکز در خون است. دستگاه چک قند خون یا همان گلوکومتر، برای افرادی مورد استفاده قرارمی گیرد که به بیماری قند خون یا همان دیابت مبتلا هستند و باید در شبانه روز به طور مرتب میزان قند خون خود را چک کنند.

دستگاه قند خون، یک دستگاه کوچک و قابل حمل است که برای اندازه گیری میزان گلوکز در خون مورد استفاده قرار می گیرد. افراد مبتلا به دیابت با خرید دستگاه قند خون و کنترل میزان قند خون خود، برای کمک به کنترل وضعیت خود استفاده می کنند. پس از خرید دستگاه گلوکومتر، یک عدد نوار تست قند خون را در دستگاه چک قند خون قرار دهید و سپس با کمک سوزن لنست که سوزن مخصوص سوراخ کردن نوک انگشتان است، یک قطره خون کوچک را بر روی نوار تست قند خون قرار دهید تا کمتر از 10 ثانیه، دستگاه قند خون، میزان قند خون شما را اندازه گیری و روی مانیتور خود نشان دهد.

افراد مبتلا به هیپرگلیسمی یا هیپوگلیسمی، با خرید دستگاه قند خون، یک قطره از خون خود را که با کمک سوزن مخصوص به نوک انگشت می زنند، روی نوار تست یکبار مصرف قرار می دهند و دستگاه چک قند خون در کمتر از 10 ثانیه، میزان قند خون بیمار را روی مانیتور خود نمایان می کند.

دستگاه گلوکوکتر با دو مقیاس میلی گرم در دسی لیتر و میلی مول در لیتر، میزان قند خون بیمار را محاسبه می کند. فرد دیابتی با خرید دستگاه قند خون، در هر ساعتی از شبانه روز و بدون مراجعه به مراکز درمانی، می تواند از میزان قند خون خود آگاهی پیدا کند و در صورت بالا یا پائین بودن میزان قند خون، اقدامات درمانی را با مشاوره گرفتن از پزشک خود، انجام دهد.

دستگاه چک قند خون، بیماران دیابتی را از عوارض خطرناک در دراز مدت و کوتاه مدت هیپرگلیسمی و هیپوگلیسمی، با خبر می سازد و از به خطر افتادن حیات بیمار، جلوگیری می کند. دستگاه تست قند خون در منزل و در کمتر از چند ثانیه به بیمار دیابتی می فهماند که میزان سطح قند خون وی بالا است یا خیر.

اگر میزان قند خون ناشتا بین 70 تا 99 میلی گرم در دسی لیتر باشد (یعنی 5/5 تا 9/3 میلی مول در لیتر)، قند خون طبیعی در نظر گرفته می شود. اگر قند خون خود را با کمک دستگاه تست قند خون به صورت تصادفی اندازه گیری کردید، بستگی به آخرین زمان مصرف غذای شما دارد. بیستر اوقات سطح قند خون شما باید 125 میلی گرم (یعنی 6/9 میلی مول در لیتر) در دسی لیتر یا کمتر باشد.

دستگاه تست قند خون چگونه کار می کند؟

میزان قند خون و سطح گلوکز در خون را می توان با استفاده از یک قطره خون که بر روی یک نوار تست خون قرار می گیرد، سنجید و اندازه گیری کرد. با ریختن یک قطره خون از نوک انگشتان دست یا پا بر روی نوار تست یکبار مصرف، واکنش بین خون و نوار تست قند خون اتاق می افتد و میزان قند خون توسط دستگاه گلوکومتر، اندازه گیری می شود.

خرید دستگاه قند خون

آیا اندازه گیری میزان قند خون با کمک دستگاه تست قند خون، دقیق است؟

دستگاه تست قند خون برای اندازه گیری سطح گلوکز در بدن، طراحی و ساخته شده است و با کمک این دستگاه می توان به راحتی میزان قند خون را در منزل انداه گیری کرد. اگر از دستگاه قند خون به درستی استفاده کنید، میزان قند خونی را که دستگاه چک قند خون برایتان اندازه گیری می کند، صحیح است و عددی را نشان می دهد، دقیق است.

شما می توانید با خرید دستگاه قند خون با برند معتبر و دقت اندازه گیری بالا، روی میزان قند خونی را که از خود بدست می آورید حساب کرده و اقدامات مراقبتی و درمانی لازم را انجام داده و از داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است استفاده کنید.

