تب سنج دیجیتالی 1403

قیمت دستگاه تب سنج دیجیتالی  و قیمت خرید بهترین تب سنج دیجیتالی ارزان قیمت

انواع تب سنج دیجیتالی و تب سنج پزشکی با بهترین کیفیت و قیمت های بسیار مناسب در تجهیزات پزشکی ماهک مدیکال موجود است و می توانید خریداری کنید. بهترین تب سنج دیجیتالی و دماسنج دیجیتالی و لیزری در برندهای امرون و جامپر و بیورر با گارانتی معتبر شرکتی در تجهیزات پزشکی ماهک مدیکال موجود است و برای خرید تب سنج دیجیتالی با ما در تماس باشید.

شما می توانید برای استعلام قیمت دستگاه تب سنج دیجیتالی و خرید انواع تب سنج دیجیتالی و همچنین خرید بهترین تب سنج دیجیتالی، با تجهیزات پزشکی ماهک مدیکال تماس بگیرید تا شما را در خرید تب سنج لیزری راهنمایی کند.

خرید دستگاه تب سنج لیزری و خرید تب سنج دیجیتالی مناسب برای کودکان و بزرگسالان سبب آرامش خاطر می شود و سبب می شود در صورت بالا رفتن تب کودکانمان، سریع تشخیص بدهیم و از عوارض هیپرترمی یا بالا بودن تب از محدوده ی طبیعی، پیشگیری کنیم و اقدامات لازم درمانی را با مشورت پزشک انجام دهیم.

بسیاری از بیماری های تنفسی مانند آنفلوآنزا و کرونا و یک سرماخوردگی ساده ممکن است سیستم تنفسی فرد را بهم ریخته و با تنگی تنفس و تب همراه باشد، و ممکن است بیماری اینقدر پیشرفت کند که بیمار احتیاج به ماسک اکسیژن و دستگاه کمک تنفسی پیدا کند در نتیجه وجود یک تب سنج دیجیتالی در منزل و پیشگیری به موقع و عوارض تب، ضروری است.

در واقع می توان گفت که با خرید تب سنج دیجیتالی،می توان دمای افراد را بدون تماس با بدن فرد و در کمترین زمان ممکن اندازه گرفت و انجام داد. دماسنج های پیشانی از راه دور از یک اسکنر مادون قرمز برای اندازه گیری دمای شریان تمپورال که در پیشانی قرار دارد، استفاده می شود. دماسنج های مادون قرمز غیرتماسی، دمای فرد را به سرعت ثبت می کنند و در اختیار پزشک یا پرستار قرار داده تا در صورت بالا بودن دما، اقدامات درمانی لازم برای فرد را انجام دهند.

 

تب سنج دیجیتالی

تب سنج دیجیتالی چیست؟

تب سنج دیجیتالی یک وسیله پزشکی است که دمای بدن را فورآ و بدون تماس فیزیکی اندازه گیری می کند. از تب سنج دیجیتالی در مدارس و بیمارستان ها و مهد کودک ها بصورت گسترده استفاده می شود. تب سنج دیجیتالی با پرتاپ اشعه مادون قرمز بر سطح پوست میان دمای بدن فرد را اندازه گیری می کند.

دماسنج دیجیتالی یا لیزری دماسنجی است که دما را از قسمتی از تابش حرارتی که گاهی اوقات تابش جسم سیاه ساطع شده توسط جسم مورد اندازه گیری نامیده می شود، استنباط می کند و به طور ساده میتوان گفت که تب سنج دیجیتالی با ارسال اشعه برروی جسم دیگر سبب می شود میزان دمای آن جسم را اندازه گیری کند.

تب سنج دیجیتالی پیشانی یا دیجیتالی، اشعه را به پیشانی شخص ارسال می کند و با بازگشت اشعه به گیرنده ترمومتر، سبب تشخیص میزان دمای فرد می شود و در صورت بالا بودن میزان درجه حرارت بدن، میتوان به راحتی آن را تشخیص داد ولی در تب سنج های جیوه ای و تماسی محدودیت هایی وجود دارد که نمیتوان به راحتی از تب شخص مطلع شد. خرید تب سنج دیجیتالی این امکان را به ما می دهد در کمترین زمان و آسانترین راه، دمای بدن خود و یا نوزاد خود را اندازه گیری کنیم.

دماسنج های غیرتماسی با ارسال اشعه مادون قرمز به پیشانی فرد، سبب اندازه گیری دمای بدن فرد در کمترین زمان ممکن و بدون تماس با پوست می شوند. وقتی اشعه مادون قرمز از دستگاه تب سنج به پوست پیشانی فرد برخود می کند، مجددآ به سمت گیرنده دستگاه تب سنج هدایت می شود و از آنجایی که در دستگاه غیرتماسی گیرنده اسکنر تعبیه شده است، دمای بدن فرد را به راحتی اندازه گیری می کند.

