خرید دستگاه نبولایزر 1403

خرید دستگاه نبولایزر خانگی و بیمارستانی و دستگاه نبولایزر ارزان قیمت

دستگاه نبولایزر دستگاهی است که سبب می شود شما داروی تنفسی خود از طریق ماسک، استنشاق کنید. در واقع دستگاه نبولایزر خانگی دوزهای بالایی از داروی مایع تنفسی را به بخار تبدیل می کند و به سیستم تنفسی بیمار  تحویل می دهد. انواع دستگاه نبولایزر و بهترین دستگاه نبولایزر خانگی با قیمت های مناسب در تجهیزات پزشکی ماهک مدیکال موجود است.

شما می توانید بهترین دستگاه نبولایزر خانگی و دستگاه بخور نبولایزر  را از ماهک مدیکال با قیمت مناسب تهیه کنید. برای خرید دستگاه نبولایزر ارزان و خرید دستگاه نبولایزر خانگی شما می توانید با ماهک مدیکال در تماس باشید.

در واقع دستگاه نبولایزر داروهای تنفسی که بصورت مایع و محلول هستند را به بخار تبدیل می کند و این ذرات ریز مایع بهتر در سیستم تنفسی جذب می شوند. بسیاری از افراد که با بیماری های تنفسی مانند آسم، بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD)، پنومونی و یا فیبروز ریه دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است دارو های تنفسی محلول مانند محلول سالبوتامول توسط پزشک برای این افراد، تجویز گردد و برای این منظور خرید دستگاه نبولایزر خانگی برای این دسته از افراد، ضروری است.

خرید دستگاه نبولایزر خانگی و استفاده از آن، سبب شُل شدن مخاط در ریه ها می شود و فرد بیمار می تواند خلط و ترشحات تنفسی خود را خارج کند. داروی تنفسی که به صورت محلول است، داخل جت نبولایزر ریخته می شود و سپس دستگاه نبولایزر را روشن می کنیم. این مه و بخور که از تبدیل مایع به بخار دارو حاصل شده است، به کاهش خس خس ریه و تنگی نفس و سرفه کمک می کند.

نمونه ای از داروهای محلول که توسط پزشکان ممکن است برای بیماران تنفسی تجویز شود و برای استفاده از این داروها نیازمند دستگاه نبولایزر هستیم عبارتنداز: محلول سالبوتامول، محلول دائولین و محلول پالمیکورت است.

استفاده از دستگاه نبولایزر در منزل بسیار بی خطر است ولی در مورد نوع داروی محلول تنفسی حتمآ باید توسط پزشک تجویز شده باشد.

دستگاه نبولایزر خانگی چیست؟

نبولایزر، دستگاهی است که به شما کمک می کند تا از طریق یک ماسک یا یک قطعه دهانی در دارو به عنوان یک غبار ریز تنفس کنید. در واقع، دستگاه نبولایزر با اعمال فشار هوایی بالا سبب پودر شدن داروهای مایع تنفسی می شود که پزشک برای بیمار تجویز کرده است، می شود.

در واقع دستگاه نبولایزر دستگاهی است که داروی مایع را به یک غبار ریز تبدیل می کند و سپس بیمار با تنفس عادی که انجام می دهد، این غبار را از ماسک به داخل ریه خود می کشاند. با کمک دستگاه نبولایزر می توانید به راحتی داروی سولوشن تنفسی خود را استنشاق کنید و سلامتی خود را بدست آورید.

دستگاه نبولایزر هم برای بیمارانی که تنفس خود بخودی دارند و از دستگاه بای پپ و ماسک بای پپ استفاده می کنند مورد استفاده است و هم برای بیمارانی که اینتوبه یا دارای تراکئوستومی هستند و از دستگاه کمک تنفسی ونتیلاتور استفاده می کنند، قابل استفاده است.

ضرورت استفاده از دستگاه نبولایزر خانگی

نحوه کار با دستگاه نبولایزر:

چرا از دستگاه نبولایزر استفاده می شود؟

بسیاری از افراد هستند که با بیماری های تنفسی مزمن و حاد دست و پنجه نرم می کنند و پس از مراجعه به پزشک، داروهای تنفسی مایع که به آنها سولوشن هم می گویند، تجویز می شود. داروی سولوشن مایع، یک داروی تنفسی و استنشاقی است که بیمار باید آن را داخل ماسک نبولایزر ریخته و آن را به دستگاه نبولایزر متصل کند تا تمامی آن بخور شده و به شکل غبار به داخل ریه بیمار وارد شود.