چه افرادی نیاز به دستگاه تست قند خون دارند؟

خرید دستگاه قند خون برای افرادی که دیابت دارند، لازم و ضروری است. استفاده از دستگاه قند خون برای افراد دیابتی این امکان را فراهم می آور که از میزان قند خون خود مطلع شده و نظارت منظم و دقیقی را بر قند خون خود داشته باشند. افراد دیابتی باید به طور روزانه میزان قند خون خود را چک کنند و نظارت منظم روزانه خود را بر میزان قند خون خود، ادامه دهند.

البته همه افراد جامعه می توانند با خرید دستگاه تست قند خون، به طور همیشه بر میزان قند خون خود نظارت داشته باشند. با توجه به مصرف بیش از اندازه میزان شیرینی و قند در افراد جامعه، وجود یک دستگاه تست قند خون در منزل لازم و ضروری است. البته افراد معمولی که مبتلا به بیماری دیابت نیستند نیزا به چک قند خون به صورت مرتب و مداوم ندارند و فقط افرادی که مبتلا به بیماری مرض قند هستند باید به صورت روزانه و گاهی چند بار در روز از دستگاه گلوکومتر استفاده کنند.

نحوه استفاده از دستگاه گلوکومتر

برای اندازه گیری میزان قند خون خود با کمک دستگاه تست قند خون، باید ابتدا لنست (لانست) را در داخل خودکار مخصوص خودش قرار داده و سپس نوار تست قند خون را در محل خود روی دستگاه چک قند خون قرار دهید. پس از قرار دادن نوار تست قند خون در دستگاه گلوکومتر، دستگاه خود بخود روشن می شود. سپس انگشتان خود را با کمک پَد الکلی تمیز کنید. البته مراقب باشید که بیش از اندازه نوک انگشتان خود را به الکل آغشته نکنید زیرا باعث رقیق شدن بیش از حد خون خارج شده از نوک انگشتان می شود.

پس از اینکه نوک انگشتان را تمیز کردید، لنست را به نوک انگشتان خود زده تا یک قطره خون خارج شود. پس از سوراخ کردن نوک انگشتان، یک قطره خون را روی نوار تست قند خون قرار دهید. پس از اینکه خون روی نوار تست قند خون قرار گرفت، در کمتر از 5 ثانیه میزان قند خون شما در روی دستگاه گلوکومتر نمایان می گردد.

کُد نوار یا نوار کُد در گلوکومتر چیست؟

کُدگذاری سیستمی است که برای کالیبراسیون نوارهای تست و گلوکومتر استفاده می شود. از آنجایی که نوارهای آزمایش از آنزیم ها استفاده می کنند، هر دسته از نوارهای تست قند خون با یکدیگر کمی متفاوت هستند و این تفاوت توسط هر کدام از دستگاه های تست قند خون قابل تشخیص است.

با اختصاص یک کد به هر دسته از نوارها، می توان گلوکومتر را به گونه ای تنظیم کرد که قدرت اندازه گیری بالاتری را داشته باشد. با خرید دستگاه قند خون، یک عدد قوطی پلاستیکی نیز داخل این پکیج قرار دارد که حاوی 25 یا 50 عدد نوار تست قند خون است. روی قوطی پلاستیکی که حاوی نوار تست قند خون است که یک کد در روی آن قرار دارد که باید روی دستگاه گلوکومتر خانگی تنظیم و وارد شود.

میزان قند خون اندازه گیری شده توسط دستگاه تست قند خون با نتایج آزمایشگاهی چه مقدار متفاوت است؟

افرادی که به پزشک متخصص غدد مراجعه می کنند و پس از انجام آزمایشات لازم، تشخیص دیابت در آنها داده می شود و پزشک به آنها اعلام می کند که به بیماری دیابت مبتلا هستند، اولین دستگاهی را که باید در منزل داشته باشند، دستگاه قند خون است. افراد دیابتی باید با خرید دستگاه گلوکومتر، میزان قند خون خود را اندازه گیری کنند و به پزشک معالج خود اطلاع داده تا میزان مصرف داروها و یا حتی میزان استفاده از انسولین تزریقی را برایشان، تعیین کند.

طبق گفته FDA آمریکا، دستگاه های گلوکومتر دقیق که برندهای معتبری هستند، نتایج دقیقی از میزان قند خون بیمار به دست می آورند که 95 درصد موارد با اختلاف  نسبت به آزمایشگاه ارائه می کند. این بدان معناست که اگر میزان قند خون خود را با خون گیری و انجام آن در آزمایشگاه انجام دادید و میزان آن 170 میلی گرم در دسی لیتر بود، میزان قند خون شما با دستگاه گلوکومتر باید بین 145 تا 195 باشد تا در رِنج دقت در نظر گرفته شود.