 

تب سنج دیجیتالی بیورر

آیا خرید تب سنج دیجیتالی برای اندازه گیری دمای بدن، دقیق است؟

دماسنج های دیجیتالی لیزری غیرتماسی، بدون تماس با پوست فرد، دمای بدن را اندازه گیری می کنند و بسیار دقیق هستند. البته نحوه استفاده از دستگاه دماسنج دیجیتالی در اندازه گیری دمای بدن بسیار مؤثر است. قبلآ از دماسنج های تماسی و جیوه ای برای انداه گیری دمای بدن فرد استفاده می شد ولی امروزه شما با خرید تب سنج دیجیتالی می توانید در هر ساعت از شبانه روز دمای بدن خودتان و یا فرزند دلبندتان را اندازه کنید و از بالا رفتن بیش از اندازه دمای بدن فرزندتان و یا عضو دیگری از خانواده خودتان، جلوگیری کنید.

نحوه اندازه گیری دمای بدن با دستگاه تب سنج دیجیتالی پیشانی

برای اندازه گیری دمای بدن با استفاده از دستگاه تب سنج دیجیتالی، ابتدا باید حسگر دستگاه را چک کنید که گر و خاک و یا آب بر روی آن قرار نداشته باشد زیرا وجود آب یا خاک بر روی حسگر تب سنج دیجیتالی، سبب کاذب شدن میزان دمای بدن فرد می شود. سپس دستگاه تب سنج دیجیتالی را در دست خود گرفته و عمود بر پیشانی فرد قرار دهید.

توجه داشته باشید که تعریق پیشانی می تواند در عملکرد دستگاه تب سنج دیجیتالی لیزری اثر گذاشته و سبب کاذب شدن میزان دمای بدن فرد شود. پس از اینکه پیشانی فرد را از تعریق پاک کردید، تب سنج لیزری را عمود بر پیشانی فرد قرار داده و دکمه استارت را فشار دهید. فاصله دستگاه دماسنج لیزری تا پیشانی فرد باید حدود 5 سانتی متر باشد و نباید بیشتر یا کمتر از این مقدار باشد. پس از فشار دادن دکمه استارت در دماسنج لیزری پیشانی، در کمتر از 3 ثانیه میزان دمای بدن فرد روی LCD دستگاه نمایان می شود.

ال سی دی دستگاه تب سنج دیجیتالی، پس از اندازه گیری دمای بدن فرد یکی از رنگ های قرمز، سبز یا زرد را نمایش می دهد. اگر دمای بدن همراه با رنگ سبز روی ال سی دی تب سنج نمایان شود، یعنی میزان دمای بدن فرد در محدود نرمال قرار دارد و میزان دمای بدن فرد، طبیعی است. اگر همراه با دمای بدن فرد، رنگ زرد روی LCD دماسنج لیزری نمایان گردد یعنی دمای بدن فرد در حال بالا رفتن است و نیاز به پیگیری و انجام اقدامات پیشگیرانه برای بالا رفتن دمای بدن و تب انجام گردد.

و در نهایت اگر رنگ قرمز همراه با دمای بدن فرد روی مانیتور و ال سی دی تب سنج دیجیتالی نمایان شد به این معنی است که دمای بدن فرد در محدوده ی خطرناک و غیر نرمال است و باید سریعآ اقدامات اورژانسی پزشکی انجام گردد.

شما با خرید تب سنج دیجیتالی غیرتماسی می توانید به راحتی و بدون هیچ محدودیتی، میزان دمای بدن کودک و یا هر شخص دیگر از اعضای خانواده خود را اندازه گیری کنید و در صورت بالا بودن میزان دمای بدن، اقدامات لازم را انجام و به پزشک مراجعه کنید.

استفاده از روش های قدیمی اندازه گیری دمای بدن و با کمک دماسنج های جیوه ای دیگر منسوخ شده است زیرا هم زمانبر هستند و خطراتی ممکن است در حین اندازه گیری دمای بدن، متوجه نوزاد و یا فرد بزرگسال شود. با خرید تب سنج دیجیتالی می توانید آسانترین و سریعترین راه ممکن برای اندازه گیری دمای بدن را انتخاب کنید.

بهترین محل برای اندازه گیری دمای بدن با تب سنج دیجیتالی غیرتماسی، کدام نقطه از بدن است؟

بهترین نقطه از بدن برای اندازه گیری دما با استفاده از تب سنج لیزری غیرتماسی، پیشانی است. در ناحیه پیشانی انسان شریان تمپورال قرار دارد و به دلیل خونرسانی زیاد، بهترین محل برای اندازه گیری دمای بدن است و برای همین منظور است هنگام استفاده از دماسنج های دیجیتالی باید دستگاه را به سمت پیشانی قرار بدهیم.

پس از خرید دستگاه تب سنج دیجیتالی غیرتماسی، باید دستگاه را در فاصله 5 سانتی متری از پیشانی ( محل عبور شریان تمپورال) بگیرید و با فشار دکمه استارت تب سنج، میزان دمای بدن فرد را در کمتر از 3 ثانیه انداه گیری کنید.

