خرید دستگاه فشار خون 1403

دستگاه فشار خون یا دستگاه فشارسنج خون و قیمت خرید بهترین برند دستگاه فشار خون و قیمت دستگاه فشار خون سخنگو با قیمت ارزان

خرید دستگاه فشار خون یا همان دستگاه فشار سنج خون و قیمت بهترین دستگاه فشار خون در تجهیزات پزشکی ماهک مدیکال با انواع مختلف دستگاه فشار خون مانند امرون، بیورر، گلامور، زنیت مد همراه با گارانتی معتبر موجود می باشد. وجود دستگاه فشار خون در منزل این اطمینان خاطر را به بیماران قلبی تنفسی و افراد مبتلا به هیپرتانسیون می دهد تا هر لحظه که بخواهد فشار خون خود را چک کرده و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهد.

خرید دستگاه فشارخون

دستگاه فشارسنج خون یا دستگاه فشار خون چیست؟

دستگاه فشارخون یا همان دستگاه فشار سنج خون وسیله ای است که برای اندازه گیری فشارخون مورد استفاده قرار می گیرد. متاسفانه، امروزه با گسترش بیماری های قلبی عروقی، خرید دستگاه فشار خون تقریبآ برای اکثریت منازل، لازم و ضروری است.

دستگاه فشارسنج خون یا همان دستگاه فشارخون، دستگاهی است که برای اندازه گیری فشار خون افراد مورد استفاده قرار می گیرد و از یک کاف بادی و یک مانیتور جیوه ای یا عقربه ای یا دیجیتالی تشکیل شده است.

با خرید دستگاه فشار خون دیجیتالی، بیماران مبتلا به فشارخون بالا می توانند هر لحظه میزان فشار خون را کنترل کنند و در صورت بالا بودن فشار خون، آن را با پزشک معالج خود در میان گذاشته و برای درمان اقدام کنند. با بستن کاف دستگاه فشارسنج خون، فرد می تواند با فشار دادن دکمه ی  start که بر روی دستکاه فشارخون دیجیتالی قرار دارد، در کمتر از چند ثانیه از میزان فشار خون خود مطلع شود.

دستگاه فشارخون دیجیتالی، میزان فشار خون سیستول و دیاستول و همچنین میزان ضربان قلب در دقیقه را برروی مانیتور خود به نمایش می گذارد. عدد بزرگتر یا همان سیستول، میزان فشاری است که در شریان ها وجود دارد، چون قلب در طی هر ضربان، خون را به بیرون پمپاژ می کند و به این فشار خون سیستولیک می گویند. عدد پائین تر که بر روی مانیتور دستگاه فشارخون دیجیتالی ظاهر می شود، فشاری است که قلب قبل از ضربان بعدی و در حالت آرامش دارد.

وجود دستگاه فشارسنج یا همان دستگاه فشار خون در منزل، این اطمینان خاطر را به افراد خانواده یا فرد بیمار در خانواده، می دهد که در هر لحظه بخواهند، فشار خون خود را چک کرده و در صورت لزوم به نزدیکترین مراکز درمانی، مراجعه کنند تا از عوارض خطرناک بالا بودن فشار خون، در امان باشند.

دستگاه فشارسنج خون

خرید دستگاه فشار خون

روش دقیق بستن کاف فشار خون بازویی چگونه است؟

کاف دستگاه فشار خون را دور بازو قرار دهید و آن را محکم کنید. توجه داشته باشید که کاف فشار خون را نه خیلی محکم کنید و نه خیلی شُل. کاف دستگاه فشار خون را یک تا دو سانتی متر بالاتر از خط آرنج قرار دهید و ببندید. توجه داشته باشید اگر کاف فشار خون روی خط آرنج قرار گیرد و در جای مناسب خود قرار نگیرد، ممکن است موجب کاذب شدن مقدار فشار خون شود. توجه داشته باشید که کاف دستگاه فشار خون نباید خیلی بالاتر و یا پائینتر از خط آرنج قرار گیرد.

پس از بسته شدن کاف دستگاه فشار خون دیجیتالی، دکمه ی استارت را فشار داده و میزان فشار خون سیستول و دیاستول خود را بسنجید و ثبت کنید. البته حتمآ توجه داشته باشید که اندازه کاف بازویی دستگاه فشار خون با اندازه دور باوزی شما را کاملآ متناسب باشد.

دستگاه فشار خون دیجیتالی چگونه فشار خون افراد را اندازه گیری می کند؟

بعد از بستن کاف دستگاه فشار خون دیجیتالی به دور بازوی فرد، با فشار دادن دکمه استارت، دستگاه فشار خون دیجیتالی شروع به پُر کردن کاف بازویی می کند و با پُر شدن کاف بازویی، جریان خون در سرخرگ بازویی یا همان شریان براکیال (شریان براکیال در قسمت داخلی بازو قرار دارد)، متوقف می شود.