لنست چیست؟

لنست یا لانست (Lancet)، وسیله ای سوزنی شکل با روکش پلاستیک است که برای ایجاد سوراخ در پوست نوک انگشتان افراد دیابتی مورد استفاده قرار می گیرد. از لنست برای بدست آوردن خون برای آزمایش قند خون (گلوکز) استفاده می شود. لانست ها داخل نگهدارنده ی خود که به شکل خودکار پلاستیکی است، قرار می گیرد و با سوراخ کردن نوک انگشتان، یک قطره خون از پوست سوراخ شده خارج می شود و روی نوار تست قند قرار گرفته و میزان قند خون بیمار را اندازه گیری می کند.

برای این کار ابتدا کلاهک دستگاه لنست را که به آن خودکار لنست نیز می گویند، بردارید و سپس کلاهک لنست را که پلاستیکی است را بردارید و با احتیاط لانست را داخل خودکار لانست قرار دهید و پس از اینکه لانست را در جای خود قرار دادید، کلاهک خودکار لانست را در جای خود قرار داده و بچرخانید تا فیکس شود. پس از این کار، نوک خودکار لنست را بر روی نوک یکی از انگشتان قرار دهید و و دکمه ای که بر روی خودکار لنست قرار دارد را فشار داده تا لنست نوک انگشت را سوراخ کند.

خرید دستگاه قند خونتذکر: توجه داشته باشید که لنست ها یکبار مصرف هستند و استفاده دوباره از آنها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

حداکثر عددی را که دستگاه قند خون اندازه گیری می کند، چقدر است؟

با خرید دستگاه قند خون می توان هر لحظه در شبانه روز میزان قند خون خود را اندازه گیری کرد ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که دستگاه های گلوکومتر میزان قند خون های بسیار بالا را شاید نتوانند اندازه گیری کنند و با خطا یا error مواجهه شوید و برای همین منظور است که به بیماران دیابتی توصیه می کنیم از دستگاه های قند خون با برندهای معتبر و با گارانتی شرکتی استفاده کنند.

دستگاه های چک قند خون، عمدتآ میزان قند خون را حداکثر تا 600 میلی گرم در دسی لیتر اندازه گیری می کنند. اگر چندین مرتبه میزان قند خون بیمارتان را در منزل اندازه گیری کردید و دستگاه قند تست خون با خطا و error مواجهه شد و علائم ضعف و افت هوشیاری در بیمارتان دیدید، حتمآ به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کنید و با استفاده از آزمایش خون، مقدار قند خون بیمارتان را اندازه گیری کنید.

برای انداه گیری سطح گلوکز در بدن، استفاده از دستگاه قند خون روش دقیق تری است یا آزمایش خون؟

با توجه به این که دستگاه های موجود در آزمایشگاه ها پیشرفته و بسیار گران قیمت هستند، مطمئنآ آزمایشگاه خون از دستگاه تست قند خون دقیق تر است ولی افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، روزی سه چهار بار حداقل باید قند خون خود را کنترل کنند و این با اندازه گیری قند خون توسط آزمایشگاه ممکن نیست.

با خرید دستگاه قند خون در منزل، هر فرد دیابتی به راحتی می تواند چندین بار و بدون هیچ محدودیتی قند خون خود را در شبانه روز اندازه گیری کند ولی چک قند خون در آزمایشکاه نیاز به خونگیری از فرد بیمار دارد و امکان پذیر نیست که فرد بیمار روزی 4 یا 5 مرتبه و یا حتی بیشتر به مراکز آزمایشگاهی مراجعه کند و از میزان قند خون مطلع شود.

اگر شما اقدام به خرید دستگاه تست قند خون با برند عالی و مناسب کنید و نحوه اندازه گیری قند خون با کمک دستگاه تست قند خون را بدانید، عددی را که دستگاه قند خون به عنوان میزان قند خون شما بر روی مانیتور خود نشان می دهد کاملآ دقیق و معتبر است.

با توجه به این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که چک قند خون با کمک روش های آزمایشگاهی سطح دقت بالاتری نسبت به دستگاه تست قند خون دارد ولی می توان با خرید دستگاه قند خون با جنس و برند عالی، این خلاء را جبران کرد و با کمک دستگاه چک قند خون میزان قند خون خود را در منزل به صورت کاملآ دقیق به دست آورد.