می توان گفت دستگاه نبولایزر نوعی کمپرسور هوا هست که با اعمال هوای فشرده به مایع و سولوشنی که داخل ماسک نبولایزر است، آن را تبدیل به غبار کرده و وارد دستگاه تنفسی می کند. این دارو مایع را به یک غبار خوب تبدیل می کند. مه از طریق ماسک صورت یا دهانی، از طریق لوله اتصال به داخل دستگاه تنفس می شود.

خرید دستگاه نبولایزر برای چه افرادی مفید است؟

دستگاه نبولایزر با غبار کردن داروی سولوشن مایع تنفسی سبب می شود که بیماران تنفسی با تنفس معمولی خود، غبارهای پودر شده از داروی تنفسی خود را به راحتی استنشاق کنند.

دستگاه نبولایزر در بیماران تنفسی و قلبی و همچنین بیمارن بخش مراقبت های ویژه یعنی ICU و CCU کاربرد فراوان دارد. بسیری از نوزادها و یا حتی افراد خردسال نیز ممکن است به علت آلرژی و یا زودرس بودن، نیاز به دستگاه نبولایزر داشته باشند.

فرق اسپری ریه با سولوشن ریه چیست؟

اسپری های ریه، در ظروف مخصوص و به صورت غبار ریز هستند و بیمار به طور مستقیم آن را استنشاق می کند ولی سولوشن ریه به صورت مایع است و باید در ماسک نبولایزر قرار بگیرد و پس از اتصال به دستگاه نبولایزر، مایع به ذرات غبار ریز تبدیل می شود و پس از پودر شدن در ماسک نبولایزر، توسط بیمار استنشاق می گردد.

به عنوان مثال، داروی سالبوتامول یکی از داروهایی است که در بیماران تنفسی کاربرد دارد و هم به صورت اسپری موجود است و هم به صورت مایع و سولوشن.

موارد استفاده دستگاه نبولایزر

  • اکثر مردم برای مصرف داروهای استنشاقی معمولی از دستگاه های استنشاقی دستی و دستگاه نبولایزر استفاده می کنند.
  • از دستگاه نبولایزر برای استنشاق دارو برای پاکسازی راه های هوایی یا درمان عفونت های ریوی و دستگاه تنفس استفاده می شود.
  • در مواقع اضطراری، بسیاری از امدادگران برای کسانی که امکان استفاده از داروی مسکن تزریقی ندارند از دستگاه نبولایزر برای داروهای مسکن و جذب آنها از راه تنفسی استفاده می کنند.
  • در خانه اگر وضعیت بیمار بسیار شدید است و هوشیاری ندارد و قادر به استفاده از استنشاق اسپری نیستند از دستگاه مبولایزر استفاده می کنند زیرا داروهای استنشاقی به اندازه داروی نبولایز موثر نیستند.
  • استفاده از دستگاه نبولایزر در نوزادان کاربرد فراوان دارد زیرا نوزادان قادر به استنشاق اسپری نیستند و از سولوشن و ماسک نبولایزر در نوزادان استفاده می شود.

چرا از اسپیسر در بیماران تنفسی و استفاده کننده ی دستگاه نبولایزر استفاده می شود؟

برای اکثر افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی، به‌ ویژه برای افرادی که مبتلا به COPD و آسم هستند، استفاده از دستگاه تنفسی دستی آسان‌تر و به همان اندازه مؤثر است، به‌ویژه اگر با اسپیسر استفاده شود. اما اگر با برخی بیماری‌های ریوی مانند فیبروز کیستیک یا برونشکتازی زندگی می‌کنید، متخصص مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است ترتیبی دهد که از نبولایزر در خانه استفاده کنید. در مورد افرادی که می توانند از استفاده از نبولایزر به عنوان بخشی از درمان خود سود ببرند، بیشتر بخوانید.