وقتی که کاف پُر از هوا است، با فار به شریان براکیال، جریان خون را در شریان قطع می کند و با خالی کردن اتوماتیک دستگاه و کاف فشار خون از هوا، خون دوباره شروع به جریان می کند و ائلین ضربان قلبی که در شریان سرخرگی توسط دستگاه فشار خون دیجیتالی حس می شود، فشار خون سیستول است و آخرین و ضعیف ترین ضربان قلبی که توسط دستگاه فشار خون ثبت می شود، فشار خون دیاستول است.

این لرزش های تشخیصی که حین تخلیه دستگاه فشار خون و کاف فشار خون اتفاق می افتد، توسط دستگاه فشار خون دیجیتالی ثبت می گردد و فشار خون سیستول و دیاستول را بدست می آورد و روی مانیتور خود ثبت می کند. این لرزش های ایجاد شده در واقع در دیواره شریان براکیال اتفاق می افتد و حاصل قطع جریان خون مقطعی حاصل از فشار ایجاد شده توسط کاف فشار خون میباشد.

وقتی که کاف فشار خون از هوا خالی می شود، خون در شریان مجددآ راه می افتد و همین راه افتادن مجدد جریان خون در شریان براکیال، سبب ایجاد لرزشی در دیواره شریان می شود که دستگاه فشار خون آن را ثبت می کند و به عنوان فشار خون سیستول، در مانیتور خود نمایان می کند. دستگاه فشار خون در طی کنترل فشار خون، آخرین لرزش دیواره شریان را نیز ثبت می کند و به آن فشار خون دیاستول می گویند. فشار خون دیاستول، میزان فشار خون در حالت آرامش قلب و پیش از ضربان قلب بعدی ثبت می گردد.

نحوه اندازه گیری دقیق فشارخون با دستگاه فشارسنج دیجیتالی:

انواع دستگاه فشارخون

  1. فشارسنج عقربه ای: این نواع فشارسنج ها، از یک پمپ دستی تشکیل شده اند به همراه یک گیج عقربه ای، که با اعمال فشار روی پمپ دستی، کاف دستگاه فشارخون که روی بازو فیکس می شود، پر شده و عقربه شروع به حرکت کردن می کند و با یک گوشی پزشکی می توان میزان فشار خون سیستول و یا دیاستول را سمع کرد. در واقع پس از پر شدن کاف بازویی فشار سنج، اپراتور شروع به شل کردن پیچ تعبیه شده در کنار پمپ دستی می کند و هوا کم کم از داخل کاف فشار سنج خارج شده و با سمع روی شریان رادیال، میزان فشار خون فرد اندازه گیری می شود. میزان فشارخون را بر حسب میلیمتر جیوه یادداشت می کنند. فشار خون سیستول با شنیدن اولین صدا های پیوسته شناسایی می شود و فشار خون دیاستول، در لحظه ناپدید شدن صدا، مشخص می گردد.
  2. فشارسنج جیوه ای: دستگاه فشارخون جیوه ای، از یک ستون مندرج که حاوی جیوه است، تشکیل شده است که با فشار دادن پمپ دستی، کاف فشار خون بازو شروع به پر شدن می کند و جیوه در ستون مندرج شروع به بالا رفتن خواهد کرد. پس از اینکه کاف فشارسنج پر از هوا شد با خالی کردن پیچ تعبیه شده در کنار پمپ دستی، هوا خارج شده و ستون جیوه ای شروع به پایین آمدن خواهد کرد. توجه داشته باشید با سمع شریان از روی پوست توسط گوشی پزشکی می توانید فشار خون بیمار را ثبت کنید.
  3. فشارسنج دیجیتالی: دستگاه فشارخون دیجیتالی کاملترین نوع دستگاه فشارسنج خون است که خود بیمار نیز به تنهایی می تواند فشار خون خود را چک کند و نیاز به نفر دوم ندارد. اندازه گیری فشار خون با این نوع دستگاه ها بسیار آسان است و به جای پمپ دستی و پیچ تخلبه هوای کاف فشار سنج، از پمپ اتوماتیک الکترونیکی برای پر و خالی کردن کاف استفاده شده است.
    دستگاه فشارسنج خون دیجیتالی نیاز به آموزش ندارد و با فشار داد یک دکمه، پمپ دستگاه شروع به پر کردن کاف فشار خون می کند و پس از کمتر از یک دقیقه، میزان فشار خون سیستول و دیاستول را بر روی مانیتور کوچک خود، ثبت می کند.از این دستگاه در محیط پر سر و صدا نیز استفاده می شود زیرا نیاز به سمع و شنیدن از طریق گوشی پزشکی، نیست. لازم به ذگر است که دستگا های فشار خون دیجیتال، میزان ضربان قلب را نیز ثبت کرده و روی مانیتور، قابل مشاهده است. امروزه به دلیل راحتی در انجام گرفتن فشار خون، خرید دستگاه فشار خون دیجیتال، بیشتر انجام می شود.