در شبانه روز چند بار می توان میان قند خون را با کمک دستگاه قند خون اندازه گیری کرد؟

استفاده از دستگاه گلوکومتر بستگی به نوع دیابت فرد و شرایط بالینی فرد دارد. ممکن است فردی نیاز به استفاده از دستگاه تست قند یکبار در شبانه روز داشته باسد و فردی دیگر هر 6 ساعت نیاز به اندازه گیری قند خون و استفاده از دستگاه چک قند خون داشته باشد.

نوع بیماری زمینه ای فرد و مرحله و نوع دیابت فرد بیمار، در میزان استفاده فرد از دستگاه قند خون بسیار مؤثر است و نمی توان گفت که همه افراد باید به یک اندازه در شبانه روز از دستگاه قند خون استفاده می کنند. در فردی ممکن است پزشک معالج از او خواسته باشد هر 4 ساعت قند خونش را اندازه گیری کند و در فردی دیگر، روزی یکبار.

آیا با کمک دستگاه قند خون می توان دیابت را تشخیص داد؟

دیابت نوعی بیماری متابولیکی و مربوط به متابولیسم بدن است و یکی از شایع ترین بیماری غدد است که در آن میزان گلوکز خون ( قند خون) بالا می رود و تنها راه تشخیص آن، آزمایش خون است. تنها راهی که می توانید متوجه شوید که شما یا یکی از افراد خانواده شما مبتلا به دیابت هستند، آزمایش های خون است که سطح گلوکز حون را شما اندازه گیری می کنند.

تشخیص دیابت همیشه از طریق نتایج آزمایشگاهی تآئید می گردد و با کمک دستگاه تست قند خون نمی توان بیماری دیابت را در افراد تشخیص داد. دستگاه تست قند خون به افرادی دیابتی کمک می کند که میزان قند خون خود را برای استفاده از داروهای دیابتی، اندازه گیری کنند. در واقع می توان گفت دستگاه قند خون برای روند درمانی و مراقبتی در افراد دیابتی مورد استفاده قرار می گیرد نه برای تشخیص دیابت.

هیچ نوع دستگاه قند خونی قادر به تشخیص بیماری دیابت در افراد نیست و تشخیص بیماری دیابت فقط و فقط با کمک روش های آزمایشگاهی امکان پذیر است. گلوکومترها به افراد دیابتی کمک می کنند تا سطح قند خون خود را کنترل کنند و آن را در محدوده ی طبیعی نگه دارند.

چرا باید قند خون خود را چک کنیم؟

سطح قند خون به شما اطلاعاتی در مورد میزان کنترل دیابت به شما می دهد تا از طریق این اطلاعات شما بفهمید برنامه غذایی، ورزش و داروی کنترل دیابت برای شما چقدر خوب عمل می کند. نگه داشتن سطح قند خون نزدیک به سطح نرمال خطر مشکلات و عوارض دیابت را کاهش می دهد و از آن جلوگیری کند. برای همین منظور، بسیاری از جوامع پزشکی در کشورهای مختلف، توصیه به خرید دستگاه گلوکومتر و دستگاه قندخون برای استفاده در منزل دارند.

عدم استفاده از دستگاه قند خون و افزایش میزان قند خون در بیماران دیابتی، سبب ایجاد بیماری های قلبی، تنفسی، نکروز و سیاه شدن انگشتان دست یا پا و بسیاری از بیماری های دیگر می شود.

بسیاری از افراد هستند که با رعایت نکردن رژیم غذایی و بالا رفتن میزان قند خون، هوشیاری خود را از دست داده و وارد کما شده اند و زندگی نباتی پیدا کرده اند و با دستگاه های کمک تنفسی، نفس می کشند.

ضرورت استفاده از دستگاه قندخون در منزل

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی و WHO برای جلوگیری از ابتلا به دیابت باید اقدامات زیر را انجام داد:

  • reach and keep a health body weight
  • stay physically active with at least 30 minutes of moderate exercise each day
  • eat a healthy diet and avoid sugar and saturated fat
  • not smoke tobacco