چرا وجود دستگاه تب سنج دیجیتالی و غیرتماسی برای منزل، ضروری است؟

مقایسه تب سنج های دیجیتالی و غیرتماسی با تب سنج های جیوه ای و تماسی

  • تب سنج دیجیتالی پیشانی محدودیت کاربردی ندارد و در همه بیماران میتوان استفاده کرد در صورتی که دماسنج های جیوه ای را نمیتوان در کودکان بکار برد، به این سبب که تب سنج جیوه ای در دهان کودکان احتمال آسیب می شود و اگر به صورت رکتال استفاده شود باز هم احتمال شکسته شدن و ایجاد جراحت در نوزاد را دارد و اگر از تب سنج جیوه ای در زیر بغل نوزادان استفاده کرد چون نوزاد تکان می خورد باعث به وجود آمدن خطا در میزان درجه حرارت می شود.
  • تب سنج دیجیتالی به علت غیرتماسی بودنش سبب انتقال عفونت نمی شود ولی این خطر در استفاده تب سنج های تماسی وجود دارد و برای همین علت نیز هست که امروزه افرادی که نوزاد در منزل دارند میل به خرید تب سنج دیجیتالی  دارند.
  • تب سنج های لیزری و غیر تماسی در کمتر از 5 ثانیه میزان درجه حرارت نوزاد و یا فرد بزرگسال را روی مانیتور خودشان نشان می دهند در صورتی که تب سنج جیوه ای و یا دیگر تب سنج های تماسی، نیاز به حدودآ 3 تا 5  دقیقه زمان دارند.
  • تب سنج غیرتماسی و دیجیتالی را می توان برای چندین نفر استفاده کرد در صورتی که دماسنج های جیوه ای به دلیل مسائل بهداشتی و جلوگیری از انتقال عفونت های تنفسی و پوستی و گوارشی باید برای فقط یک نفر استفاده شود.

 

تب سنج دیجیتالی

اجاره و خرید دستگاه اکسیژن ساز

اجاره بای پپ

خرید بای پپ

نمونه هایی از استفاده های تب سنج های دیجیتالی غیرتماسی

  1. اندازه گیری دمای بیماران در بیمارستان بدون دست زدن به آنها برای جلوگیری از انتقال بیماری و عفونت
    در مواقع اپیدمی بیماری‌هایی که باعث تب می‌شوند، مانند ویروس کرونا و سارس.
  2. از دماسنج‌های دیجیتال و غیر تماسی برای بررسی تب مسافرانی که وارد هواپیما یا قطار و کلیه ی وسایل نقلیه عمومی می توان استفاده کرد.
  3. در سال 2020، زمانی که همه‌گیری کووید-19 جهان را فرا گرفت، از دماسنج‌های مادون قرمز و غیرتماسی برای اندازه‌گیری دمای افراد استفاده شد و در صورتی ک درجه حرارت افراد، بالاتر از میزان طبیعی بود از ورود آنها به محیط های شلوغ و عمومی دیگر جلوگیری می کردند.

نکته: دما یکی از علائم حیاتی است که توسط پزشکان و پرستان و والدین برای ارزیابی کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بهترن وسایلی که برای ارزیابی تب افراد کاربرد فراوان دارد، تب سنج دیجیتالی پیشانی است. قبل از شیوع ویروس کرونا، از تب سنج های جیوه ای تماسی استفاده می شد ولی دیگر سال هاست که از تب سنج های تماسی استفاده نمی شود مردم میل به خرید تب سنج دیجیتالی دارند.

مزایای خرید دستگاه تب سنج دیجیتالی و استفاده از آن

  • یکی از مزایای خرید تب سنج دیجیتالی به دلیل غیرتماسی بودن، خطر شیوع بیماری را در بین افراد بسیار کاهش می دهد.
  • استفاده از تب سنج دیجیتالی پیشانی بسیار ساده و آسان است.
  • با خرید دستگاه تب سنج دیجیتالی غیرتماسی هر لحظه به راحتی و با سرعت می توان میزان دمای بدن فرد را اندازه گیری کرد.
  • دستگاه تب سنج دیجیتالی پیشانی، دارای حافظه داخلی است و میزان دمای بدن فرد را ذخیره می کند تا در صورت لزوم دماهای بدن فرد را مورد ارزیابی قرار داد.