منظور از کنترل فشار خون و پایش فشار خون توسط دستگاه فشارخون دیجیتالی یا عقربه ای در منزل چیست؟

یکی از وسایلی که وجود آن در منزل برای اکثریت افراد جامعه مفید است، دستگاه فشارخون دیجیتالی یا دستگاه فشارسنج خون عقربه ای است. پایش فشار خون در منزل، روشی برای اندازه گیری فشار خون به صورت مداوم و 24 ساعته است. با خرید دستگاه فشار خون دیجیتالی در منزل می توانید مقدار فشار خون خود را اندازه گیری کنید و آن را یادداشت کنید. این داده ها به پزشک شما کمک می کند تصویر دقیق تری از شرایط قلبی و عروقی شما داشته باشد.

به مدت یک هفته و در ساعت های مختلف شبانه روز، سنجش فشار خون خود را با کمک دستگاه فشارسنج خون انجام دهید و آن را یادداشت کنید. اعدادی را که با کمک دستگاه فشار خون دیجیتالی ثبت کرده اید را به رویت پزشک خودتان برسانید و در صورت بالا بودن فشار خون ما، پزشک برای درمان داروئی شما اقدام می کند.

امروزه و با پیشرفت علم، بسیاری از افراد جامعه، برای کنترل فشار خون دیگر به مراکز بهداشتی و بیمارستان ها مراجعه نمی کنند و با خرید دستگاه فشارخون دیجیتالی یا عقربه ای، به سنجش و پایش میزان فشار خون خودشان می پردازند. برای اندازه گیری میزان فشار خون افراد در منزل، فقط به یک دستگاه فشارسنج خون دیجیتالی نیاز دارید تا هر لحظه از شبانه روز به میزان فشار خون خود، دست پیدا کنید و مطلع شوید.

توجه داشته باشید هنگام خرید دستگاه فشارخون دیجیتالی، کافی را انتخاب کنید که به اندازه بازوی شما باشد. کوچک بودن و مناسب نبودن اندازه کاف دستگاه فشارخون سبب می شود که فشارخون شما کاذب و غلط اندازه گیری شود. برای این کار ابتدا میزان بازوی خود را اندازه گیری کنید و سپس کاف دستگاه فشارسنجی را که متناسب با اندازه بازوی شماست را انتخاب کنید.

چرا دستگاه فشارخون دیجیتال محبوبیت بیشتری نسبت به دستگاه های فشارسنج خون عقربه ای، در جامعه دارند؟

آمار استفاده از دستگاه فشارخون دیجیتالی در جامعه بسیار بیشتر از دستگاه های عقربه ای و جیوه ای است زیرا کاربرد استفاده از آنها بسیار ساده است. فرد با بستن کاف برروی بازوی خود، دکمه شروع و start را فشار می دهد و در کمتر از یک دقیقه، میزان فشارخون بیمار برروی مانیتور نمایان می شود.

در استفاده از دستگاه فشارخون دیجیتالی، نیاز به حضور نفر دیگری نیست ولی در دستگاه های فشارسنج خون عقربه ای و جیوه ای، باید یک شخص دیگر به عنوان کاربر که متخصص این کار هم هست و می تواند از دستگاه فشارخون عقربه ای و دیجیتالی استفاده کند، حتمآ حضور داشته باشد ولی در اندازه گیری فشار خون با دستگاه فشارخون دیجیتالی نیاز به حضور شخص دیگری نیست و فرد به تنهایی و در هر لحظه از شبانه روز می تواند فشار خون خود را چک کند.

دستگاه فشارخون دیجیتالی برای افراد ناشنوا نیز مناسب است زیرا نیازی به گوش دادن ضربان قلب از طریق گوشی پزشکی نیست و دستگاه به صورت اتوماتیک و بدون دخالت کاربر، میزان فشار خون را بر روی مانیتور ثبت می کند ولی در دستگاه های فشارخون عقربه ای و جیوه ای، باید صدای ضربان قلب را از طریق گوشی پزشکی برروی شریان براکیال سمع کنیم تا میزان فشار خون سیستول و دیاستول را ثبت کنیم. برای همین منظور است که پیشنهاد می کنیم با خرید دستگاه فشارخون دیجیتالی می توانید براحتی و بدون هیچ محدودیتی میزان فشار خون خود را چک کنید.

دستگاه فشارخون دیجیتالی، برای افراد نابینا نیز کاربرد دارد و فرد نابینا می تواند با خرید دستگاه فشارخون دیجیتالی سخنگو، به تنهایی میزان فشار خون خود را در منزل اندازه گیری کند و میزان را از طریق دستگاه فشارسنج سخنگو، بشنود ولی استفاده از دستگاه فشارسنج عقربه ای و جیوه ای برای فرد نابینا غیرممکن است مگر اینکه پای شخص و کاربر دیگری وسط باشد.

برای خرید دستگاه فشار خون دیجیتالی، چگونه یک کاف مناسب برای بازوی خود را انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین وسایلی که در استفاده از دستگاه فشار خون و سنجش فشار خون دقیق مؤثر است، انتخاب یک  کاف فشار خون مناسب برای هر فرد است. در واقع میشه گفت اگر فردی بهترین دستگاه فشار خون را تهیه کند ولی کاف آن دستگاه متناسب با اندازه بازوی فرد نباشد، میزان فشار خونی که ثبت می شود، دقیق نیست و با خطاء مواجهه است.