انواع دیابت

  1. دیابت نوع ۱: همان طور که گفته شد انواع دیابت وجود دارد که یکی از آنها دیابت نوع یک است. در این نوع دیابت جزایر لانکرهانس پانکراس قادر به تولید انسولین نیستند، در نتیجه گلوکز در خون افزایش می یابد. بیمار وابسته به تزریق انسولین است.
  2. دیابت نوع ۲: در این نوع دیابت انسولین وجود دارد اما گیرنده های انسولین در سطح سلول ها محدود هستند، در واقع نوعی دیابت مقاوم به انسولین به وجود می آید.
    این نوع دیابت بیشترین فراوانی را داراست %۹۰ افراد بیمار غیروابسته به تزریق انسولین است.
  3. دیابت بی مزه: این نوع دیابت مربوط به اختلالات غده هیپوفیز در ارتباط با کمبود وازوپرسین، هورمون ضدادراری ADH است، دومین دلیل، نقص توبول های کلیه نسبت به واکنش به ADH است. پر نوشی یکی از علائم شایع دیابت بی مزه است، تست تحمل عدم مصرف مایعات در این نوع دیابت انجام می گیرد.
  4. دیابت ملیتوس: در نتیجه نقص در ساخت انسولین و ترشح آن روی می دهد.
  5. دیابت بارداری: انواع دیابت را توضیح دادیم و نوع دیگر دیابت که شرح می دهیم دیابت بارداری است. این نوع دیابت به دلیل هورمون های مترشحه در دوران بارداری بروز می کند، در خانم های باردار تست تحمل گلوکز ”GTT”در هفته 24 تا 28 حاملگی انجام می شود.

خرید دستگاه قندخون

چگونه می توان سطح قند خون را بررسی کرد؟

بررسی منظم سطح قند خون در مدیریت خوب دیابت بسیار مهم است. اکثر روش های پایش قند خون نیاز به نمونه خون دارند. پایش قند خون را می توان در خانه با خرید دستگاه اندازه گیری قند خون انجام داد. در این روش با یک ابزار کوچک نمونه خون را می گیرند. دستگاه کوچکی به نام گلوکومتر یا گلوکومتر میزان قند موجود در نمونه خون را اندازه گیری می کند. با خرید گلوکومتر، قطره خونی که با نیش زدن سوزن به نوک انگشت دریافت می کنید اغلب برای استفاده در نوار تست گلوکومتر کافی است.

نوک انگشت را می توان با سوزن مخصوص (لانست) سوراخ کرد و نمونه خون را روی نوار دستگاه چک قند خون ریخت. شما قطره خون را روی نوار تست قرار می دهید که بسته به نوع دستگاه گلوکومتر استفاده شده، می توانید نوار را قبل یا بعد از ریختن قطره خون روی نوار تست، داخل دستگاه اندازه گیری قند خون قرار می دهید. سپس دستگاه اندازه گیری سطح قند خون، عددی را به شما نشان می دهد که آن عدد میزان سطح قند خون شما خواهد بود.

برای خرید دستگاه قند خون یا دستگاه گلوکومتر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

شما می توانید از بین انواع مختلفی از دستگاه های چک قند خون یا همان گلوکومتر را انتخاب کنید. آنها از نظر قیمت، سهولت استفاده، اندازه، قابل حمل بودن و مدت زمان آزمایش متفاوت هستند. هر گلوکومتر به نوع خود نوار تست مخصوص به خود را نیاز دارد. اکثر دستگاه های سنجش قندخون در صورت استفاده صحیح نتایج دقیقی را ارائه می دهند.

اکثر آنها در عرض چند ثانیه نتیجه می دهند. برخی از دستگاه های قند خون نیز سخنگو هستند و میزان قند خون را برای افرادی که نابینا هستند را اعلام می کنند. آنها دستورالعمل ها و نتایجی را ارائه می دهند که در صورت داشتن مشکلات بینایی می توانید بشنوید و یا اگر مشکلات جسمی دارید که دیدن نتایج را برای شما سخت می کند به صورت شفاهی میزان قند خون را برایتان اعلام خواهد کرد.

ممکن است مجبور شوید ۴ بار یا بیشتر در روز سطح قند خون خود را چک کنید. سطوح قند خون می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد. این موارد عبارتنداز:

  • رژیم غذایی
  • داروی دیابت
  • ورزش
  • فشارخون
  • بیماری

محدوده سطح قند خون سالم چیست؟

سطح قند خون بالای ۱۸۰ میلی گرم در دسی لیتر (میلی گرم در دسی لیتر = میلی گرم گلوکز در دسی لیتر خون) یا کمتر از ۷۰ میلی گرم در دسی لیتر، ناسالم در نظر گرفته می شود. سطوح بالای قند خون (بیش از ۱۸۰ میلی گرم در دسی لیتر) ممکن است نشانه کمبود انسولین باشد که ناشی از پرخوری، ورزش نکردن یا عوامل دیگر است.