نکات مهم در استفاده از دستگاه تب سنج دیجیتالی پیشانی

  1. پس از خرید دستگاه تب سنج دیجیتالی غیرتماسی، باید نکات لازم در مورد استفاده از این را به دقت رعایت کرد تا عددی که روی مانیتور دستگاه ثبت می شود،  درست و معتبر باشد. یکی از این موارد، رعایت فاصله دستگاه تا پیشانی فرد است. نوک دستگاه تب سنج تا پیشانی فرد بیمار باید حدود 5 سانتی متر فاصله داشته باشد.
  2. نوک دستگاه تب سنج غیرتماسی را که اشعه را از خود به سمت پیشانی بیمار ساطع می کند، نباید با مواد ضدعفونی کننده فراوان غوطه ور کنید زیرا این کار سبب ایجاد خطا در کارکرد تب سنج می شود.
  3. بهترین نقطه از بدن فرد بیمار برای اندازه گیری دمای بدن، پیشانی بیمار است. قبل از اندازه گیری دما، پیشانی بیمار را خشک و تمیز کنید تا اندازه گیری دما با خطا مواجهه نشود.
  4. اندازه گیری دمای بدن در افرادی که ناحیه ی پیشانی آنها باند پیچی شده است و یا هدبد دارند و یا هر روکش سر یا پیشانی دیگری که دارند، معتبر نیست و باید کلیه ی این موانع برداشته شود.
  5. دستگاه تب سنج دیجیتالی باید بدون مانع و عمود بر وسط پیشانی قرار گیرد.
  6. یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در اندازه گیری صحیح تب بیمار باید رعایت کرد اینست که فرد یا پیشانی فرد در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگرفته باشد زیرا این امر دمای بدن فرد را بصورت کاذب بالا نشان می دهد.

مقایسه روش های قدیمی و روش های نوین در اندازه گیری دمای بدن

در گذشته برای اندازه گیری دمای بدن افراد و کودکان و نوزادان از دماسنج های جیوه ای استفاده می کردند. دماسنج های جیوه ای را در دهان یا زیر بغل یا داخل مقعد فرد قرار می دادند تا دمای بدن فرد را اندازه گیری کنند که به شرح تمامی موارد خواهیم پرداخت:

  • در اندازه گیری دمای بدن به روش دهانی، نوک دماسنج جیوه ای را زیر زبان کودک یا بزرگسال قرار می دادند و به کودک و بزرگسال گفته می شد تا 1 الی 2 دقیقه دهان خود را ببندد. سپس دماسنج را از دهان فرد بیرون آورده و دما را اندازه گیری می کردند. مشکلاتی که در روش اندازه گیری دما به روش دهانی وجود داشت این بود که گاهی اوقات کودکان همکاری لازم را نداشتند و ممکن بود دماسنج جیوه ای در دهان کودک شکسته شود و به کودک صدمه بزند. یا حتی ممکن بود در بزرگسالان نیز به علت ایجاد تشنج در فرد، دماسنج جیوه ای شکسته شود و به بیمار صدمات جبران ناپذیری بزند. مشکلات بهداشتی نیز در این روش خواه ناخواه رعایت نمی شد و سلامت فرد را بیشتر به خطر می انداخت.
  • در اندازه گیری دمای بدن به روش زیربغلی یا اگزیلاری، نوک دماسنج را در زیربغل کودک یا نوزاد قرار داده و سپس بازوی او را به سمت بدن محکم می چسبانند. دماسنج را حدود 1 الی 2 دقیقه زیربغل کودک قرار داده و پس از آن دماسنج جیوه ای را از زیربغل کودک خارج کرده و دما را اندازه گیری می کردند و به هر عددی که بدست می آمد، یک درجه اضافه می کردند. مشکلاتی که در روش اگزیلاری وجود داشت این بود که یک شخص باید مدت 2 دقیقه دماسنج را در زیرِ بغل کودک قرار می  داد و می گرفت زیرا کودک با بالا رفتن دمای بدن بیقرار می شود و همکاری لازم جهت کنترل دما را ندارد. مشکل دیگری که کنترل دمای بدن به روش اگزیلاری داشت این بود که زمان زیادی طول می کشید که دمای بدن چند نوزاد را چک کرد.
  • اندازه گیری دمای بدن به روش رکتال یا مقعدی، نوعی دیگر از روش هایی بود که در گذشته از آن برای اندازه گیری دمای بدن نوزادان و کودکان خردسال استفاده می کردند. در روش اندازه گیری دمای بدن بصورت رکتال و مقعدی، نوک نقره ای دماسنج جیوه ای را با ژل یا وازلین چرب می کردند. سپس کودک را به پشت قرار داده و پاهای آن را به داخل شکم، خم می کردند. حدود 2/5 سانتی متر از نوک دماسنج را به آرامی وارد مقعد می کردند و آن را با دست حدود 1 الی 2 دقیقه نگه می داشتند. پس از یک الی دو دقیقه دماسنج جیوه ای را خارج کرده و دمای بدن نوزاد را اندازه گیری می کردند. این روش بسیار غیربهداشتی بود و بسیار زمانبر. مدفوع نوزاد روی دماسنج قرار می گرفت و از نظر کنترل عفونت بسیار بسیار غیربهداشتی بود. در روش مقعدی امکان صدمه به نوزاد نیز وجود داشت زیرا ممکن بود با تکان خوردن و دست و پا زدن نوزاد، دماسنج در مقعد نوزاد شکسته شود و صدمات جبران ناپذیری به نوزاد وارد شود.
  • در روش های نوین، اندازه گیری دما با کمک تب سنج های دیجیتالی و لیزری غیرتماسی، انجام می شود. شما با خرید تب سنج دیجیتالی غیرتماسی، هیچ گونه محدودیتی ندارید و بدون محدودیت می توانید در کمتر از 3 ثانیه دمای بدن خود و یا نوزاد و کودک خردسال خودتان را در هر لحظه از شبانه روز اندازه گیری کنید. تب سنج های لیزری هیچ گونه تماسی با بیمار ندارند و از نظر بهداشتی نیز، استانداردهای لازم را دارند. هیچ گونه خطر یا عوارضی در کنترل تب نوزادتان با استفاده از ترمومترهای لیزری، متوجه حال او نمی باشد.