اگر کاف فشار خون خیلی بزرگ یا کوچک باشد، ممکن است خطاهایی در اندازه گیری فشار خون فرد رخ دهد و فشار خونی که بدست می آید، کاذب است. بنابراین می توان گفت که تمام دستگاه های فشارخون دیجیتالی بازویی، با کاف های خاصی طراحی شده اند و اندازه ی آنها با دور بازوی شخص کاملآ مناسب و متناسب باشد.

اندازه کاف فشار خون بازویی در دستگاه فشار خون به چهار اندازه ی کوچک، معمولی، بزرگ و بسیار بزرگ، تقشیم شده است. اگر دور بازوی فردی از 20 تا 25 سانتی متر باشد نیاز به کاف فشارخون کوچک دارد. اگر اندازه ی دور بازوی فردی بین 25 تا 32 سانتی متر باشد، این فرد نیازمند دستگاه فشار خون با کاف فشارخون معمولی است.

اگر فردی قصد خرید دستگاه فشار خون دیجیتالی را دارد و اندازه ی دور بازوی وی بین 32 تا 40 سانتی متر باشد، این شخص باید کاف فشار خون بزرگ را انتخاب کند و اگر اندازه دور بازوی فردی از 40 تا 55 سانتی باشد، باید کاف فشارخونی با سایز خیلی بزرگ یا x-large انتخاب کند تا میزان فشارخون خود را با اندازه های دقیقی اندازه گیری و ثبت کند.

طبق استانداردهای آمریکا، اگرچه ممکن است استفاده از دستگاه های فشارخون مُچی برای سنجش فشار خون، دقیق باشد ولی همیشه توصیه می کنند که از دستگاه فشار خون بازویی و با کاف بازویی استفاده کنند. خرید دستگاه فشارخون با کاف بازویی بسیار بهتر از کاف مُچی است و میزان فشار خون سیستول و دیاستول فرد نیز با دستگاه فشار خون دیجیتالی بازویی، دقیق تر اندازه گیری می شود.

هر چند وقت یکبار باید فشارخون خود را با استفاده از دستگاه فشارخون خانگی چک کنیم؟

استفاده از دستگاه فشارسنج خون و کنترل فشارخون در منزل، محدودیتی ندارد و هر وقت که خواستید می توانید در منزل و بدون مراجعه به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، از میزان فشارخون خود مطلع شوید. البته به این نکته نیز توجه داشته باید که فاصله کنترل فشارخون در منزل حداقل 5 دقیقه باشد زیرا چک کردن فشارخون در هر دقیقه، سبب می شود عدد ثبت شده روی مانیتور دستگاه فشارخون کاذب باشد.

برای اطمینان از میزان فاصله بین چک کردن فشار خون خود، با پزشکتان مشورت کنید زیرا این فاصله در هر فرد متفاوت است. بیماری های قلبی انواع متفاوت دارند و بسته به نوع بیماری قلبی و نوع بیماری فشارخون، باید با پزشکتان مشورت کنید که در شبانه روز چند بار از دستگاه فشارخون خانگی همراه خود استفاده کنید و فشار خون خود را یادداشت کنید.

فردی ممکن است در شبانه روز نیاز به کنترل 3 بار فشارخون داشته باشد و فردی نیز ممکن است نیاز به کنترل هر یکساعت فشار خون داشته باشد یعنی حدود 24 بار در شبانه روز. در بخش های مراقبت های ویژه، هر 10 دقیقه یکبار نیز ممکن است فشارخون بیمار را مورد پایش قرار داده و اقدامات اورژانسی را انجام دهند.

اگر فرد در منزل با استفاده از دستگاه فشار سنج خون، فشار خون را چک کرد و فشارخون فرد بالا بود، باید چکار کند؟

اگر فرد پس از کنترل فشار خون خود، با عدد بالایی از فشار خون مواجهه شد، سریعآ باید با پزشک خود تماس بگیرد و اقداماتی را که پزشک توصیه می کند را اجرا کند. اگر فرد اقداماتی را پزشک در مانی خودش، به او ابلاغ کرد، انجام داد و فشار خونش کنترل نشد، احتمال دارد نیاز به  بستری در بیمارستان داشته باشد. البته تمامی این اقدامات بسته به شرایط بیمار و نظر تیم مراقبت های بهداشتی فرد دارد.

بهترین برند دستگاه فشارخون

چه موقع میگوئیم فرد فشارخون بالا دارد؟

برای بیان میزان فشارخون، دو عدد گفته می‌شود که براساس واحد میلی‌متر جیوه (mm Hg) می‌باشد. فشارخون یک فرد جوان سالم در هنگام استراحت نباید بیشتر از 120 روی 80 میلی متر جیوه باشد یعنی 12 روی 8. بطور کلی وقتی می‌گویند یک نفر دارای فشار خون بالا می‌باشد که دائماً فشار خون او حتی در هنگام استراحت هم بالاتر از 140 روی 90 باشد یعنی بالای 14 روی 9.