انواع مختلف دستگاه نبولایزر چیست؟

  1. نبولایزرهای اولتراسونیک: از ارتعاشات با فرکانس بالا برای ساختن آئروسل استفاده می کنند. نبولایزرهای اولتراسونیک می توانند گران باشند و اغلب در خارج از بیمارستان ها استفاده نمی شوند.
  2. نبولایزرهای جت: از گاز فشرده برای ساختن آئروسل استفاده می کنند. نبولایزرهای جت رایج ترین نوع نبولایزر هستند و به آن ها جت نبولایزر هم می گویند.

داروهای نبولایزر چگونه مورد استفاده قرار می گیرند؟

داروهای تنفسی مایع یا همان سولوشن ها از طریق ماسک نبولایزر تجویز می شود. برای برخی از افرادی که دارای برخی داروها هستند، داروی سولوشن را داخل ماسک نبولایزر ریخته و دستگاه نبولایزر را روشن کرده و پس از تبدیل مایع به بخار و به وجود آمدن غبار در ماسک نبولایزر، دارو وارد دستگاه تنفس بیمار می شود.

به عنوان مثال، اگر برونشکتازی دارید، برای کمک به پاکسازی مخاط، بیشترین محلول آب شور را وارد ریه های خود کنید. اگر مطمئن نیستید که باید از ماسک یا دهانی برای نبولایزر خود استفاده کنید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

اسپیسر چیست؟

اسپیسر یک ظرف بزرگ و خالی است که معمولاً از پلاستیک ساخته شده است که شما آن را به دستگاه نبولایزر تنفسی متصل می کنید. آنها با استنشاق‌های با دوز اندازه‌گیری شده (MDI) استفاده می‌شوند تا به شما کمک کنند داروی بیشتری را مستقیماً وارد ریه‌های خود کنید.

در واقع اسپیسر همان محفظه دارو است که به ماسک نبولایزر وصل شده و پس از اتصال به دستگاه نبولایزر و ورود هوای فشرده به آن، غبار دارو به وجود می آید و وارد دستگاه تنفس بیمار می گردد.

اسپری استنشاقی چیست؟

اگر بیماری ریوی دارید، به عنوان بخشی از درمان خود، ممکن است داروهایی را استنشاق کنید تا راه های هوایی خود را پاک کنند، علائم خود را تسکین داده و از شعله ور شدن آن جلوگیری کنید. اسپری استنشاقی در بیماران تنفسی کاربرد فراوان دارد و بصورت آماده و غبار مانند وارد دستگاه تنفس بیمار می شود و به درمان بیمار کمک می کند.

پرسش و پاسخ در مورد خرید دستگاه نبولایزر

1- دستگاه بخور نبولایزر، همان دستگاه پاکسازی ریه است؟

دستگاه بخور نبولایزر با دستگاه پاکسازی ریه فرق دارد.  دستگاه نبولایزر برای تبدیل داروی مایع به بخار مورد استفاده قرار می گیرد ولی دستگاه پاکسازی ریه همان دستگاه ساکشن ریه است که ترشحات و خلط را از سیستم تنفسی و ریه فرد بیمار، بیرون می کشد.

2- استفاده از دستگاه نبولایزر خانگی خطرناک است؟

استفاده از دستگاه نبولایزر خانگی هیچگونه خطری ندارد و همه بیماران می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

3- قیمت خرید دستگاه نبولایزر خانگی چقدر است؟

قیمت خرید دستگاه نبولایزر خانگی از یک میلیون و پانصد هزار تومان تا حدود پنج میلیون تومان است.

4- دستگاه بخور دارویی همان دستگاه نبولایزر است؟

بله، دستگاه بخور دارویی یا دستگاه نبولایزر، برای بیماران تنفسی کاربرد دارد که با استفاده از آن، داروی مایع را به بخار تبدیل کنند و وارد سیستم تنفسی آنها بشود.

5- من مشکل تنفسی دارم و پزشک برای من محلول سالبوتامول تجویز کرده است و نیاز به دستگاه بخور سالبوتامول دارم، میشه من را راهنمایی کنید؟

دستگاه بخور سالبوتامول همان دستگاه نبولایزر است. درواقع تمامی داروهای مایع تنفسی با دستگاه نبولایزر خانگی قابل استفاده هستند و اینطور نیست که برای هر داروی تنفسی یک دستگاه نبولایزر مخصوص باشد و یا دستگاه بخور سالبوتامول بصورت جداگانه وجود داشته باشد.