سطوح پایین قند خون (زیر ۷۰ میلی گرم در دسی لیتر) ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد انسولین یا سایر داروهای دیابت، حذف یا تأخیر در یک وعده غذایی، ورزش بیش از حد، نوشیدن بیش از حد الکل، یا عوامل دیگر ایجاد شود.

شایع ترین علائم قند خون بالا (هیپرگلیسمی)

ممکن است هیچ علامتی وجود نداشته باشد و هر فرد ممکن است علائم متفاوتی را تجربه کند. علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کاهش وزن سریع و بدون دلیل
  • احساس بیماری
  • تشنگی شدید
  • افزایش ادرار
  • استفراغ
  • خستگی شدید
  • تاری دید
  • غش کردن

شایع ترین علائم قند خون پایین (هیپوگلیسمی)

هر فردی ممکن است علائم متفاوتی را تجربه کند. علائم ممکن است شامل موارد زیر می باشد:

  1. گرسنگی
  2. خستگی
  3. لرزش بدن یا اندام ها
  4. سردرد
  5. گیجی و سرگیجه
  6. بدخلقی یا تغییرات رفتاری ناگهانی
  7. تعریق
  8. ضربان قلب تند
  9. رنگ پوست کم رنگ
  10. گاهی اوقات هیچ یک از این علائم هشداردهنده قبل از اینکه فرد هوشیاری خود را به دلیل پایین بودن گلوکز خون از دست بدهد ظاهر نمی شود. از دست دادن توانایی تشخیص قند خون پایین، ناآگاهی هیپوگلیسمی نامیده می شود.

پرسش و پاسخ در مورد خرید دستگاه اندازه گیری قند خون یا خرید گلوکومتر:

1- بهترین دستگاه قندخون چه برندی است؟

برند های خوبی در بازار موجود است ولی بهترین دستگاه قندخون، برند اکیوچک است.

2- برای خرید دستگاه تست قند خون، باید حضوری به شما مراجعه کنیم؟

خیر، خرید دستگاه تست قند خون بصورت اینترنتی نیز انجام می شود و با پیک برای شما ارسال می گردد.

3- خرید دستگاه گلوکومتر برای چه بیمارانی مفید و ضروری است؟

خرید دستگاه گلوکومتر برای بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند و یا در معرض ابتلا به بیماری قند خون هستند بسیار ضروری و لازم است.

4- قیمت بهترین دستگاه اندازه گیری قند خون، چقدر است؟

قیمت بهترین دستگاه اندازه گیری قند خون، حدود 500 هزار تومان است.

5- برای خرید گلوکومتر، از شهرستان هم می توانیم اقدام کنیم؟

شما می توانید برای خرید گلوکومتر با ماهک مدیکال تماس بگیرید و پس از ثبت سفارش، در هر کجای کشور حضور داشته باشید از طریق پست برایتان ارسال می گردد.

6- قیمت دستگاه قند خون خانگی، چقدر است؟

قیمت دستگاه قند خون خانگی،حدود 400 تا 500 هزار تومان است.

7- کار کردن با دستگاه اندازه گیری قند خون خانگی، سخت و پیچیده است؟

خیر، دستگاه اندازه گیری قند خون خانگی بسیار ساده است و با یکبار آموزش به شما، به راحتی می توانید انجام دهید.

8- دقیق ترین دستگاه تست قند خون، چه دستگاهیه؟

دقیق ترین دستگاه تست قند خون، دستگاه قندخون اکیوچک است.

9- بهترين دستگاه تست قند خون، چه برندی است؟

بهترين دستگاه تست قند خون، دستگاه قندخون اکیوچک است.

10- انجام تست قند خون با دستگاه گلوکومتر، دقیق است؟

تست قند خون با دستگاه قند خون خانگی، دقیق است ولی نه به اندازه ی آزمایشگاه. اندازه گیری قندخون در آزمایشگاه بصورت روزی چند بار تقریبأ غیرممکن است.

11- بهترین دستگاه دیابت سنج چه دستگاه هایی هستند؟

بهترین و ساده ترین دستگاه های دیابت سنج، دستگاه اندازه گیری قند خون خانگی است.

12- دقیق ترین دستگاه قند خون چه دستگاه گلوکومتری است؟

دقیق ترین دستگاه قند خون، دستگاه قندخون اکییوچک است.