نحوه کنترل فشارخون بالا طبق گفته استانداردهای آمریکا و FDA:

  • Treatment of high blood pressure often starts with lifestyle changes, including decreasing salt in your  diet, losing weight if necessary, stopping smoking, cutting down on alcohol use, and regular exercise
  • In addition to lifestyle changes, medications are often used to lower blood pressure. There are several types of medications that treat high blood pressure with each type of medication having benefits and risks that should be carefully weighed by you and your health care provider. Most people take more than one medication in order to bring their blood pressure down to their treatment goal
  • Your blood pressure medication should begin to work within days. However, because high blood pressure is a long-lasting medical condition that often has little or no symptoms, remembering to take your medications can be a challenge. Combination medicines, long-acting or once-a-day medications, may be used to decrease the burden of taking numerous medications and help ensure medications regularly. Once started, the medication should be used until your doctor tells you to stop

علائم فشارخون بالا

هیپرتانسیون معمولاً باعث بروز علایم نمی‌شود اما اگر فشار خون خیلی بالا باشد ممکن است سردرد، سرگیجه یا تاری دید ایجاد شود. بااینحال معمولاً تنها علامت‌هایی که ایجاد می‌شوند بر اثر وجود صدماتی است که فشار خون باعث شده است. تا زمانی که این علایم ایجاد شوند و فشار خون بالا خود را نشان بدهد، صدمات غیر قابل برگشتی به شریان‌ها و اعضاء بدن وارد شده است.به فشار خون بالا گاهی اوقات قاتل ساکت (Silent killer) گفته می‌شود زیرا افراد ممکن است بدون اینکه متوجه آن شوند دچار سکته‌های مغزی یا سکته‌های قلبی مرگبار بشوند.

در طی ۲۰ سال اخیر، با توجه به آموزش های بهداشتی که به مردم داده شده است، بسیاری از مردم اکنون از وجود بیماری فشار خون بالا در خودشان در مراحل اولیه و قبل از بروز علایم با اطلاع هستند. تشخیص زودرس و به موقع فشار خون بالا و درمان مناسب آن باعث شده است که به میزان زیادی از بروز سکته‌های قلبی و سکته‌های مغزی کاسته شود.

راهنمای انتخاب دستگاه فشارخون خانگی

  • برای انتخاب یک دستگاه فشارسنج خون، حتمآ از یک فرد متخصص در زمینه ی تجهیزات پزشکی یا از پزشکتان کمک بگیرید. انتخاب دستگاه فشارخون مناسب، بسیار مهم است و به شما کمک می کند تا میزان دقیق فشارخون خود را یادداشت کرده و قرص هایی که برای کنترل فشارخون بالا پزشکتان برای شما نسخه کرده است را با اطمینان کامل استفاده و مصرف کنید.
  • برای انتخاب دستگاه فشارخون خانگی، برند دستگاه بسیار مهم است زیرا جنس و کیفیت دستگاه فشار سنج خون، در بررسی دقیق میزان فشارخون شما کمک شایانی می کند. برای انتخاب برند دستگاه فشارخون حتمآ از کارشناس تجهیزات پزشکی کمک بخواهید.
  • مورد دیگر در انتخاب دستگاه فشار خون خانگی، کاف دستگاه فشارخون است. دستگاه فشارخونی تهیه کنید که کاف بازویی داشته باشد نه کاف مچی. بهترین دستگاه های فشارخون، دارای کاف بازویی هستند.
  • یکی از مواردی که در خرید دستگاه فشارخون بسیار مهم است اینست که دستگاه فشارخونی تهیه کنید که حتمآ مورد تآئید FDA و یا CE باشد. این موارد استانداردهای جهانی تجهیزات پزشکی هستند.
  • اگر برای خرید دستگاه فشار خون خانگی اقدام کردید، دستگاه فشارسنجی را تهیه کنید که کاف بازویی آن حتمآ اندازه بازوی شما باشد. اگر بازوی شما بزرگ است باید کاف فشار خون بزرگ تهیه کنید و اگر قطر بازوی شما، بزرگ نیست، باید از کاف فشار خونی استفاده کنید که برای شما مناسب باشد.
  • پس از خرید دستگاه فشار خون، هر 2 سال یکبار دستاه فشار سنج را برای بازدیدهای دوره ای به کارشناس تجهیزات پزشکی، نشان دهید. کارشناس تجهیزات پزشکی، دستگاه فشارخون شما را چک می کند و آن را برای استفاده مجدد به شما باز خواهد گردانید.