تب سنج دیجیتالی داخل گوش

دماسنج های دیجیتالی داخل گوش از انرژی مادون قرمز برای اندازه گیری دمای بدن استفاده می کنند. انتهای مخروطی شکل کوچک تب سنج دیجیتالی گوشی، در داخل گوش قرار می گیرد و با فشار دادن کلید start دماسنج، دمای بدن بر روی صفحه نمایش داده می شود. با خرید تب سنج دیجیتالی گوش، پس از قرار دادن در مجرای گوش بیرونی، حدود 3 تا 5 ثانیه طول می کشد تا دما را کنترل ئ روی صفحه ترمومتر گوش، نمایش داده می شود.

دماسنج های دیجیتالی گوش با اندازه گیری دمای پرده گوش از طریق یک سنسور مادون قرمز، دمای بدن فرد را اندازه گیری می کند. البته استفاده از تب سنج های دیجیتالی گوش مانند تمامی تجهیزات پزشکی دیگر، روش و کارکرد مخصوص به خود را دارد و اگر درست از این دستگاه استفاده نشود، ممکن است اندازه گیری دمای بدن فرد یا بیمار با اختلال مواجهه شود.

دماسنج های دیجیتالی گوش دارای پروپ های پلاستیکی بخصوصی هستند و برای هر با کنترل تب، باید پروپ ها تعویض شوند تا از انتقال عفونت از یک فرد به فرد دیگر جلوگیری کند. دستگاه ترمومتر دیجیتالی گوش، تماسی است و بدون تماس و قرار گرفتن در داخل گوش، امکان سنجش دمای بدن وجود ندارد.

چگونه از تب سنج دیجیتالی داخل گوش باید استفاده کرد؟

  • برای استفاده از تب سنج دیجیتالی داخل گوش، هر بار از پروپ تمیز استفاده کنید
  • گوش را به آرامی به عقب بکشید
  • دماسنج دیجیتالی داخل گوش را با آرامی وارد گوش کنید و تا مجرای گوش بسته شود
  • دکمه استارت تب سنج دیجیتالی گوش را فشار داده و به مدت یک ثانیه نگه دارید
  • سپس صفحه نمایش تب سنج دیجیتالی را نگاه کنید و دمای بدن را مشاهده کنید.

چه مواردی سبب ایجاد خطا در اندازه گیری دمای بدن با تب سنج دیجیتالی گوش می شود؟

  1. موقعیت نامناسب فرد: قرار گرفتن فرد در موقعیت نامناسب سبب ایجاد خطا در اندازه گیری دمای بدن می شود. به عنوان مثال اگر فرد برای مدت طولانی روی یک گوش و به پهلو استراحت کند، سبب ایجاد خطا در اندازه گیری دمای بدن توسط تب سنج های دیجیتالی گوش می شود.
  2. اندازه و طول مجرای گوش: کنترل تب با تب سنج دیجیتالی گوش در افرادی که طول مجرای گوش آنها دراز یا کوتاه است، با خطا مواجهه می شود.
  3. وجود جرم در گوش: اگر در گوش فرد یا بیمار جرم و یا عفونت چرکی وجود داشته باشد سبب خطا در اندازه گیری دمای بدن با استفاده از تب سنج دیجیتالی گوش می شود و علت آن این است که وجود جرم در گوش سبب می شود اشعه مادون قرمز بخوبی به پرده گوش نرسد و دمای آن را بخوبی اندازه گیری نکند.
  4. وجود رطوبت در گوش: وجود رطوبت در گوش سبب می شود دماسنج های دیجیتالی گوش دمای پرده تمپان را پائین تر از آن چه هست، اندازه گیری کنند.

چرا باید برای هر با استفاده از تب سنج دیجیتالی گوش، پروپ های آن را تعویض کرد؟

بدون پوشش های محافظ یکبار مصرف یا همان پروپ های تب سنج دیجیتالی گوشی، جرم گوش ممکن است روی سنسور اندازه گیری تب سنج جمع شود و منجر به اندازه گیری نادرست دما شود. استفاده از محافظ های پلاستیکی یکبار مصرف در تب سنج های دیجیتالی گوش علاوه بر اینکه سبب اندازه گیری درست دما می شود، از انتقال بیماری از یک فرد به فرد دیگر جلوگیری می کند.

