اجاره تخت بیمارستانی 1403

اجاره تخت بیمارستانی برای بیمارانی که در منزل تحت مراقبت ویژه قرار دارند و شرایط خاص دارند مورد استفاده قرار می گیرد. تخت بیمارستانی یکی از مهمترین تجهیزاتی است که برای بیماران بستری در منزل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تخت بیمارستانی، مخصوص بیمارانی بستری در بیمارستان و سالمندان یا سایر افرادی که نیاز به مراقبت در منزل دارند طراحی شده است.

تخت بیمارستانی، نوعی از تخت است که برای استفاده بیمار در بیمارستان یا منزل طراحی شده است. تخت برقی بیمارستانی یا تخت مکانیکی بیمار، برای مراقبت و درمان بیماران مورد استفاده قرار می گیرد و هدف اصلی از استفاده این تخت ها، ارائه مراقبت های پزشکی و پرستاری مناسب به بیمار و نگهداری بیمار است.

این تخت ها هم برای آسایش و رفاه بیمار و هم برای راحتی مراقبین و کادر درمان دارای ویژگی های خاصی هستند و طوری طراحی شده اند که بیماران بتوانند بهترین خدمات درمانی را دریافت کنند و همچنین کادر درمان از جمله پزشک و پرستار بتوانند بهترین خدمات را به بیماران، چه در بیمارستان و چه در منزل، ارائه دهند.

اجاره تخت بیمارستانی

ویژگی‌های کلیدی تخت بیمارستانی

  • ارتفاع قابل تنظیم کل تخت
  • قابلیت تنظیم ارتفاع در سر و پایه‌ها
  • ریل‌های جانبی یا همان بدسایدها (bed side) که از افتادن بیماران جلوگیری می کند.
  • دکمه‌های الکترونیکی برای کار با تخت

هنگام خرید و یا اجاره تخت بیمارستانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • هنگام اجاره تخت بیمارستانی به این نکته توجه کنید که تختی را انتخاب کنید که برای بیمارتان کاملآ مناسب باشد مثلأ تختی که برای بیمارانی که مشکل شکستگی دارند با تختی که برای بیمارانی که مشکلات قلبی تنفسی دارند، متفاوت است و باید بیمار کاملأ احساس راحتی در تخت داشته باشد.
  • اگر قصد اجاره تخت برقی بیمارستانی را دارید تختی را اجاره کنید که از لحاظ ریل های جانبی یا همان بدسایدهای جانبی کاملأ استاندارد باشد و به بیمارتان صدمه نزد. بدسایدهای غیر استاندارد با کمترین فشاری که از طر وزن بیمار به ان ها اعمال می گردد، باز می شوند و خطر سقوط از تخت را برای بیمارتان افزایش می دهند.
  • اگر بیمارتان مشکل مغزی و قلبی ریوی دارد حتمأ از تخت برقی استفاده کنید که حین تغییر پوزیشن بیمار و بالا آوردن زیر سر و پاهای بیمار با مشکل مواجهه نشوید.
  • قبل از اجاره تخت بیمارستانی، از استاندارد بودن چرخ های تخت بیمار نیز مطمئن شوید که کاملأ بتوانید پس از قفل کردن چرخ های تخت، بیمارتان را جابجا کنید. خراب بودن چرخ های تخت سبب حرکت تخت می شود و می تواند به بیمارتان حین خارج شدن از تخت، صدمه بزند.

انواع تخت بیمارستانی

  1. تخت بیمارستانی برقی: تخت بیمارستانی برقی بسته به نوع آن، دارای ۳ یا ۴ عدد موتور برقی است که در پائین تخت تعبیه شده اند و با استفاده ازیک پدل در پوزیشن های متفاوت قرار گیرند. این تخت ها طوری طراحی شده اند که استفاده از آن، هم برای بیماران و هم برای کادر درمان بسیار آسان باشد و بیمار بتواند در هر شرایطی که برای آن مناسب است، قرار داده شود. این تخت ها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و از نواحی سر بیمار، کمر، زانوها بالا یا پائین می شوند.
  2. تخت بیمارستانی مکانیکی: تخت های مکانیکی دارای اهرم هایی هستند که با چرخش این اهرم ها، زیر سر بیمار و پاهای بیمار بالا و پائین می شوند. اکثر این تخت ها قابلیت تنظیم ارتفاع ندارند و برای بیماران بستری در منزل توصیه نمی شود.