چگونه می توانیم فشار خون خود را کاهش دهیم؟

با تغییرات سبک زندگی خود می توانیم فشار خون خود را کنترل کنیم و از بالا رفتن آن جلوگیری کنیم. برای کاهش فشار خون باید:

  1. مقدار نمکی که می خورید را کاهش داده و هنگام غذا یا میوه خوردن، از پاشیدن نمک بیش از حد جلوگیری کنید.
  2. عدم مصرف الکل: توجه داشته باشید که خوردن الکل علاوه بر اینکه عوارض زیادی برای کبد و دستگاه گوارش دارد، سبب افزایش فشار خون و هیپرتانسیون نیز می شود.
  3. اگر اضافه وزن دارید، حتمآ وزن خود را کاهش دهید. بالا بودن فشار خون و هیپرتانسیون علاوه بر اینکه سبب کمردردهای مزمن و مشکلات دیسک و ستون فقرات می شود، سبب ایجاد مشکلات جدی قلب و عروق و بالا رفتن فشار خون می شود. تحقیقات نشان داده است که پائین آوردن وزن بدن، نقش بسزایی در کاهش فشار خون دارد.
  4. ورزش کردن منظم در کنترل و حتی کاهش فشارخون بسیار مؤثر است و برای همین توصیه می شود افراد روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنند.
  5. ترک سیگار و دخانیات در کاهش فشارخون مؤثر است. استفاده از مواد دخانیات و سیگار سبب افزایش بیماری های قلبی و تنفسی می شود.

روش صحیح اندازه گیری فشارخون با کمک دستگاه فشارسنج خون

بسیاری از افراد هستند که دستگاه فشارخون خانگی دارند ولی متاسفانه نحوه صحیح اندازه گیری فشارخون را نمیدانند و فشار خونی که دستگاه به آنها نمایش می دهد، فشارخون کاذب است، برای همین منظور می خواهیم روش صحیح اندازه گیری فشارخون را به شما آموزش دهیم:

  • سی دقیقه قبل از اندازه گیری فشارخون، چیزی نخورید و ننوشید.
  • قبل از استفاده از دستگاه فشارخون و اندازه گیری فشارخون خود حتمآ مثانه خود را خالی کنید. پُر بودن مثانه در میزان فشارخون کاذب تآثیر دارد.
  • حداقل پنج دقیقه قبل از انجام کنترل فشار خون خود، روی یک صندلی راحت بنشینید.
  • هر دو پای خود را صاف روی زمین قرار دهید و از خم شدن پاها خودداری کنید.
  • بازویی را که می خواهید کاف فشارخون را روی آن ببندید را روی میز قرار دهید. توجه داشته باشید که حین کنترل فشارخون با دستگاه فشار سنج خون، باید دست پائین قلب قرار گیرد.
  • کاف فشار خون را محکم روی بازو خود ببندید ولی توجه داشته باشید که کاف خیلی سفت بسته نشود.
  • هنگام بستن کاف فشارخون خود، توجه داشته باشید که کاف حتمآ باید روی پوست قرار گیرد نه لباس شما.
  • حین اندازه گیری فشار خون با دستگاه فشارسنج خون، سکوت کنید و صحبت نکنید.
  • حین اندازه گیری فشار خون، دست خود را تکان ندهید.

پرسش و پاسخ در مورد خرید دستگاه فشار خون

1- من یک دستگاه فشار خون مناسب برای منزل، میخواستم، کدام دستگاه فشار خون مناسبه برای مصارف خانگی؟

دستگاه فشار خون مناسب برای منزل دستگاه فشار خون براون و امرون و بیورر است.

2- قیمت دستگاه فشار خون سخنگو چند هست؟

قیمت دستگاه فشار خون سخنگو بستگی به نوع و برند دستگاه فشارسنج دارد و از 2 میلیون تومان تا 7 میلیون تومان قیمت دارن

3- من قصد خرید دستگاه فشار خون را دارم، شما  خرید دستگاه فشار خون سخنگو را پیشنهاد میدین یا ساده؟ 

خرید دستگاه فشار خون سخنگو برای افراد بروزتره تا خرید دستگاه فشارخون ساده. بستگی به سلیقه ی شخصی افراد داره.

4- قیمت دستگاه فشار خون ارزان حدودآ چقدر است؟

قیمت دستگاه فشار خون ارزان از حدود 1 تا 2 میلیون تومان است.

5- چه برندی از دستگاه فشار سخنگو را که قیمت مناسب داشته باشه به ما معرفی می کنید؟

دستگاه فشار سخنگو جامپر یک دستگاه فشار سخنگو قیمت مناسب و جنس خوب است.

6- قیمت بهترین دستگاه فشار خون، چقدر است؟

قیمت بهترین دستگاه فشار خون حدود 7 میلیون تومان است.

7- قیمت دستگاه فشارخون عقربه ای چقدر است؟

قیمت دستگاه فشارخون عقربه ای از حدود 700 هزار تومان تا 2 میلیون تومان. قیمت دستگاه فشارخون بستگی به نوع آن و برند آن و جنس آن دستگاه دارد.

8- فروش دستگاه فشار خون به شهرستان ها هم دارید؟

بله، فروش دستگاه فشار خون به تمامی شهرها را داریم.