استفاده از دماسنج های مادون قرمز غیرتماسی به گفته ی FDA:

November 2, 2023, UPDATE: The U.S. Food and Drug Administration (FDA) has issued guidance, which takes effect immediately: Enforcement Policy for Clinical Electronic Thermometers. The guidance describes enforcement policies, organized by clinical electronic thermometer type, that are intended to help foster compliance with certain applicable legal requirements for these devices. In conjunction with the issuance of this guidance, the FDA is proposing to exempt certain clinical electronic thermometers without telethermography or continuous temperature measurement functions from premarket notification requirements. The FDA intends to withdraw this Enforcement Policy guidance after any final exemption notice has been published in the Federal Register.

پرسش و پاسخ در مورد خرید تب سنج دیجیتالی

1- چرا خرید تب سنج دیجیتالی غیرتماسی برای منزل ضروری است؟

خرید تب سنج دیجیتالی و وجود تب سنج دیجیتالی غیرتماسی بعد از ظهور کرونا در منازل بسیار کمک کننده در تشخیص به موقع تب خصوصآ برای افرادی که در منزل کودک یا نوزاد دارند.

2- تب سنج غیرتماسی کودک و بزرگسال متفاوت است؟

خیر، تب سنج های دیجیتالی غیرتماسی برای اندازه گیری دمای بدن افراد با رده های گروه سنی نوزاد و کودک و بزرگسال طراحی شده است. با خرید تب سنج دیجیتالی می توانید دمای بدن افراد را در تمامی محدوده های سنی اندازه گیری کنید.

3- تب سنج دیجیتالی غیرتماسی، با برق کار می کند؟

خیر، با استفاده از باتری های قلمی یا نیم قلمی

4- بیمارستان ها از تب سنج های دیجیتالی غیرتماسی استفاده می کنند یا از دماسنج های جیوه ای؟

تمامی بیمارستان ها از تب سنج های لیزری غیرتماسی پیشانی استفاده می کنند و تقریبآ استفاده از دماسنج های جیوه ای و دماسنج های تماسی، منسوخ شده است.

5- استفاده از تب سنج دیجیتالی غیرتماسی را توصیه می کنید یا تب سنج های لیزری که در گوش قرار می گیرند؟

درست است که تب سنج های لیزری گوش هم برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد ولی به علت کنترل عفونت و انتقال بیماری های پوستی، همیشه توصیه می کنیم برای خرید دستگاه تب سنج دیجیتالی حتمآ تب سنج دیجیتالی پیشانی را انتخاب کنید.

6- دقت تب سنج دیجیتالی پیشانی و تب سنج های لیزری غیرتماسی چقدر است؟

تحقیقات نشان داده است که در صورت استفاده صحیح از تب سنج دیجیتالی پیشانی و تب سنج دیجیتالی غیرتماسی، این ترمومتر ها به اندازه ی دماسنج های دهانی و مقعدی، دقیق هستند.

7- چرا استفاده از دماسنج های لیزری غیرتماسی در بین پزشکان اطفال و در منازلی که کودک و نوزاد دارند، محبوب است و زیاد استفاده می شود؟

زیرا بچه ها همکاری لازم را در هنگام چک کردن تب توسط والدین یا پزشک ندارند و در صورت استفاده از دماسنج های تماسی، امکان آسیب به آنها وجود دارد و کنترل تب توسط تب سنج های لیزری غیرتماسی بسیار ساده و سریع انجام می شود.

8- چگونه تب سنج دیجیتالی پیشانی را کالیبره کنیم؟

برای کالیبره کردن تب سنج دیجیتالی پیشانی باید مقیاس اندازه گیری را روی درجه سانتی گراد یا درجه فارنهایت تنظیم کنید. هنگام خرید تب سنج دیجیتالی لیزری غیرتماسی، از فروشنده بخواهید که تب سنج دیجیتالی پیشانی شما را کالیبره کند.

9- دقیق ترین دماسنج کدام است؟

هنوز هم بسیاری از پزشکان دماسنج های مقعدی را دقیق ترین دماسنج می دانند ولی دماسنج های پیشانی نیز در صورت استفاده درست از آنها، قابل اعتماد هستند و استفاده از آنها نیز ساده تر است. امروزه مردم میل به خرید تب سنج دیجیتالی دارند زیرا هم دقیق هستند و هم کارکردن با آنها ساده است و هیچ عوارضی برای کودک و یا فرد بزرگسال ندارد.

10- آیا همه دماسنج ها، کاربری یکسان دارند؟

بسیاری از ترمومترها برای استفاده در مصارف پزشکی چه در منزل و یا در بیمارستان مورد استفاده قرار می کیرند ولی بسیاری نیز در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و نوع و کاربرد آنها با هم متفاوت است.