اجاره تخت بیمارستانی در تهران

اگر ساکن تهران هستید و بیمارتان را در منزل مراقبت می کنید و قصد اجاره تخت بیمارستانی را دارید، می توانید با ماهک مدیکال تماس گرفته تا کارشناسان ما سریعأ جهت نصب و راه اندازی بهترین تخت برقی و یا مکانیکی بیمارستانی در منزلتان، اقدام کنند.

مزیت اجاره تخت بیمارستانی و مراقبت بیماران درمنزل در مقایسه با بیمارستان

انتقال بیمار از بیمارستان به منزل شما و مراقبت از آن در منزل، چندین مزیت بسیار بزرگ برای شما و بیمارتان دارد:

  1. شما دغدغه ی دوری از بیمارتان را ندارید و خیالتان راحت هست که بیمارتان در یکی از اتاق های منزل توسط بهترین تجهیزات پزشکی و کادر درمان مجرب حمایت خواهد شد.
  2. هزینه ی مراقبت از بیماران در منزل حتی بیماران ICU با هزینه بستری بیمار شما در بیمارستان قابل مقایسه نیست و در منزل بسیار کمتر خواهد بود.
  3. سطح مراقبتی و پرستاری از بیمار شما در منزل بسیار بالاتر از سطح مراقبتی در بیمارستان است به این دلیل که نرس (پرستار) در منزل شما، اقدامات پرستاری را برای فقط بیمار شما انجام می دهد ولی در بیمارستان پرستار در بهترین حالت اقدامات پرستاری چندین بیمار را انجام خواهد داد.
  4. وقتی بیمار شما در منزل با وجود کلیه ی امکانات به روز، تحت درمان است دیگر از عفونت های بیمارستانی که امروزه یکی از معضلات انتقال عفونت به بیماران بستری در بیمارستان است، در امان خواهد ماند.
  5. یکی از مشکلاتی که بیماران بستری در بیمارستان خصوصآ کسانی که به مدت طولانی در بیمارستان تحت مراقبت هستند، بهم خوردن حالت روحی روانی بیمار است. هنگامی که بیمار ادامه ی درمانش در منزل و در کنار خانواده اش (با رعایت کردن نکات ایزوله و نکات بهداشتی) صورت می گیرد، از نظر عاطفی و روند درمان بسیار موثر خواهد بود.
  6. اگر بیمار شما در منزل بستری باشد، از نظر تغذیه نیز بسیار بهتر کالری دریافت می کند و غذاهای مقوی تری را دریافت می کند که همین تغذیه مناسب بیمار شما را از نظر ابتلا به زخم بستر حمایت و محافظت خواهد کرد.
  7. یکی دیگر از مزیت های مراقبت از بیمار در منزل این است که بیمار شما، حداکثر یک روز در میان حمام می شود در صورتی که چنین برنامه بهداشتی و مراقبتی در بیمارستان (به علت حجم بالای بیماران نسبت به پرسنل کادر درمان) امکان پذیر نیست.
  8. بسیاری از بیماران تنفسی هستند که از دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه بای پپ استفاده می کنند و بای برای راحتی و استفاده از این دستگاه های کمک تنفسی، حتمآ از تخت های بیمارستانی استفاده کنند و برای همین منظور توصیه به اجاره تخت بیمارستانی می شود.
  9. بیمارانی که لوله تراکئوستومی دارند و باید به صورت طولانی مدت مراقبت و درمان شوند باید حتمآ از تخت برقی یا مکانیکی بیمارستانی برای آنها استفاده شود و از آسپیراسیون جلوگیری شود.

کلام آخر

در صورتی که بیمارتان نیاز به مراقبت در منزل دارد و نیاز به اجاره تجهیزات پزشکی و یا اجاره تخت بیمارستانی در منزل دارید، با شرکت هایی در تماس باشید که در این زمینه متخصص باشند و با توجه به شرایط بیمارتان، بهترین تجهیزات و تخت را در نظر داشته و برایتان نصب کنند که در این زمینه ماهک مدیکال بهترین گزینه ی شما می باشد.

ماهک مدیکال با تجربه ی بیش از 12 سال در زمینه هوم کر (home care) و تجهیزات پزشکی را در منزل دارد. راه های تماس با ماهک مدیکال شماره تماس های 09126823070 و 09108160357 و همچنین شماره تلفن 02165862016 می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت mahakmedical.com از دیگر خدمات ما بهره مند شوید.