9- گرفتن فشار خون بدون دستگاه فشارسنج خون، چطور است؟

گرفتن فشار خون بدون دستگاه امکان پذیر نیست، گرفتن نبض بدون دستگاه فشار خون انجام می شود و امکان پذیر است.

10- قیمت دستگاه فشار خون امرون، حدودآ چقدر است؟

قیمت دستگاه فشار خون امرون، بستگی به مدل دستگاه امرون داره ولی قیمت دستگاه فشار خون امرون از حدود 3 میلیون تومان تا 6 میلیون تومان است.

11- قیمت دستگاه فشار خون ارزان چقدر است و اسم برندش چیه؟

قیمت دستگاه فشار خون ارزان حدود 1 میلیون تومان و اسم برندش جامپر است.

12- دستگاه فشارخون سخنگو دیجیتالی بهتر است یا دستگاه فشار خون بیمارستانی؟

دستگاه فشار خون بیمارستانی پایه دار است و برای مصارف بیمارستانی کاربرد دارد ولی دستگاه فشارخون سخنگو برای مصارف منازل. برای کنترل فشارخون در منزل بهتر است از دستگاه فشارخون سخنگو استفاده کنیم.

13- خرید دستگاه فشارخون براون از کجا امکانپذیره؟

برای خرید دستگاه فشارخون براون، با ماهک مدیکال تماس بگیرید.

14- بنده یک دستگاه فشار خون همراه می خواستم، چی پیشنهاد می دید؟

دستگاه فشار خون همراه براون یا بیورر

15- برادرم مشکل فشارخون داشت و ما از دستگاه معمولی فشارسنج خون استفاده کردیم که فشار خون را با خطا اعلام می کرد و متاسفانه سکته مغزی کرد و الان هم لوله تراکئوستومی داره و با دستگاه کمک تنفسی بای پپ نفس می کشه و نفس کشیدن برادرم بعد از سکته اختلال پیدا کرد. راست میگن دستگاه های فشارخون دیجیتال دقیق نیستند؟

خیر، دقیق بودن دستگاه فشارخون بستگی به برند و نوع دستگاه داره، حتمآ از دستگاه فشارسنج خون بازویی و برند خوب استفاده کنید نه برندهای متفرقه.

16- مرکز فروش دستگاه فشار خون در تهران  کجاست؟

مرکز فروش دستگاه فشار خون در تهران خیابان جمهوری است. البته بسیاری از مردم الآن برای خرید دستگاه فشارخون دیگر بصورت حضوری خرید نمی کنند و خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح می دهند.

17- فروش دستگاه فشار خون حضوری صورت میدین یا غیرحضوری؟

فروش دستگاه فشار خون هم بصورت حضوری داریم هم بصورت غیرحضوری

18- آیا گرفتن فشار خون با نبض بدون دستگاه فشارسنج خون، دقیق است یا خیر؟

خیر، گرفتن فشار خون با نبض بدون دستگاه برای شرایط اورژانسی است و ما نمیتوانیم سیستول و دیاستول را دقیق تشخیص بدهیم.

19- قیمت دستگاه اندازه گیری فشار خون، حدودآ چقدر است؟

قیمت دستگاه اندازه گیری فشار خون، از 500 هزار تومان شروع می شود تا 8 میلیون تومان. قیمت دستگاه اندازه گیری فشار خون بستگی به دیجیتال بودن یا دستی بودن دستگاه فشارخون و همچنین برند دستگاه فشارسنج و جنس دستگاه دارد.

20- گرفتن فشار خون بدون دستگاه فشار خون چگونه انجام می شود؟

برای گرفتن فشار خون بدون دستگاه فشار سنج، نمی توان میزان فشار سیستول و دیاستول را بخوبی و دقیق تشخیص داد. در واقع میشه گفت گرفتن فشار خون بدون دستگاه ممکن نیست و ما از طریق نبض می توانیم بدانیم که فشار خون فرد بالاست یا پائین است و آن هم توسط پزشکان و پرستاران در مواقع ضروری انجام می شود. برای گرفتن فشار خون، باید از دستگاه فشارخون استفاده کرد. گرفتن فشار خون با نبض بدون دستگاه بیشتر حین CPR انجام می شود که بیمار در شرایط اورژانسی است.

21- دستگاه فشار خون همراه چه فرقی با دستگاه فشارخون بیمارستانی دارد؟

دستگاه فشار خون همراه قابل حمل است و در منزل کاربرد دارد ولی دستگاه فشارخون بیمارستانی پایه دار است و برای مصارف بیمارستانی ساخته شده است.

22- قیمت پمپ دستگاه فشار خون دیجیتالی چقدر است؟

قیمت پمپ دستگاه فشار خون دیجیتالی، بستگی به نوع دستگاه فشارخون و همچنین برند دستگاه فشارخون دارد.

23- بهترین زمان برای اندازه گیری فشارخون چه زمانی است؟

فشار خون خود را دو بار در روز با کمک دستگاه فشارسنج خون اندازه گیری کنید و آن هم یک بار صبح و یک بار عصر که در حال نشسته هستید این اعداد را یادداشت کرده و به مدت یک هفته ادامه دهید تا محدوده ی فشارخونتان مشخص گردد و سپس به رویت پزشک یا پرستارتان برسانید تا اگر نیاز به اقدامت مراقبتی و داروئی دارید، آن را انجام دهید.