11- چرا استفاده از تب سنج های دیجیتال بهتر از استفاده از دماسنج های جیوه ای است؟

هم به دلیل کنترل عفونت و جلوگیری از انتقال باکتری و بیماری های مختلف از یک فرد به فرد دیگر و هم اینکه سریع می توان دمای بدن فرد را با استفاده از تب سنج دیجیتالی پیشانی ثبت کرد و  استفاده از آن ساده و آسان است.

12- دمای معمولی بدن چقدر است؟

دمای معمولی بدن 37 درجه سانتی گراد است. البته دمای بدن بستگی به میزان فعالیت شما و زمان روز نیز دارد.

13- آیا دمای 5/37 درجه سانتیگراد، تب محسوب می گردد؟

دمای طبیعی بدن 37 درجه سانتیگراد است. تب معولآ زمانی است که 8/37 درجه سانتیگراد یا بالاتر باشد. تب معمولآ با علائم دیگری مانند تعریق و یا لرز همراه است.

14- چه زمانی می گوئیم فرد دمای بسیار بالا دارد؟

اگر دمای بدن فردی با استفاده از تب سنج دیجیتالی پیشانی غیرتماسی و یا با دماسنج های تماسی چک شود و بالاتر از 4/39 درجه سانتیگراد باشد می گوئیم این فرد تب بالا دارد و باید سریعآ به بیمارستان اعزام شود. تب بالا در کودکان و نوزادان عوارض خطرناکتری را بجای می گذارد و به همین دلیل است که توصیه می کنیم حتمآ در منزل خود یک دستگاه تب سنج دیجیتالی داشته باشید.

15- آیا دماسنج های دیجیتالی گوش دقیق هستند؟

استفاده از دستگاه تب سنج دیجیتالی گوش به اندازه دستگاه تب سنج دیجیتالی غیرتماسی لیزری دقیق نیست و توصیه به استفاده از تب سنج لیزری پیشانی در منازل و بیمارستان می شود.

16- آیا دماسنج های تمپان یا گوش دقیق هستند؟

به دلیل استفاده تب سنج گوش از پروپ های مخصوص، ممکن است درصد خطای بالاتری نسبت به دماسنج های لیزری داشته باشند و مقدار بالاتری از دمای بدن را ثبت کنند.

17- آیا خوابیدن روی گوش می تواند میزان دمای بدن را بالا نشان دهد؟

بررسی ها و نتایج آنها نشان داده است هنگامی که فرد بصورت لترال و به پهلو دراز کشیده است و روی آن خوابیده است، اگر در آن لحظه از تب سنج تمپان یا گوش استفاده شود، میزان دما را به میزان قابل توجهی بالا نشان می دهد.

18- آیا استفاده از هندزفری و هدفون بر دمای گوش تآثیر می گذارد؟

استفاده از هندزفری و هدفون سبب نگه داشتن گرما در گوش می شود و چون گوش ها نمی توانند گرمای خود را از راه دیگری آزاد کنند در نتیجه این موضوع سبب بالا رفتن میزان دمای گوش می شود.

19- میزان فاصله ی دستگاه تب سنج دیجیتالی با پیشانی برای سنجش دمای بدن چقدر باید باشد؟

فاصله ی دماسنج غیرتماسی پیشانی باید حدود 5 سانتی متر نسبت به پیشانی فاصله داشته باشد.

20- چرا دستگاه دماسنج من اخطار پائین یا LOW می زند؟

اگر از دماسنج لیزری غیرتماسی استفاده می کنید و روی صفحه نمایش علامت  نوشته شده است نشانه کم بودن باتری دستگاه تب سنج شما نیست بلکه یعنی میزان دمای بدن فرد پائین تر از محدوده اندازه گیری دستگاه است.

21- محدوده اندازه گیری دمای بدن فرد با کمک دستگاه تب سنج دیجیتالی غیرتماسی چقدر است؟

شما با خرید تب سنج دیجیتالی می توانید دمای بدن افراد را در محدوده ی 34 درجه سانتی گراد تا 42 درجه سانتی گراد اندازه گیری کنید.

22- بهترین محل برای اندازه گیری دمای بدن در نوزاد کجاست؟

طبق تحقیقی که در سال 2019 در مجله Clinical Pediatrics منتشر شد، نشان داد که بهترین محل برای اندازه گیری دمای بدن نوزاد با کمک تب سنج دیجیتالی و لیزری، ناحیه زیر بغل کودک است. البته ناحیه پیشانی کودک نیز یکی از راه هایی است که از آن برای اندازه گیری دمای بدن با کمک دستگاه دماسنج لیزری مورد استفاده قرار می گیرد.