13- برای خرید دستگاه تست قند خون باید بصورت حضوری اقدام کنیم یا خرید آنلاین هم می توانیم انجام دهیم؟

خرید دستگاه تست قند خون هم بصورت حضوری است و هم بصورت اینترنتی

14- بهترین دستگاه قند خون موجود در بازار چه دستگاهی است؟

بهترین دستگاه قند خون موجود در بازار دستگاه تست قندخون اکییوچک است.

15- چرا خرید دستگاه قند خون یا همان گلوکومتر برای هر فرد دیابتی لازم است؟

فرد با کمک دستگاه گلوکومتر در طول شبانه روز میزان قند خون خود را چک می کند و در صورت لزوم اقدامات درمانی را انجام می دهد.

16- چطور قند خون خود را با دستگاه گلوکومتر چک کنیم؟

پس از خرید دستگاه قند خون، قطره خونی که با سوزن زدن روی یکی از انگشتان دست فراهم می کنید را روی نوار قند خون قرار داده و دستگاه پس از چند ثانیه میزان قند خون را به شما نمایش می دهد.

17- میزان قند خون طبیعی با دستگاه گلوکومتر چقدر است؟

اگر چک قند خون را ناشتا انجام بدیم، باید بین 70 تا 100 میلی گرم در دسی لیتر باشد و اگر بصورت تصادفی و در طی روز قند خون را با دستگاه قند خون چک کنیم، نتیجه طبیعی بستگی به آخرین مصرف مواد غذایی شما دارد ولی بیشتر اوقات باید 125 میلی گرم در دسی لیتر و کمتر از آن باشد.

18- آیا می توان روزانه از دستگاه قند خون استفاده کرد؟

استفاده از دستگاه قند خون در منزل هیچ محدودیتی ندارد و شما می توانید هر دو ساعت نیز در صورت لزوم، از دستگاه قند خون استفاده کنید. چک قند خون و استفاده از گلوکومتر بستگی به نوع بیماری دیابت شما و میزان سطح قند خون شما دارد.

19- سطح قند خون طبیعی بر اساس سن چقدر است؟

میزان قند خون طبیعی در بزرگسالان از 90 تا 130 میلی گرم در دسی لیتر است. میزان قند خون طبیعی برای کودکان با سن 13 تا 19 سال حدود 90 تا 180 میلی گرم در دسی لیتر است. میزان قند خون طبیعی در کودکان 6 تا 12 سال حدود 100 تا 180 میلی گرم در دسی لیتر است.

20- برای کودکان 10 ساله باید دستگاه قند خون مخصوص تهیه کنیم؟

برای خرید دستگاه قند خون هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان، محدودیتی وجود ندارد و می توانید با کمک یک دستگاه گلوکومتر، از هر دو سن، قند خون چک کنید.

21- عیب اصلی استفاده از دستگاه قند خون خانگی چیست؟

دستگاه گلوکومتر مانند هر وسیله ی پزشکی دیگر ممکن است تحت تآثیر یک سری عامل قرار گیرد و نتایج قابل اطمینانی را ارائه ندهد و برای همین منظور است همیشه توصیه می شود که نحوه کار با دستگاه های قند خون را کامل بدانید و استانداردها را اجرا کنید. به عموان مثال اگر قبل از استفاده از گلوکومتر حتمآ دستگاه را روی میلی گرم در دسی لیتر بگذارید و کدهای دستگاه با نوارهای تست قند خون، یکی باشد. دوم اینکه حین ضدعفونی کردن نوک انگشتان سعی کنید الکل و مواد ضدعفونی به مقدار لازم استفاده کنید تا در اندازه گیری میزان قند خون خلل و خطایی ایجاد نشود.

22- پنج علامت قند خون بالا چیست؟

افزایش تشنگی و خشکی دهان، تکرر ادرار، خستگی، تاری دید، کاهش وزن ناخواسته

23- آیا خوردن قهوه در میزان قند خون تآثیر دارد؟

برخی مطالعات نشان داده است که خوردن قهوه چه کافئین دار و بدون کافئین خطر ابتلاء به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

24- قیمت دستگاه تست قند خون مناسب برای منزل چقدر است؟

قیمت دستگاه تست قند از 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان برای مصارف خانگی می باشد.

25- بهترین دستگاه قند خون خانگی چه مدلی است؟

بهترین دستگاه قند خون خانگی، دستگاه اکیوچک می باشد.