24- اگر فشار خون 140 روی 90 میلی متر جیوه باشد، فشار خون بالا است؟

فشار خون معمولی و استاندارد 120 روی 80 میلی متر جیوه است.  اگر فشار خون شما 130 روی 80 باشد، فشار خونتان بالا در نظر گرفته می شود و اگر 140 روی 90 باشد، شما در مرحله 2 فشار خون بالا قرار دارید و نیاز به بستری در بیمارستان با این فشارخون، ندارید و باید برای درمان اقدام کنید تا فشارخونتان به مرحله بحرانی نرسد. در هر صورت فشارخون درمان نشده ممکن است منجر به بدتر شدن اوضاع و عوارض بعدی شود. اگر بیش از یکبار اندازه گیری فشارخون با کمک دستگاه فشار سنج خون، میزان آن 180 بر روی 110 باشد، فشار خون شما بالا است و باید سریعآ به پزشک مراجعه کنید و اقدامات دارویی را شروع کنید.

25- آیا قهوه فشارخون را بالا می برد؟

پاسخ فشار خون در افراد مختلف در خوردن قهوه یکسان نیست ولی خوردن قهوه و کافئین باعث افزایش فشار خون شما می شود.

26- آیا ورزش میزان فشار خون را کاهش می دهد؟

ورزش و فعالیت بدنی منظم می تواند فشار خون بالا را حدود 5 تا 8 میلی متر جیوه کاهش دهد و برای همین منظور است که همیشه را به انجام فعالیت های ورزشی دعوت می کنند. باید ورزش را ادامه داد تا فشار خون دوباره بالا نرود. به عنوان یک برنامه روزانه و هدف کلی، هر روز حداقل 30 دقیقه ورزش انجام دهید تا فشار خونتان کنترل شود.

27- آیا نوشیدن آب فشار خون را کاهش می دهد؟

نوشیدن آب می تواند به عادی سازی فشار خون شما کمک کند اما لزومآ نوشیدن آب به درمان فشار خون و کاهش فشار خون کمک نمی کند مگر اینکه آب بدن شما کم شود. از آنجایی که خون بدن انسان 90 درصد از آب تشکیل شده است، کم آبی بدن میزان فشار خون را کاهش می دهد ولی هیچ وقت توصیه به کم نوشیدن اب نمی شود زیرا دهیدراتاسیون عوارض خطرناکی را به دنبال دارد.

28- آیا موز به کاهش فشار خون کمک می کند؟

موز به عنوان یک گزینه ی مغذی و خوشمزه، برای کمک به کاهش فشار خون مناسب است. موز سرشار از مواد ضروری مانند پتاسیم و فیبر  ویتامین سی است و فواید زیادی برای سلامت قلب و عروق دارد. پتاسیم موجود در موز سبب متعادل نگه داشتن سدیم نیز می شود و باعث آرامش عروق خونی نیز می شود.

حرف آخر

هنگام خرید دستگاه فشار خون یا همان دستگاه فشارسنج خون باید اولآ از برندهای معتبر استفاده کنید که اصالت داشته باشد و گارانتی آن کاملآ معتبر باشد. انواع دستگاه های فشارسنج خون در ماهک مدیکال موجود است و شما می توانید با شماره تماس های ۰۲۱۶۵۸۶۲۰۱۶ و ۰۹۱۲۶۸۲۳۰۷۰ تماس گرفته تا در اولین فرصت، دستگاه فشارخون برای شما ارسال گردد. برای خرید بهترین دستگاه فشار خون دیجیتالی حتمآ از ماهک مدیکال مشاوره بگیرید.

دیدگاه (8)

  • زیبا پاسخ

    بنده از شما دستگاه فشارسنج خریدم و بسیار راضی هستم. ممنون ازتون

    19 بهمن 1402 در 3:28 ب.ظ
  • جعفرنژادیان پاسخ

    قیمت دستگاه فشار خون معمولی چقدر است؟

    6 اسفند 1402 در 11:26 ق.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      برای استعلام قیمت دستگاه فشار خون به سایت ماهک مدیکال مراجعه کنید یا با شماره تماس های 09126823070 و 02165862016 تماس بگیرید.

      6 اسفند 1402 در 11:50 ق.ظ
  • پیمان پاسخ

    دستگاه فشارخون بیورر دستگاه خوبیه؟

    12 اسفند 1402 در 6:50 ب.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      سلام، بله یکی از بهترین دستگاه های فشارخون موجود در بازار، دستگاه فشار خون بیورر است.

      13 اسفند 1402 در 8:48 ق.ظ
  • فراهانی پاسخ

    دستگاه فشار خون جامپر سخنگو هست؟

    2 اردیبهشت 1403 در 10:32 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

has been added to your cart.
پرداخت