6- منزل بنده شهر بانه است و نیاز به دستگاه بخور دارو دارم. ارسال دارید به بانه یا باید حضوری اقدام کنیم؟

سلام، برای خرید دستگاه نبولایزر خانگی یا همان دستگاه بخور دارو، نیاز به خرید حضوری نیست و بصورت اینترنتی اقدام بفرمایید تا برای شما از طریق پُست ارسال گردد.

7- داروهای نبولایزر چه داروهایی هستند و شامل چه مواردی هستند؟

داروهای نبولایزر استنشاقی شامل سالبوتامول و پالمیکورت و دائولین است.

8- بهترین دستگاه نبولایزر برای داروهای استنشاقی ریه چه برندی هست؟

برندهای متفاوت و خوبی در بازار تجهیزات پزشکی موجود است ولی بهترین دستگاه نبولایزر برای داروهای استنشاقی ریه، دستگاه نبولایزر بیورر است.

9- داروهای استنشاقی ریه را نمیشه با ماسک معمولی استفاده کرد؟

برای استفاده و مصرف داروهای استنشاقی ریه، باید از دستگاه نبولایزر و ماسک نبولایزر مخصوص استفاده کرد.

10- بسیاری از بیماران از داروی محلول سالبوتامول اسفاده می کنند ولی به اشتباه اقدام به خرید اسپری سالبوتامول می کنند، برای استفاده از اسپری سالبوتامول میشه از دستگاه نبولایزر استفاده کرد؟

افرادی که پزشک برای آنها داروی سولوشن و محلول تجویز کرده است نباید اقدام به خرید اسپری سالبوتامول کنند و باید توصیه های پزشک خودشان را انجام دهند.

11- قیمت دستگاه نبولایزر بیمارستانی چقدر است؟

قیمت دستگاه نبولایزر بیمارستانی بستگی به برند و نوع دستگاه دارد ولی قیمت دستگاه نبولایزر بیمارستانی از حدود 15 تا 30 میلیون تومان است.

12- آیا استفاده از دستگاه نبولایزر عوارض دارد؟

استفاده از دستگاه نبولایزر عارضه ای برای بیمار ندارد ولی ممکن است داروئی که بیمار استفاده می کند، به آن حساسیت و واکنش دهد و واکنش آلرژیک و بثورات پوستی ایجاد کند. در صورت مشاهده خارش، کهیر، تورم صورت و لب ها و زبان و گلو، تغییرات ریتم قلب و سرگیجه یا احساس ضعف و افزایش فشارخون حتمآ با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

13- استفاده از دستگاه نبولایزر فقط برای بزرگسالان است؟

خیر، ممکن است بسیاری از کودکان و حتی نوزادان از داروهای محلول تنفسی با تجویز پزشک، استفاده کنند و نیاز به خرید دستگاه نبولایزر داشته باشند.

14- محلول دارویی که داخل ماسک نبولایزر یا همان جت نبولایزر میریزم چه مدت طول می کشد تا بخار شود؟

محلول دارویی پس از ریخته شدن در محفظه ی ماسک نبولایزر، به مدت 5 تا 15 دقیقه طول می کشد تا به بخور تبدیل گردد و وارد سیستم تنفسی بیمار گردد.

15- آیا می شود پس از استفاده از دستگاه نبولایزر، آب بنوشیم؟

نوشیدن آب پس از استفاده از جت نبولایزر و دستگاه نبولایزر بلامانع است مگر اینکه پزشک منع مصرف آب داده باشد.

حرف آخر

در صورتی که با مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می کنید و نیاز به دستگاه نبولایزر دارید و قصد خرید دستگاه نبولایزر خانگی و دستگاه بخور نبولایزر و دستگاه بخور دارویی و دستگاه نبولایزر خانگی را دارید، می توانید با شماره تماس های 02165862016 و 09126823070 که متعلق به ماهک مدیکال است تماس گرفته تا دستگاه نبولایزر مناسب شما با قیمتی مناسب و ارزان را برایتان ارسال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

has been added to your cart.
پرداخت