23- چگونه دمای بدن کودک و نوزاد را با کمک تب سنج دیجیتالی اندازه گیری کنیم؟

سرِ حسگر دماسنج لیزری را با فاصله از پیشانی قرار دهید و سپس دکمه استارت را بفشارید. حدودآ 1 تا 5 سانتی متر دستگاه تب سنج دیجیتالی را با فاصله نسبت به پیشانی نگه دارید.

24- چه دمایی برای نوزاد بالا است؟

اگر میزان دمای بدن نوزاد شما از 38 درجه سانتی گراد بالاتر بود، با پزشک خود تماس بگیرید و اقدامات درمانی و مراقبتی را با هماهنگی پزشک نورادتان، شروع کنید. اندازه گیری تب و پایش آن در کودکان و نوزادان بسیار مهم است برای همین است که خانواده ها را به خرید تب سنج دیجیتالی توصیه می کنیم.

25- آیا استفاده از دماسنج پیشانی برای اندازه گیری دمای بدن نوزادان دقیق است؟

استفاده از تب سنج دیجیتالی پیشانی (شریان تمپورال) و اندازه گیری دمای بدن نوزادان، یک روش مطمئن و دقیق است و یک روش بسیار ساده و آسان برای اندازه گیری دمای بدن نوزادان است.

26- دمای طبیعی بدن نوزاد چقدر است؟

میزان طبیعی دمای بدن نوزادان، از 36/1 تا 37/2 درجه سانتی گراد، در محدوده طبیعی قرار دارد و اگر با هر دماسنجی که استفاده می کنیم و دمای بدن نوزاد را اندازه گیری می کنیم، باید در این محدوده طبیعی قرار گیرد. اگر خارج از این محدوده طبیعی باشد نیاز به اقدامات پیشگیرانه دارد و باید با پزشک نوزادتان مشورت کنید.

27- آیا پس از اندازه گیری با ترمومتر دیجیتالی، عددی که روی مانیتور ظاهر شد باید یک درجه به آن اضافه کنیم؟

خیر، شما با خرید دستگاه تب سنج دیجیتالی غیرتماسی، نیاز به اضافه کردن عدد یک به عدد به دست آمده توسط ترمومتر پیشانی ندارید.

28- چرا کودک من اینقدر گرم است اما تب ندارد؟

یکی از علل گرم بودن کودک هیجان بیش از اندازه است. کودک شما بیش از اندازه هیجان زده شده و زیاد به این طرف و آن طرف حرکت می کند و این مسائل و اتفاقات می تواند گردش خون را در کودک شما بالا ببرد و باعث گرم شدن بدن کودک شما در هوای گرم شود.

29- بین تب سنج دیجیتالی برای نوادان و کودکان و بزرگسالان تفاوت هست؟

هیچ گونه تفاوتی بین خرید تب سنج دیجیتالی نوازدان و کودکان و بزرگسالان نیست و شما با کمک یک ترمومتر دیجیتالی می توانید برای اندازه گیری دمای بدن همه افراد در تمامی رده های سنی اقدام کنید.

30- پدرم با توجه به بیماری زمینه ای که داره، شرایط ویژه ای از نظر بیماری و مراقبت های ویژه در منزل براشون ایجاد کردیم و یک دستگاه تب سنج می خوام که در شبانه روز بتوانم دمای بدنش رو اندازه گیری کنم، شما چی پیشنهاد می دید؟

شما می توانید برای خرید تب سنج دیجیتالی امرون اقدام کنید و بدون محدودیت و با دقت بسیار بالا، دمای بدن پدرتان را اندازه گیری کنید.

31- تب سنج های لیزری و دیجیتالی که برای اندازه گیری دمای بدن مورد استفاده قرار می گیرند با استفاده از برق کار می کنند یا باتری؟

تب سنج های دیجیتالی با استفاده از باتری های قلمی کار می کنند و بسته به نوع آنها، نیازمند دو الی چهار عدد باتری قَلَمی هستند.

کلام آخر

برای خرید تب سنج دیجیتالی و بهترین تب سنج برای نوزاد و خرید بهترین تب سنج دیجیتال و استعلام قیمت خرید تب سنج دیجیتال می توانید با ما در تماس باشید. شما می توانید برای خرید دستگاه تب سنج دیجیتالی و انواع تب سنج پزشکی و بهترین تب سنج دیجیتالی با شماره های 02165862016 و 09126823070 تماس گرفته و خرید خود را انجام دهید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت ماهک مدیکال ، انواع دماسنج های لیزری و دیجیتالی با بهترین برندها و دارای گارانتی شرکتی را مشاهده فرمائید.

دیدگاه (2)

  • افشین پاسخ

    برای خرید تب سنج دیجیتالی پیشانی، باید حضوری اقدام کنیم؟

    3 اسفند 1402 در 12:32 ق.ظ
    • ماهک مدیکال پاسخ

      برای خرید تب سنج های دیجیتالی می توانید اینترنتی هم اقدام کنید.

      5 اسفند 1402 در 10:27 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

has been added to your cart.
پرداخت