26- برای خرید دستگاه قندخون نیاز به مراجعه حضوری است؟

خیر، خرید دستگاه قندخون هم بصورت اینترنتی و هم حضوری امکان پذیر است.

27- آیا افرادی که به دیابت مبتلا نیستند نیز می توانند از دستگاه قند خون استفاده کنند؟

بله، استفاده از دستگاه تست قند خون برای هیچ فردی منع استفاده ندارد و هر فردی می تواند با خرید دستگاه قند خون برای منزل، از میزان قند خون خود مطلع شود.

28- بدون استفاده از دستگاه تست قند خون نیز می توان قند خون خود را اندازه گیری کنیم؟

با استفاده از ادرار نیز می توان میزان قند خون و دیابت را در فرد تشخیص داد. در این روش از نوار تست قند مخصوص ادرار استفاده می کنند و اگر قند در ادرار از مقدار طبیعی بالاتر باشد، یعنی فرد مبتلا به دیابت یا در معرض خطر ابتلا به دیابت است و باید آزمایش های دیگر از جمله اندازه گیری مقدار HBA1C را انجام دهد.

29- مقدار طبیعی HBA1C چقدر است؟

برای افراد سالم، محدوده ی طبیعی سطح هموگلوبین A1C بین 4 تا 6/5 درصد است و اگر بالاتر و یا پائین تر از این مقدار باشد باید با پزشک خود مشورت کنید. سطح HBA1C در محدوده ی 5/7 تا 6/4 درصد به این معنی است که شما پیش دیابت دارید و شانس ابتلاء شما به بیماری دیابت بالاست و اگر میانگین سطوح هموگلوبین A1C 6/5 درصد به بالا باشد یعنی شما دیابت دارید.

30- اعداد روی مانیتور گلوکومتر به چه معناست؟

وقتی با استفاده از لانست، نوک انگشت را سوراخ کرده و یک قطره خون به روی نوار تست قند خون میریزید، بعد از چند ثانیه میزان سطح گلوکز در خون شما بر روی مانیتور دستگاه قند تست قند خون نمایان می شود. سطح قند خون با میلی گرم در دسی لیتر اندازه گیری می شود. این عدد به شما می گوید که قند خون هدف برای افراد دیابتی 80 تا 130  میلی گرم در دسی لیتر ناشتا یا قبل از غذا و همچنین کمتر از 180 میلی گرم در دسی لیتر، یک تا دو ساعت بعد از شروع غذا است.

31- قند خون طبیعی بعد از خوردن غذا چقدر است؟

سطح قند خون سالم پس از حداقل 8 ساعت غذا نخوردن (ناشتا) کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر (mg/dl) است. میزام قند خون 2 ساعت پس از خوردن غذا کمتر از 140 میلی گرم در دسی لیتر است. میزان قند خون در طول روز، درست قبل از غذا به پائین ترین حد خود می رسد.

سخن پایانی

برای خرید بهترین دستگاه قند خون موجود در بازار و بهترین دستگاه قند خون خانگی و دقیق ترین دستگاه قند خون و خرید دستگاه اندازه گیری قند خون و همچنین استعلام و قیمت تست قند خون انواع مدل های دستگاه گلوکومتر، می توانید با ما در تماس باشید.

در صورتی که به بیماری دیابت مبتلا هستید و یا در منزلتان شخصی به بیماری دیابت مبتلا است و قصد خرید دستگاه قندخون و خرید دقیق ترین دستگاه تست قند خون و دستگاه اندازه گیری قند خون خانگی و یا بهترين دستگاه تست قند خون را دارید می توانید با ماهک مدیکال تماس بگیرید که شماره تماس های ۰۲۱۶۵۸۶۲۰۱۶ و ۰۹۱۲۶۸۲۳۰۷۰ متعلق به ماهک مدیکال هستند و با اولین تماس بهترین دستگاه گلوکومتر خود را تحویل بگیرید.

دیدگاه (4)

  • امینی پاسخ

    سلام، نوار تست قند خون هم موجود دارید؟

    18 دی 1402 در 10:57 ق.ظ
  • هما پاسخ

    قیمت تست قند خون ۵۰ عددی چقدر است؟

    22 اسفند 1402 در 10:46 ق.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      قیمت تست قند خون بستگی به نوع و برند تست قند خون داره، لطفآ با پشتیبانی ماهک مدیکال تماس بگیرید تا شما را راهنمائی کنند.

      23 اسفند 1402 در 9:42 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

has been added to your cart.
پرداخت